På den här sidan kommer vi att samla information som är riktad till våra ledare. Hör av dig till ansvariga i respektive kommitté om du saknar någon information här!
Säsongsavslut
Före den 30 april
Hämta ut säsongens priser
Kontrollera närvarorapporteringen och skicka in den via hemsidan.
Alla kvitto och förskottsredovisningar ska vara inlämnade till kansliet. Tänk på att de måste vara godkända av ansvarig inom Senior/Ungdoms-kommittén. De ersättningsanspråk eller kvitto som är daterade före den 30 april och som kommer in efter den 30 april kommer inte att kunna ersättas.
Före den 15 maj
Alla matchkläder ska vara inventerade och lämnas i era skåp.
Träningsmaterial ska inventeras, behåll det i era skåp men skicka inventeringslistan till kansliet, gärna via e-post.
Uppdatera brickor och nycklar till kansliet.
Skriv en kort sammanfattning om hur ni och er grupp har upplevt säsongen som gått, skicka den till kansliet via e-post.
Gå igenom er gruppsida på hemsidan, uppdatera informationen så att det blir tydligt vad som gäller för kommande säsong och när information om kommande säsong kan tänkas komma ut.
Säsongsstart
Innan säsongen kan anses avslutad, måste vi också lyfta blicken mot nästa säsong och för att den ska kunna starta så behöver några saker göras.
Före den 10 maj
◾Anmäl er träningsgruppgrupp till seriespel, poolspel eller knattespel till kommande säsong. Anmälan sker till kansliet via e-post till p.a@fbce.se.
◾Uppdatera gruppens spelare.
Fyll i gruppens organisation på hemsidan. Information om vad detta innebär, hittar du här:
Ska ni ha match i Strövelstorpshallen, så finns det information om kiosk och matchskåp under "Dokument", mappen "Hallar och tider". Saknar du någon information är du välkommen att höra av dig till kansliet!
Domare
FBC Engelholm ansvarar för att tillsätta domare till alla hemmamatcher och cuper som föreningen arrangerar upp till Pojkar o Flickor C röd nivå. Behöver du hjälp med detta eller har frågor, så tar du kontakt med kansliet.
Fr.o.m. säsongen 2013/14 betalar Svenska Innebandyförbundet ut all ersättning till domare som dömer i SSL herr och dam, Allsvenskan och Division 1 herr och dam samt kval- och slutspelsmatcher. Det innebär att FBC inte behöver betala domarna i dessa matcher direkt i samband med match. Föreningen blir istället fakturerade av Svenska Innebandyförbundet.
Fr.o.m. säsongen 2013/14 betalar FBC Engelholm enbart domare via bankkonto. Alltså inga kontanta betalningar i samband med match, utan ersättningsblanketten lämnas till kansliet av domare och kansliet betalar ut ersättningen inom 5 dagar. Skånska Innebandyförbundet följer upp att de föreningar som ansökt om att betala via bankkonto sköter sina åtaganden. Blankett för domarersättning finns på vår hemsida.