Ledarstaben
Gottfrid, kvällens stora stjärna!
24 okt
Föreningsinformation gällande Fritidskortet
21 sep
Välkommen på Gårdsfest!
30 aug
Dubbelt upp till föreningslivet
9 aug
Målfest i Vimmerby
29 jul
Inga inlägg
2 dec, 17:59 0 kommentarer
Året går mot sitt slut och det börjar bli dags att redovisa all folkbildningsverksamhet till RF-SISU. Om ni inte skött detta kontinuerligt under året, så ska varje lag nu i sin lagkalender lägga in de tillfällen då laget haft ngn form av ”möte” under minst 45 min och minst 3 närvarande ledare. Det kan tex vara ledarmöten, föräldramöten, teori, planeringsmöten inför cuper/evenemang mm. Eftersom mkt idag sköts digitalt och i chattforum så kanske inte dessa ”möten” existerar, men vi vet alla att planering förekommer. Hitta de tillfällen som ni faktiskt kan återge som ett ”möte”. Det är viktigt att varje lag redovisar minst 3 tillfällen under 2025 och då oxå redovisar datum, tid och närvaranden. Hjälp föreningen att göra det möjligt att få bidrag även nästa år, så att ni ledare tex kan få subventionerade utbildningar och träffar. Senast måndag önskar jag att detta är inlagt i era lagkalendrar.
*Styrelsen redovisar arbetsmöten, ledarutbildningar, ledarträffar och säsongsavslutning.
Mvh Hanna
16 nov, 20:11 0 kommentarer
Inför grässäsongen införskaffades en massa nya västar, med ett stort tryck ICA på bröstet.
Bla köptes det in 5 färger i barnstorlek, 10st västar i varje färg. Vi saknar nu många av dessa västar. Barnvästarna ska (som max) användas av barn upp t.o.m. 5-manna. Vi saknar tex helt de svart västarna (10 st) , och 6 st orangea västar + rosa + gula och gröna. Vi är helt beroende av dessa västar för att dela in alla barn i olika grupper. Snälla, leta i skrymslen och vrår , bagageutrymmen och alla träningsväskor ni har och häng in dem i bollförrådet på barnkrokarna.
Tack!
8 nov, 17:06 2 kommentarer
För allmän info,
Föreningen har nu till inomhussäsongen köpt in futsalbollar, strl 11 (40st) och strl 13 (20st), och de är betydligt mindre och tyngre än vanliga bollar.
För att underlätta logistik och förberedelsetid så har vi nu även förberett bollsäckar i bollförrådet. Låt dessa säckar va och plocka inte upp bollarna efter träning. (Vi får hjälpas åt att pumpa bollarna emellanåt). Märker ni att ni är i behov av fler bollsäckar så återkom. Och DU… ja just precis DU, lägg inte i konor i bollsäckarna - de går sönder!
Likaså finns det förberett 2 kundkorgar till vardera hall i Tornhagsskolans söndagsträning, innehållande låga konor, konor med siffror 1-8, plastringar samt barnvästar i 2 färger. Korgarna står, och ska ställas tillbaka, ovanför skåpen till Playmakers/FFA/Boule. Låt även innehållet i dessa korga vara. Behöver ni annat material än vad som finns i korgen så får ni själva åka och hämta det.
Ledaroveraller har nu anlänt och kommer att delas ut inom kort, efter att man enligt föreningspolicyn betalat sin medlemsavgift á 150kr.
6 nov, 12:31 0 kommentarer
Hej
Det finns julkalendrar på kansliet(ligger på Kioskdisken) att sälja kostnad 100kr, varav 25 kr till föreningen och 25 kr till Er lagkassa.
Dom ligger i 20pack(går att dela upp) och det finns 16st sådana att sälja.
Skriv upp hur många ni tar och redovisa till mig sedan när ni har sålt, det är först till kvarn som gäller och alla kalendrar ska säljas.
Vill man ha Bingolotter till uppesittarkvällen så finns det också, men då får man meddela mig om det, så löser vi det.
/Styrelsen, Lars 0705501480
15 okt, 18:51 0 kommentarer
Hej
Nästa vecka kommer dom att börja renovera B-planen, så får vi hoppas att den blir bra till nästa säsong. Ena straffområdet på 11 mannaplan kommer att stödsås och stängas av.
Lingvallen kommer att vara öppen nästa vecka också om vädret tillåter sen stänger vi för säsongen. Vinterträningar för period 1 börjar gälla v45. Tornhagen har vi redan från söndag 26/10.
12 okt, 15:04 2 kommentarer
Styrelsen har nu sett över alla lags önskemål gällande träningdag, tid och plats. Vi tror vi lyckats tillgodose de flesta förstahandsvalen. Efter dialog med ett antal lag så har vi landat i ovanstående tider. Återkoppla om något inte känns bra eller om det råkat bli något fel. Övriga tider som ej nyttjas kommer att sägas upp i början på nästa vecka.
4 okt, 09:48 0 kommentarer
Torsdag 23/10 kommer det anordnas en enklare säsongsavslutning för samtliga utövare inom föreningen som är medlemmar, stora som små.
Vi vill att ni ledare nu under helgen ser över era lag och plockar bort de personer som inte längre spelar fotboll, samt sätter ”P” på dem som nyligen anslutit och provspelar.
Meddela även ordförande vilken träningsavgift som ska faktureras de spelare som ännu ej fått deltagaravi.
På måndag kommer inbjudan till säsongsavslutningen att skickas ut.
Inbjudan går ej ut till provspelare, så ni ledare får själva avgöra lämplig status.
2 okt, 15:31 8 kommentarer
Föreningen har nu blivit tilldelade träningstider fram till nyår.
För våra yngsta spelare, dvs 5-manna och yngre, så kommer träningarna att förläggas i Tornhagsskolan likt tidigare år. Hanna hör av sig till respektive lag för dialog. Gäller lagen P17, P18, P19, P20, F17/18, F19/20, Bollek, Playmakers (alla lag är inte riktigt spikade..)
Träning på konstgräs samt inomhus i stor hall ska i första hand fördelas mellan föreningens lag som nästa säsong spelar 7- och 9-manna samt seniorfotboll, dvs Herr, P13, P14, P15, P16, F13/14, F15/16.
Vi vill att varje lag som inte ska träna i Tornhagsskolan besvarar denna nyhet med ett första samt andrahandsönskemål gällande träningstider och plats. Styrelsen kommer sedan efter allas önskemål att tilldela träningstider. Ange gärna oxå om ni önskar hel eller kan tänka er halvplan.
Likt tidigare år går det säkert att hitta lösningar, men då ej på återkommande tider.
KONSTGRÄS
Airdomen, Tisdag 18-19, från 4/11
Airdomen, Onsdag 21-22 från 5/11
Airdomen, Lördag 10-11 från 29/11
Airdomen, Lördag 11-12 från 29/11
Skarpan 9-manna, Måndag 17-18
Skarpan 9-manna, Torsdag 18-19
Skarpan 9-manna, Fredag 17-18
INOMHUS
Collegium Hall 1, Måndag 20-21
Collegium Hall 1, Onsdag 20-21
Collegium Hall 1, Lördag 10-13
Vasahallen, Lördag 9-10
2 sep, 17:13 0 kommentarer
Hej
Idag ställer vi in träningen på Lingvallens 11 manna plan p, g a.
regnet och planen får ej beträdas.
Sen måste vi ta eget ansvar är planen för blöt så är det ej träning.
/Styrelsen
27 aug, 17:08 0 kommentarer
Fotograferingen av våra lag i klubben sker nu på söndag 31/8 och tisdag den 2/9, mindre än en vecka alltså.
På Lingvallen. Utomhus.
Bilder tas som lagbilder och enskilda bilder av spelarna. Har man matchställ kan man ha det på sig.
Ledare kan låna overalljacka om det saknas.
Som för två år sedan , senast.
Varje spelare (föräldrar) ska medge att bilder kan publiceras på hemsidan.Vill man inte vara med i katalogen eller på hemsidan kan man inte vara med på lagbilden.
Bilderna tas av Express-Bild i Västerås.
Var vänliga att dela ut ett A4- ex till varje spelare i god tid så allt rullar på under fotograferingen.
Föräldrar får fylla i barnens uppgifter på ett papper godkännande enligt lagen. Inget tvång att få hem eller köpa bilder. Bilder/katalog kommer bara att kunna beställas on-line från och med i år
Ett A4 från fotografen finns att fylla i precis som tidigare till var och ett av barnen. De finns på "grillen" i bollrummet. Ligger i ett häfte per lag.. Kan inte kopieras därför att varje papper är "kodat" individuellt.
Schema med förslag på tider ...
Söndag 31 augusti
Kl 16.00 Bollek
Kl 16.30 P18/19
Kl 17.00 P 16
Kl 17.30 P 17
Kl 18.15 F 18/19
Kl 19.00 F 15/16/17
Tisdag 2 september
Kl 17.30 P 15
Kl 18.00 P 14
Kl 18.45 P 13
Kl 19.15 F 13/14
Kl 20.30 Herr
Håkan
För styrelsen
| Inga aktiviteter inbokade |