Välkomna till Örtomta GoIS P2015
Vi är ett glatt gäng med barn födda 2015. Är du sugen på att testa fotboll? Hör gärna av dig till oss!
Bingolotto-försäljningen startar inom kort!
26 okt
Julgransförsäljning
19 okt
Fotbollskul för 2021 Intresseanmälan
18 okt
Idrottslek 2023
15 sep
Vi är ett glatt gäng med barn födda 2015. Är du sugen på att testa fotboll? Hör gärna av dig till oss!
8 nov, 11:49 0 kommentarer
Hej,
Nu är det dags att sälja BingoLottos populära julkalender och/eller Bingolotter till uppesittarkvällen.
Alla barn ska sälja 7 enheter, det är valfritt med fördelningen av lotter/kalendrar, för de familjer som har två barn eller fler gäller 12 enheter valfritt fördelat.
Julkalendern och lotterna kostar 100 kr/st och vid eventuell vinst hänvisar ni till närmaste spelombud.
Lotter inom säljkravet:
Säljstart: Jag kommer att dela ut bingolotter och kalendrar under nästa veckas träningar.
Betalning av säljkvoten: senast 8 december, swishas till Jonas Dahl med swish till tel: 070-4312450. Glöm inte att märka inbetalningen med barnets namn!
Det är givetvis ett stort plus om man kan sälja fler än de utdelade kalendrarna eller lotterna, och då är det bara att höra av sig till lagledare och hämta fler kalendrar/lotter till försäljning.
Frivillig lottförsäljning:
Säljstopp för lotter utanför säljkravet: 24 december
Redovisning och betalning av lotter utanför säljkravet: senast 30 december och då kan man också lämna tillbaka osålda lotter (OBS gäller bara den frivilliga försäljningen, ej säljkvoten!)
Om man absolut inte vill sälja julkalendrar och lotter finns det möjlighet till friköp och då ska man swisha 450 kr (1 barn), 700 kr (2 barn eller fler) till lagledare istället för att delta i säljaktiviteten.
Mvh
Lagledare
Bakgrundsinformation
Styrelsen har beslutat om en säljaktivitet under hösten för att få en extra inkomst till verksamheten som vi bedriver, samt till de investeringar som vi planerar för under 2026 och 2027.
1 nov, 16:38 0 kommentarer
Nu startar vi igång vår försäljning av julblommor :)
Varje säljare ska sälja för minst 1000kr.
Försäljning kan ske både via en personlig webbshop eller ett säljblad. Enklast och minst krävande av er säljare är att använda den personliga webbshopen.
Men jag kommer att dela ut säljblad under nästa veckas träningar om ni önskar det.
Steg 1: Ni behöver börja med att registrera er som försäljare och det gör ni genom denna länk https://kunder.tulpankungen.se/saljare/ny/20183
Skulle länken inte fungera så kan ni gå in på tulpankungen.se --> Logga in --> Registrera ny och där ange vårt kundnummer: 20183
När ni registrerat er så får ni en inloggningskod till er mail. Därefter är det bara att starta igång er försäljning.
Ni kan dela er pesonliga webbshop på sms, mejl och socialmedier.
Steg 2: Registrera era aktuella försäljning kontinuerligt under förlängningsperioden. (Roligt för alla säljare att se laget totala försäljning)
OBS! Sista dagen för försäljning är söndagen den 23 november och ni behöver senast den 24 november ha registrerat all försäljning!
Steg 3: Vi kommer att få leveransen av varor den 3 december hem till mig Emelie Molin. Ni kommer att få hämta era varor under helgen 6-7 december då vi behöver lite tid att se att alla varor har kommit samt sortera upp varor till varje försäljare. (Återkommer med mer info om detta lite närmare) Kan man inte hämta sina beställningar under angivna dagar så hör av er till mig så gör vi upp en tid. Men jag uppskattar om vi kan hålla det till dessa dagar i så lång utsträckning som möjligt.
Vår adress är: Ringstorp Sandö 4, https://maps.app.goo.gl/MuunH25Pr3czfGn67
Steg 4: Ni som försäljare tar betalt av era kunder när ni levererar blommor. Enklaste sättet att ta betalt är att ni som försäljare lägger in ett swish-nummer på era sidor, ni kan då visa en QR-kod för er kunder så blir betalningarna smidiga.
Steg: 5: Ni behöver swisha er försäljning till mig Emelie Molin på tel: 0708-355242 senast den 21 december med ert barns namn som märkning.
Har ni några frågor så hör av er till mig Emelie Molin på tel: 0708-355242 eller mail: emelie.molin@gmail.com
LYCKA TILL!
Nu gör vi vårt bästa för att samla in så mycket pengar som möjligt till vårt lag, så att vi kommer närmare vårt mål att åka i väg på en cup i sommar!
25 okt, 15:21 0 kommentarer
Föräldramöte 23/10 P 15-16
Dagordning
Träningstider
Mellan v.45 – v.51 kommer vi att träna i Linghem på Lingheden, onsdagar 18:00-19:00, samling kl
17:45. På tisdagar i kommer vi att träna i Askeby mellan 18:00-19:30. Vi kommer att vara ute så länge som möjligt, men vi dåligt väder och eller att det är för kallt så kommer vi vara i gymnastiksalen. Så se till att barnen har med sig inne skor. (I Askeby är det fokus på fys)
Vi kommer även att arbeta mer med knäkontroll. (Hört lite på träningar att en del har lite
ont i knän, ljumskar, benhinnor mm.
Viktigt! att ni anmäler till träningarna så att tränarna kan lägga upp en bra planering
för träningen.
Får en ny spelare i laget Levi, så totalt är vi 16 st i laget nu.
7-7 år 2
Seriespel, samma som detta är med ca 1 match/ helg. (ca 15 matcher)
Anmält oss till lätt serie.
Önskar att anmälan sker inför matcher så snart man kan. Vi kommer att stäng
anmälan 24 timmar innan för att vi då ska ha chans att ta hjälp från andra lagen om
det behövs.
Första året har vi kört att alla får spela på alla positioner. Nu från år 2 kommer vi
försöka att ha lite mer fasta positioner. Detta kommer att starta från våren.
Vi kommer även att prata om de olika spelpositionerna. Hjälpa till att vägleda barnen
till vilken position som passa och som de själva känner känns bra. Vi kommer
inte att tvinga någon till en position.
Budget
Just nu har vi 9400 kr (Hoppas få in lite mer pengar på sista panten som är den 8/11)
Försäljning Örtomta GoIS förening
Bingolotter som alla måste sälja är 7 st totalt, antingen kalendrar eller lotter.
Julgransförsäljningen kommer att genomföras av lagen 14-17.
Det kommer att vara passa på ca 2 timmar. Mer info kommer att komma.
Försäljning vårt lag
Vi behöver ha mer försäljning som vi kan få in till vårt egna lag för att samla in så
mycket pengar som möjligt till laget då vi har som mål att komma iväg på en cup sommaren 2026
Förslag som diskuterades på föräldramötet var att sälja julblommor
(tulpankungen), delikatesskungen med ost, salami mm, klassiska kakförsäljningen och
pizzabottnar.
Vi tog beslut att ha en försäljning innan jul och det blir att sälja julblommor. Mer info om detta kommer inom kort då vi kommer behöva starta denna försäljning i närtid.
Pant 2026
Vi kommer att fortsätta med pantinsamlingen
Cup sommaren 2026
Vårt mål är att komma iväg en en cup sommaren 2026, där vi sover över.
På de cuper som vi tittat på ligger priset mellan 700-1500 kr/person och då gemensamt boende för barnen ex i en skolsal.
Vi räknar med att det behövs 5 vuxna som finns med tillsammans med barnen vid
boendet.
Har tittat på cupen Färgelanda som är första veckan i augusti.
Julavslutning
Vi kommer att skicka information om julavslutning för barnen. Vi vill inte ta av
lagkassan för att spara det till cupen. Så kanske att ni föräldrar får swisha en lite summa för detta. Vi får 1500 kr av föreningen varje termin för att göra något tillsammans i laget.
Avslutningen sker på söndag den 14 december kl 14:00
Övrigt
Vore bra om vi kan få någon från vårt lag att ingå i klippgruppen. Det klipps 2 gånger/veckan under perioden när det är matcher och träningar och 1 gång/veckan under juli månad. Det tar ca 1-1.5 h. Ju fler vi bli i gruppen desto färre gånger behöver man klippa. Meddela mig Emelie om du kan tänka dig att vara med att klippa gräset.
19 okt, 17:06 0 kommentarer
Torsdagen den 23 oktober kl 19:00-20:00 är ni varmt välkomna till klubbstugan för ett möte.
Där kommer vi bland annat ge information kring vinterns träningstider, info som vi fått på ledarmötet som var den 15 oktober mm.
Vi hoppas att så många som möjligt kan komma. Jag lägger även upp en kallelse för detta.
Hälsningar
Ledarna
30 sep, 21:06 0 kommentarer
Söndagen den 19 oktober har vårt lag tillsammans med PF 17 ansvar för höströj. Vi startar kl 10:00 och avslutar när vi är klara.
Vi behöver att minst en vuxen för varje barn är med och hjälper till.
Jag kommer att lägga upp detta som en aktivitet så den blir synlig i kalendern.
Det arbetsuppgifter som vi har är dessa nedan:
Ställa undan mål
Mål ställs undan, kontrolleras så att det är helt. Näten ska INTE tas bort på mål. Mål ställs ihopställt på ytan mellan konstgräs och 11-mannaplan.
Banderoller
Ska tas undan och läggs i förråd 1. Den enda banderollen som sitter året om är ”välkommen till askeby IP”. Tvättas av om skitiga.
Bänkar
Bänkar ställs undan, täcks med presenning vid förråd 2 och 3.
Städa bollförråd + övriga förråd och klubbhus
Isbanans material
Mål tas fram till asfaltsplan
Allmän städning på arenan
Plocka skräp, se till att det är rent och prydligt
Ta bort och släng plastpåsar från soptunnor och sätt i nya.
Kritmaskin
Ställ upp kritmaskin och kritfärg från förråd 2 till förråd 1 (måste stå frostfritt).
/Ledarna