Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Idrott i Mölndal
Idag, 12:00
Julledigt kansli!
5 dec
Klart med nya huvudtränare för 2024, A-lag och Juniorer
20 nov
100 år sedan SM-guld; Ytterligare en VEO inköpt inför nästa säsong
6 nov
Nu är det snart jul…
2 nov
Försäljning av julkalendrar och bingolotter
13 nov, 21:15 0 kommentarer
I år säljer Fässbergs ungdomslag både BingoLottos Julkalender och deras Uppesittarlott.
Alla spelare förväntas sälja minst 2 st julkalendrar och 6 st uppesittarlotter var, undantaget de familjer som har fler än 2 barn i föreningen, där det räcker med 4 st kalendrar och 12 st lotter/familj.
Julkalendern kostar 100:-/st varav 50:-/st är förtjänst, minimum försäljning är 2 st/spelare
Uppesittarlotterna kostar 100:-/st varav 38:-/st är förtjänst, minimum försäljning är 6 st/spelare
Fördelning av förtjänst
- Hela förtjänsten för de första 2 sålda julkalendrarna per spelare går till föreningen men på all försäljning därefter tillfaller hela förtjänsten den egna lagkassan.
- Förtjänsten av uppesittarlotterna delas lika mellan lagkassan och föreningen, hur många man än säljer (minst 6 st/spelare eller 12 st/familj)
Säljtävling Uppesittarlotter
Fässbergs IF vill gärna se en ökning av lottförsäljningen eftersom det innebär välkomna tillskott till både lagkassorna och föreningen i stort så därför genomförs en säljtävling kring just uppesittarlotterna:
» Det lag som säljer flest uppesittarlotter per antal spelare i laget vinner biobiljetter till hela laget!
» Det lag som säljer näst flest vinner Fässbergsmössor till hela laget!
Varje spelare i laget får ett kuvert med 5 st julkalendrar och 12 st uppesittarlotter. Kuverten delas ut på träningarna den 13/11 och 16/11 men kan också hämtas hos Ljubica (Baazgatan 3B). Behöver man fler kalendrar eller lotter så kontakta Ljubica så får ni fler.
Vi har fram till den 22:e december att sälja.
När ni sålt färdigt era kalendrar och lotter så swishar ni hela försäljningsbeloppet till 076-2380212 (Ljubica Bulajic). Eventuella returer av ej sålda kalendrar/lotter behöver återlämnas till Ljubica senast den 22:e december (Baazgatan 3B).
Kontakta Ljubica om ni har frågor: 076-2380212
Information och arbetspass pantning 25 november
13 nov, 20:00 7 kommentarer
Den 25 november genomför vi årets sista pantinsamling. Upplägg och information är mer eller mindre samma som tidigare gånger dvs följande:
Utdelning av pantlappar:
Utdelning av lappar sker i våra resp närområden. Ni som bor i respektive område ansvarar gemensamt för att lappar kommer ut i brevlådorna i området och att ni sätter upp lappar på eventuella allmänna anslagstavlor. Kartor med områden har lagts ut i WhatsApp-gruppen under förra veckan. Observera att det är nya och utvidgade områden för några.
Några har ganska stora områden och behöver nog fler lappar än från en bunt. Lägg ett meddelande här ellere i WhatApp-gruppen om ni behöver fler lappar eller hämta hos Patrik (Sågdalsgatan 16). Vi vill gärna få ut lappar i alla brevlådor och uppmanar föräldrar att gå med barnen ut och lägg i lådorna.
Områdena:
Centrum: Vuk, Axel, Alfred, Benjamin.
Brännås/Rävekärr/Hulelyckan: Oliver, Liam N, Ruben, William, Ludvig.
Lackarebäck: Carl, Elis, Noel.
Lackarebäck (Kvarnbyvallen/Enerbacken): Alex.
Toltorpsdalen: Edvard, August.
Balltorp/Kungsbackavägen: Liam H, Vilmer, Leonel.
Kikås: Frank, Eric, Anton.
Högsbo: Yemi.
Skintebo/Brottkärr: Ines.
Arbetspass pantinsamlingen 25/11:
Det är som vanligt två aktiviteter för föräldrar/barn på pantinsamlingsdagen. Några samlar in panten på förmiddagen och några står vid pantmaskinen och pantar.
Insamling av pant i ert område
Det finns minst en ansvarig person per område som ansvarar för att panten samlas upp (med start kl 10 och fram till ca kl 12) och tas till en uppsamlingsplats i resp område eller direkt till ÅVC Kikås. Områdena (ansvariga och insamlare):
- Lackarebäck/Enerbacken/ (ansvarig Curt med hjälp av Jonas)
- Hulelyckan (Mikael)
- Brännås/Rävekärr (Sylvia R)
- Balltorp (Dackander/Hildstrand)
- Kikås (Patrik med hjälp av Niclas och Andreas)
- Centrum/Åby/Toltorpsdalen (Ulf med hjälp av Tobias och Jonas)
Pantare på ÅVC (1 vuxen + minst 2 barn/pass)
Vi behöver också bemanna upp pantmaskinen i Kikås kl 10-16 på pantningsdagen så att det alltid finns minst en vuxen och två barn vid maskinen. Barnen matar in panten i maskinen och den vuxna övervakar och hanterar värdekvitton. Det bestämdes på senaste föräldramötet att vi skulle bemanna upp utan att fråga efter frivilliga så det har vi gjort denna gång. Har man fått ett pass man inte kan vara med på så får man kontakta annan person eller höra av sig. Vi har lagt ut en förälder + barn per pass men behöver ytterligare 1-2 barn per pass. Vi vill att ni anmäler barn frivilligt. Skriv i kommentarsfältet om ert barn kan vara med på något pass. Vi vill också att ni fyra föräldrar som planerats in att jobba kommenterar att ni läst och kan vara med så vi vet att vi inte står utan förälder vid något pass. Vid de senaste panttillfällena har det räckt med 3,5 pantpass men vi planerar för fyra så får vi se hur mycket tid som behövs för det sista (ibland går maskinen sönder och då kan hela pass 4 behövas).
- Pass 1: 10.00-11.30: Linn (Olivers mamma) + Oliver + William + ?
- Pass 2: 11.30-13.00: Erica (Noels mamma) + Noel + Elis + ?
- Pass 3: 13.00-14.30: Johan (Liams morbror) + Liam (Kepa) + barn? + ?
- Pass 4: 14.30-16.00: Förälder + barn + barn (osäkert om pass 4 behövs)
Övrigt
Fråga gärna grannar, släkt och vänner om de vill skänka pant. Om ni pantar insamlad pant på egen hand så kan ni Swisha till 073-0346393 (Patrik Jonsson) så kommer det också till lagkassan.
Ni som är aktiva på sociala medier får gärna lägga ut information om pantinsamlingen så det sprids också den vägen.
Dagens träning (26/10) inställd
26 okt, 15:42 0 kommentarer
Matcher mot Ytterby onsd 25/10
24 okt, 16:30 0 kommentarer
Match 1
Samlingstid: kl 17.15, matchstart kl 17.45 (3x25 min)
Plats: Förbovallen
Spelare: Noel, William, Ruben, Jansson, Anton, Axel, Vilmer, Elis, Yemi*, Eric*, Alex*, Carl*, Liam*
Match 2
Samlingstid: kl 18.15, matchstart kl 19.00 (3x25 min)
Plats: Förbovallen
Spelare: Leonel, Kepa, Ines, Benji, August, Vuk, Oli, Yemi*, Eric*, Alex*, Carl*, Liam*.
Kungsbacka höstcup sönd 15/10
12 okt, 22:22 0 kommentarer
På söndag spelar vi 9 mot 9 cup i Kungsbacka. Vi har två lag med i cupen och varje lag spelar tre matcher på förmiddagen (första match kl 08.30 & sista match kl 12.40).
Samlingstid för samtliga spelare är kl 8 på Bukärr IP.
Truppen (18): Noel, Eric, Carl, Kepa, Vuk, Benjamin, Ruben, Vilmer, Oli, Leonel, August, Axel, Yemi, Liam, Alfred, William, Alex, Elis.
Ledare: Kalle, Niclas, Sylvia & Erik.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Tor 7/12
18:30-20:00 |
Träning Rävekärrsplan
Rävekärrsplan |
Fre 8/12
15:00-23:59 |
Lux Invite (8-10 Dec)
Kristinehamn |
Lör 9/12
00:00-23:59 |
Lux Invite Boys 2011
Kristinehamn |
Sön 10/12
00:00-19:00 |
Lux Invite Boys 2011
Kristinehamn |
Mån 11/12
17:30-19:00 |
Träning
Rävekärr |
Tis 12/12
18:30-20:00 |
Träning
Rävekärrsplan |
Tor 14/12
18:30-20:00 |
Träning Rävekärrsplan
Rävekärrsplan |
Mån 18/12
17:30-19:00 |
Träning
Rävekärr |
Tis 19/12
18:30-20:00 |
Träning
Rävekärrsplan |
Tor 21/12
18:30-20:00 |
Träning Rävekärrsplan
Rävekärrsplan |