Dela nyhet
Föräldrarmöte 19 feb
19 feb 2017 0 kommentarer
Hej,
Tack ni som kom på dagens förädrarmöte.
Följande punkter togs upp:
Träning med Smedby:
Sker den 5 mars kl 12-13. Vi samlas vid Hemköp 11.30 alternativ om man åker direkt till Rambodahlshallen.
Meddela gärna Patrizia om ni har behov av skjuts så försöker vi samordna samt om ni åker direkt.
Kallelse för detta är skickad - svara gärns så vi vet hur många vi blir.
Förändringar i föreningen:
Christian Anstrand är from nu vår koordinator.
Koordinatorn ska i samråd med övriga ledare inom årskullen:
- Verka för att verksamheten bedrivs enligt Lindö FF:s mål och riktlinjer
- Informera föräldrar, ledare och spelare om LFF:s mål och riktlinjer
- Säkerställa planering och genomförande av årskullens tematräningar enligt LFFs utbildningsplan.
- Handleda årskullens ledare och leda vissa träningar
- Delta vid ledarträffar var 9:e vecka
- En aktiv roll i planeringen och genomförande av årskullens ledare-, spelare- och föräldrarträffar.
- Medverka som kursledare vid LFF:s interna kurser
Svensk fastighetsförmedlingscup 18 mars:
* 5 lag kommer och gästar oss och vi bidrar med 2 lag. 7 lag totalt.
* Cupen startar kl 09.00. Vi återkommer med spelschema och exakt sluttid efter det.
* Lagansvarig: Patrizia
Se till att lagen har den information dom behöver inför cupen.
Fördela omklädningsrum och välkomna dom på plats.
* Kioskansvariga: Anna Carin och Lina.
Ansvarar för kioskschema och planerar inköpen.
Samma dag spelas utematcher på CGA så det kan bli mycket att göra i kiosken. Dessa matcher håller på tom ca 17.00 vilket gör att bemannings schemat innefattar även dessa tider även om vår cup har slutat.
Vi diskuterade utbudet i kiosken och beslutade att ha bla hamburgare, korv, kexchoklad, dryck, kaffe och bullar.
Dom som inte kan närvara under cupen meddelar så fort som möjligt och får supporta i förarbetet - ex baka bullar, skära grönsaker till hamburgarna mm.
* Speakeransvariga. Johanna och Marcus hjälps åt att vara speaker under dagen.
* Aktiviteter/tävlingsansvarig. Robin.
Ansvarar för att köpa in två stycken lottoringar, samt A4 papper och bra pennor.
- Lotteri. Robin ansvarar för att en lista med vinnande nummer sätts upp vid vinst bordet.
Alla familjer bidrar med 2-3 grejer till prisbordet. Totala värdet ca 100 sek. Man avgör själv vad man bidrar med.
Meddela Robin vad ni kommer bidra med så han har en bra översikt, senast den 12 mars.
- Flygplan. Vi säljer flygplan för 10 kr/st i kiosken. Vid bestämda tidpunkter påannonserar speakern att alla ska kasta in och träffa mittcirkeln. Närmaste vinner.
Antal vinster avgör hur många tillfällen vi gör detta under dagen.
Alla som har kontakter på "större vinster" meddelar Robin så sammanställer han.
* Domare. Patrick ansvarar för att bemanna alla matcher och tar hjälp av Marcus. Efter att vi har satt ett spelschema ser vi om vi har behov av fler föräldrar/anhöriga.
Ni som inte har en tilldelad uppgift ovan kommer självklart ha en oerhört viktig roll denna dag med allt från att grilla hamburgare till att sälja lotter.
Viktigt att vi alla hjälps åt och gör detta till en rolig dag för våra härliga tjejer.
Hoppas ni alla får ett bra sportlov!
/Patrizia
Kommentarer