Forum
Tillbaka| Valborg |
|---|
|
Snart är det Valborg och NIF behöver lagens hjälp med att arrangera firandet vid brasan. P13 är ansvariga för straffsparksläggning, som ska vara bemannad 18:30 - ca 21:30. Vi ska dessutom poppa popcorn, som packas i 1-literspåsar och användas till vinster. Varje spelare ska även bidra med en påse fikabröd som ska säljas alt användas som vinst i lotteriet. Vilka barn vill/kan ställa upp att bemanna "Straffsparken"? Vilka bidrar med popcorn? 10 påsar per familj. Styrelsen önskar svar från oss snarast, så vänligen svara så fort som möjligt. Maria J. 11 apr 2018 |
| Svar (20 st) |
|---|
| Olle poppar popcorn. |
| Svante poppar också popcorn! |
| Hej vi är i London och om vi har tur så hinner vi hem lagom tills brasan tänds (om det inte är kö från Arlanda...) så vi kan inte lova något tyvärr. |
| Axel bakar men är nog lite blyg för att sköta straffarna. |
| Viktor poppar och bakar. Vi kan dock inte vara där förrän ca 20.00. Kan vi lämna popcorn och bak någonstans innan? |
| Sixten tar gärna straffsparksläggningen. |
| Ett pass alltså, inte hela kvällen 😀 |
| Theo fixar popcorn och bakat |
|
Verkar som om de flesta vill poppa popcorn. Vilket är förståeligt ;). Men är det bara Sigge (och ev Oskar och John, inte riktigt bestämt än) som ska fira Valborg i Norsholm? För ska man vara där kan man ju ta ett pass vid fotbollsmålet. Sofia: kan man lämna popcorn och bakverk hos dig innan? Har för mig att vi gjorde så förra året... |
|
Ja, man kan lämna hos mig. Är jag ej hemma ställer jag en låda på verandan man kan lägga i. Kan även meddela att vi i dagsläget ej har någon vuxen som vill hålla i trekampen så är det ngn förälder som känner sig manad hör av er så fort som möjligt!! |
| Jonatan kan ta ett pass med straffsparkar, gärna sent. |
| Joel kan ta ett pass runt 20:00 på någonting |
| Melvin kan poppa popcorn, baka och straffsparkar på Valborg. |
|
Då föreslår jag föjande schema: Följande ansvarar för straffar: 18.30-19.30 Sixten/Melvin 19.30-20.30 Oskar/John 20.30-21.30 Jonathan/Joel Axel stöttar om han vill. Popcorn 10 påsar á 1 liter: Olle, Svante, Viktor, Theo, Melvin, Oskar, John Fler får gärna bidra med popcorn. ALLA bidrar med ett bakverk. Popcorn/bakverk kan lämnas hos Sofia tidigare på dagen. Trevligt Valborgsfirande :) |
| Vi kommer att ordna med bakning o popcorn |
|
Lite ändrade förutsättningar på Valborg. Vi ska inte bara ansvara för straffsparkarna utan EN TREKAMP, som förra året bestod av straffar, kast med liten boll i hink och stående längdhopp. Det här innebär att det vore bra med 3 personer på varje pass. Är det något mer barn, förälder, syskon som kan tänka sig att ställa upp, tillsammans med de andra, nån timme? Svara snarast, tack! |
| Olle tar 18:30-19:30!! |
| Svante kan säkert vara behjälplig, men han ska dra ut en tand sent på em så därför vill vi se lite hur det går. Men han finns på plats. |
| Lasse och jag kan vara med och hjälpa till under kvällen. |
|
Tacksam om ni delar denna information med era barn om ni ska vara i Norsholm på Valborg: Vi ska arrangera en TREKAMP som främst är för de mindre barnen. Den består av: STRAFFSPARKAR, KAST MED LITEN BOLL I HINK, STÅENDE LÄNGDHOPP, 3 chanser på varje gren. Vill man delta så köper man en biljett i kiosken eller av grabbarna direkt, pris 10 kr. När man gjort en gren stryker man den på lappen. När man gjort alla grenar kan biljetten lösas in i kiosken mot en påse popcorn. Grabbarna har ansvar för den tid de är uppsatta på, men får självklart stötta även övriga tider. Eftersom det är tre stationer så kan det behövas. 18.30-19.30 Sixten/Olle 19.30-20.30 Oskar/John/Melvin 20.30-21.30 Jonathan/Joel Informera era grabbar om vad som gäller så de känner sig trygga i det. Då kommer dom att fixa det här galant :) Glöm inte att alla barn förväntas baka något som kan säljas under kvällen. Det kan man lämna hos fam Appelgren, Von Platens väg 4, under dagen om man inte kommer till brasan. Med hopp om uppehåll så blir det en härlig kväll i Norsholm. Hoppas vi ses! Maria |