Nyheter från föreningen
Förändring i ledarstaben hos J18 Allettan
29 nov
Uppdatering projekt Klubbhus
25 nov
Lästips: Vår hockeyhistoria!
14 nov
Kompletterande beställning av klubbkläder
20 nov, 16:49 1 kommentar
Hej
Det har varit efterfrågan på extrabeställning av klubbkläder lika som beställdes förra året.
Det är nu ordnat så att vi får ner en provkollektion till Rosvalla som kan skickas runt hos lagen. Sedan beställer alla spelare enskilt via Intersport med mail till Stefan Bergkvist
Stefan.Bergkvist@intersport.se
Det blir alltså ingen stor gemensam beställning.
Det är inte lika förmånliga priser som förra året då vi inte drar detta via sponsorer, men intersport och Warrrior har gått in och sponsrat en del för att ge förmånliga priser och tryckeriet bjuder på initialer om man önskar det
Tanken är att det ska gå snabbt och alla ska kunna få sina beställningar innan jul. Beställning ska ske innan fredag 28 nov med mail till Stefan.Bergkvist@intersport.se
Lagledarna i respektive lag löser så att provkläder kommer till en träning och meddelar föräldragruppen vilken träning det blir.
Provkläderna är följande i JR storlekar:
Träningströja zip - lika förra året, 122, 134, 146, 158, S
Träningsbyxor - lika förra året 122, 134, 146, 158, S
Hoodie - lite glasigt tyg 122, 134, 146, 158 (finn ej vuxen i lager)
Vinterjacka 122, 134, 146, 158, S, M
Infoblad finns här: informationsblad
Ändring kring tillgång av förråden 6-9/11
6 nov, 13:30 0 kommentarer
Det har justerats lite när det gäller hur ni kommer åt förråden nu i helgen efter att haft en genomgång med säkerhetsansvariga från Innebandyförbundet:
Galler förråden kommer vara tillgängliga genom att entré F och G kommer vara upplåsta under ordinarie öppettider. Vi kommer se till att gallergrindarna är låsta in till hallen och det räcker för SIBF:s säkerhetsansvariga.
När det gäller förrådet i A-kioskgången så får de prata med de funktionärer som står i entrén (vid glaspartiet) så släpper de in dem den vägen. De kommer finnas på plats följande tider:
Torsdag: Kontakta vaktmästare på 0155-24 89 00
Fredag: 10.00 – 21.00 (Efter det kontakta vaktmästare på 0155-24 89 00)
Lördag: 09.00 – 21.00
Söndag: 09.00 – 14.00 (Efter det kontakta vaktmästare 0155-24 89 00)
Vi ber om ursäkt över denna sena ändring men hoppas och tror att det blir enklare för alla parter så här.
Bästa hälsningar
Pernilla
.....................................................................................................................
Pernilla Wallentin | Arbetsledare
Lokalbokningen | Nyköpings Arenor
Rosvalla | Idrottsvägen
Nyköpings kommun | 611 83 Nyköping
vxl 0155-24 80 00
pernilla.wallentin@nykoping.se
nykopingsarenor.se I facebook.com/nykopingsarenor.se
Servicecentrets/Lokalbokningens öppettider och telefontider:
Måndag – fredag 08.00 – 18.00, lunchstängt 12.00 – 13.00.
Lördag - söndag 07.00 – 16.00, lunchstängt 12.30 – 13.00.
Matchvärdsutbildning – tillsammans för trygg hockey
6 nov, 12:20 1 kommentar
Igår genomfördes en utbildning för våra matchvärdar – ett viktigt steg mot en trygg och respektfull miljö under våra poolspel och matcher.
Utbildningen, ledd av RF-SISU, samlade cirka 35 engagerade föräldrar och ledare från flera lag. Fokus låg på matchvärdens viktiga roll i att skapa en välkomnande atmosfär, stötta domare och ledare samt se till att barnen får en trygg och rolig hockeyupplevelse.
Materialet från utbildningen hittar ni HÄR
Stora hallen kommer vara låst 6-9 november, tillgång till förråd begränsade
5 nov, 18:27 1 kommentar
Då säkerhetsrutinerna kring landslagen är omfattande vid European Floorball Tour som spelas i stora hallen därför kommer stora hallen hållas låst 6-9 november.
Arrangören behöver ha full kontroll över vilka personer som befinner sig innanför säkerhetszonen, samt att det finns en lots tillgänglig för dem som tillfälligt behöver tillträde till arenan.
Onyx kommer att ha funktionärer för att bemanna vid Entré F och Entré G för att ni ska nå respektive ungdomsförråd på södra- och norra sidan. Tillgången till förråden som ligger i A-kioskgången sker också via in-och utpassage i Entré F (mellan ishallarna).
Om möjligt önskas att lagen kommer så samlat som möjligt och de som har möjlighet får gärna hämta ut sina saker redan innan fredag.
Om möjligt vid aktiviteter samla lagen vid resp. entré för att underlätta lotsningen till förråden innan och efter resp. aktiviteter.
Under torsdagen så kommer gallerförråden vara öppna som vanligt men det kommer inte vara öppet in i själva ishallen (gallergrindarna kommer vara låsta). De lag som har sin utrustning i förrådet som ligger i A-kioskgången behöver kontakta Vaktmästare på 0155-24 89 00, så får de hjälp att komma in.
För fredag till söndag så kommer funktionärerna finnas på plats vid resp. entré följande tider:
Fredag 16.00 – 21.00 (Efter det kontakta vaktmästare på 0155-24 89 00)
Lördag 09.00 – 21.00
Söndag 09.00 – 14.00 (Efter det kontakta vaktmästare 0155-24 89 00)
Bingolottsförsäljning till uppesittarkvällen
27 okt, 14:07 1 kommentar
Nu är det snart dags att starta försäljningen av Bingolotter till uppesittarkvällen.
Vi kommer sälja:
Enkla
Dubbla
Kalendrar
På ungdomssidan kommer det delas ut Bingolotter för försäljning till följande lag om de vill sälja:
Från Team 17 till Team 11
Från Flickor 10 till Flickor 14
Dealen gällande Bingolotterna säsongen 2025/2026 är:
- NSK delar 50/50 av återbäringen med respektive lag som säljer.
- Ni får sälja Bingolotter när ni står i A-lagskiosken.
Som vanligt finns inget tvång att sälja.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
| Inga aktiviteter inbokade |


