Matchvärdar A-laget mot Surahammar
Onsdag 29 okt, 17:00-22:00
Roslagens Sparbank Arena
Samling: 17:00Här kommer information och schema kring matchvärdskap för A-lagets hemmamatcher under säsongen 2025/2026.
Nedan följer redan nu en översikt över vad som gäller:
Ansvarsområden
Ni ansvarar för eventområdet under er tilldelade match, vilket inkluderar:
• Kiosk (Mittskeppet, Kiosken och eventuellt bortakiosk)
• Korvförsäljning (Mittskepp + eventuellt bortakiosk)
• Popcornmaskin (Mittskeppet)
• Övrig servering (Kan tillkomma och då kommer information
• A-lagets ledarstab säkerställer att bortalag och domare får allt behövligt till sig, inte matchvärdarnas ansvar.
Ni ansvarar inte för:
• Entré
• Läktare
• Spelargång
• Utvisningsbås
• Övriga säkerhetsåtagande
• Dessa områden bemannas av föreningens publikvärdar.
50/50-lotteri & Egna aktiviteter. Under matchen har ni möjlighet att exempelvis: sälja 50/50 lotter. Vi kommer sälja bingolotter! (Vinsten går till oss)
Pantinsamling ni får gärna:
Göra egna pantlådor och ställa ut, vilket ger er möjlighet att samla in och panta till lagets kassa.
Ni ansvarar för att utse fyra knattar till matchen:
2st knattar som deltar i uppvärmning, intro och lägger varsin straff (eller står i mål om det är en målvakt). Som sedan är med och skrapar isen under Powerbreak.
Ni ska även ha 2st knattar till som tar hand om skrapning av isen under Powerbreak. En utsedd vuxen ska vara med knattarna från början till slut (sista Powerbreak i tredje perioden).
Totalt: 4 knattar per match, dessa ska lottas och INTE väljas ut så det är rättvist!
Nedan följer redan nu en översikt över vad som gäller:
Ansvarsområden
Ni ansvarar för eventområdet under er tilldelade match, vilket inkluderar:
• Kiosk (Mittskeppet, Kiosken och eventuellt bortakiosk)
• Korvförsäljning (Mittskepp + eventuellt bortakiosk)
• Popcornmaskin (Mittskeppet)
• Övrig servering (Kan tillkomma och då kommer information
• A-lagets ledarstab säkerställer att bortalag och domare får allt behövligt till sig, inte matchvärdarnas ansvar.
Ni ansvarar inte för:
• Entré
• Läktare
• Spelargång
• Utvisningsbås
• Övriga säkerhetsåtagande
• Dessa områden bemannas av föreningens publikvärdar.
50/50-lotteri & Egna aktiviteter. Under matchen har ni möjlighet att exempelvis: sälja 50/50 lotter. Vi kommer sälja bingolotter! (Vinsten går till oss)
Pantinsamling ni får gärna:
Göra egna pantlådor och ställa ut, vilket ger er möjlighet att samla in och panta till lagets kassa.
Ni ansvarar för att utse fyra knattar till matchen:
2st knattar som deltar i uppvärmning, intro och lägger varsin straff (eller står i mål om det är en målvakt). Som sedan är med och skrapar isen under Powerbreak.
Ni ska även ha 2st knattar till som tar hand om skrapning av isen under Powerbreak. En utsedd vuxen ska vara med knattarna från början till slut (sista Powerbreak i tredje perioden).
Totalt: 4 knattar per match, dessa ska lottas och INTE väljas ut så det är rättvist!