Vi har på föräldramöten nu kommit överrens om att följande förfarande gäller för att täcka årets beting.
BUDGETUTRÄKNING
Vi har följande budgeterade intäkter denna säsong:
3 120 LOK-stöd
6 000 Försäljning hamburgeri på sammandrag
2 200 Försäljning av modevisningsbiljetter
2 500 Försäljning anonnser till program för Paradiscupen
1 000 Bidrag från föreningen - generellt
3 200 Bidrag från föreningen - Cafeteriaintäkter
TOTALT budgeterade intäkter: 18 020
Vi har följande budgeterade kostnader denna säsong:
4 500 Serieavgifter
2 000 Material
3 120 Hyra hallar
3 500 Kostnader domare
23 085 Bussar Sundsvall
4 157 Stöd till föreningen - Föreningens skuld
15 000 Stöd till föreningen - Administrationskostnader
TOTALT budgeterade kostnader: 55 362
BERÄKNING AV BETING
Intäkter (18 020) - Kostnader (55 362) = 37 342
Avdrag för 400:-/spelare som betalas på fakturan som skickats ut av föreningen = 10 800
LAGETS BETING: 37 342 - 10 800 = 26 542
Så här är årets upplägg
Observera att ovanstående budget gäller under följande förutsättningar:
Vi ska hjälpas åt att stå i cafeterian på Skyttis under en vecka.
Vi skall hjälpas åt att sälja hamburgare utanför Skyttis Arena på våra egna sammandrag
Vi ska hjälpas åt att sälja annonser till programet för Paradiscupen
Vi ska hjälpas åt att arbeta på paradiscupen
Vi ska sälja två modebiljeter per barn á 200kr
Utöver detta har vi alltså ett beting på 26 542. Dessa pengar skall vara klubben tillhanda sista november och sista januari.
Inbetalning 1 - 25 november
Samtliga betalar in 500:- var på vårt lagkonto (information om vart inbetalning skall gå finns under "Dokument" på denna hemsida).
Detta ger en total av 13 500 (27*500) vilket täcker halva betinget.
Inbetalning 2 - 25 januari
Här finns det två alternativ som varje barn/förälder-par får besluta om hur man vill göra. Antingen betalar ni in 500:- på vårt lagkonto eller så ni er i någon typ av försäljning.
De alternativ som vi tagit fram för försäljning är:
CSAM-häften
Föreningsklappen
Julblomma
Ev. Salamiförsäljning
Det är givetvis möjligt att sälja alla varianterna likväl som att fokusera på en. Ansvariga för försäljning är Carro Sondell och Ulrika Norberg. Har ni frågor kring försäljningsupplägget så kontakta dem.
Vi vill att samtliga föräldrar snarast förmedlar till dem vad ni vill sälja alternativt om ni har för avsikt att betala in.