Forum
Tillbaka| Fylla på lagkassan |
|---|
|
Hej! Nu när inköpet av matchställ blir klart har vi 100 kr (2100-2000) kvar i kassan. Vore ju bra att fylla på. Har du några tankar/önskemål på vad vi kan göra så skriv gärna i den här tråden. Det finns en del tips på Sturehovs sida, https://www.svenskalag.se/iksturehovf12/tjana-pengar Behöver vi träffas för att ta beslut om vad vi ska göra, så tänker jag att vi föräldrar ses under träningen lördag 30 maj mellan kl. 10-11. Kan ju vara så att vi löser det via detta forum innan 30 maj och då "behöver" vi inte träffas för den saken. Jag kan ansvara för administrationen kring försäljningen, men jag vill att vi först landar i en så stor överenskommelse som möjligt om vad vi ska göra. Så, vänligen skriv vad du tycker att vi ska göra för att fylla på tjejernas lagkassa. Ha en bra dag! Sigrids pappa Johnny Johnny Thalberg 18 maj 2020 |
| Svar (8 st) |
|---|
| Vi betalar gärna in en slant för matchställ och avvaktar med försäljningen, men om vi kommer överens om att sälja nåt så tycker vi toapapper är ok! |
|
Håller med, toapapper är ju ett bra förslag. Om det är någon som hellre vill sälja något annat, vänligen återkom senast torsdag 28 maj. Annars förbereder jag för att vi ska kunna dra igång försäljningen. Tänker att vi får titta på en lösning för att köpa sig fri från försäljningen, för dem som önskar det, när vi vet vad intäkterna för försäljningen planeras bli. Hälsningar Johnny |
|
Toalettpapper låter kanon. Pelle |
|
Hej! För tydlighetens skull, inget föräldramöte imorgon. Kommer beställa toapapper på tisdag 2 juni. Tänker ca 3 balar per spelare (20 spelare), kommer ge ca 2 800 kr till lagkassan. Vänligen återkom senast måndag 1 juni om du/ni tänker annat. Info från tränare är att vi kommer behöva få in ca 2000- 3 000 kr för att klara det här året bra. Det som vi har möjlighet att sälja mer det här året för att fylla på tjejernas lagkassa är Restaurangchansen i höst. Förra året sålde vi 20 st, vilket ju fyllde lagkassan med 2100 kr. Återkommer när det närmar sig så får vi komma överens om antalet per spelare eller om det ska vara frivilligt, beroende på vad som behövs framåt ekonomiskt. Mer info från tränarna är att klubben kommer att sälja toapapper i höst, som vi gjorde förra året. Den försäljningen och förtjänsten tillfaller klubben, inget som vi kan påverka. Ett sätt för klubben att hålla ner medlems- och träningsavgifter mot att Sturehovs lag hjälper till att sälja. Så, tre försäljningstillfällen är planerade i år, varav två där förtjänsten går till tjejernas lagkassa. Trevlig helg! Johnny |
| Tack för bra info, Johnny! |
|
Hej! På tisdag ska toarullarna levereras hem till oss på Vallhagevägen 1. 3 pall med totalt 60 balar är beställda från Teamrullen. Vi är ju 20 spelare, så det kommer bli 3 balar per spelare (40 rullar per bal). Vi tar betalt 220 kr per bal, varav 55 kr kommer gå till lagkassan. Behöver någon hjälp att sälja så hjälps vi ju åt. Har ni möjlighet att hämta hemma hos oss tisdag 9 juni eller onsdag 10 juni mellan kl. 17-19 så vore det bra. Kan ni någon av nämnda dagar och tider så är det bara att dyka upp när det passar. Är det någon som inte har möjlighet så är det bara att höra av sig till mig så löser vi det. Betala (antalet balar x 220 kr) när ni sålt eller direkt vid hämtning, till mig på swish 070-417 58 96. 60 balar x 55 kr = 3300 kr 3300- 500 (fraktkostnad) = 2800 kr till vår lagkassa 220-55 = 165 kr 165 kr x 60 balar = 9900 kr till Teamrullen Har ni några funderingar så får ni gärna skriva i den här tråden eller ringa mig. Trevlig helg, Johnny |
|
Hej Jag hade missat dessa datum. Jag ska åka bort en längre tid med min son. Jag kan swisha om det är okej att min särbo hämtar när det passar Er. Mvh Malin. |
|
Hej Malin, Det går jättebra att hämta när det passar. Ring eller smsa gärna (070-417 58 96) innan så är någon av oss hemma när ni vill hämta. Mvh Johnny |