Prenumerera
Sammanfattning av föräldramöte 27/8-25
28 aug, 11:39 0 kommentarer
Föräldramöte PU12 Orange 27/8-25
Punkter nedan som gicks igenom.
- Sekreterare vid mötet Sophie Bergström – (ungdomsansvarig från föreningen)
- Laget fylls på med 9 nya spelare. Totalt spelare 25.
- Rickard Vågerud huvudansvarig tränare från föreningens för lag U7-U13 kom in och berättade om verksamhet och hur han kan hjälpa föräldratränare att utvecklas i föreningen trotts att man kanske inte har en basket bakgrund, utan att det handlar om ledarskap/struktur. Se honom som en mentor och han uppskattar ert engagemang och vill gärna hjälpa till. Han kommer frekvent besöka alla lag för att stötta alla ledare.
- Vårt lag är i behov av ass tränar samt hjälptränare för stötta huvudtränare Veronica. När seriespel börjar spelas kan det vara så att vi spelar med två lag på två olika orter och då krävs det att det finns 2 stycken assisterade tränare och hjälptränarna som kan hjälpas åt. Men det är även mycket viktigt att ha engagerade föräldrar som hjälper till vid träning.
- Anna Grahn går in som ass tränare, Kalle Grahn som hjälptränare när de kan närvar då de båda har oregelbundna arbetstider. Samer Al-Sheltan ställer även upp som hjälptränare när han kan.
- Laget är fortfarande i behöv av tränare och hjälptränare. Förhoppningsvis finns det någon/några föräldrar från de nya inlagda spelarna som kan tänka sig att hjälpa till
- Diskussion om att flytta träningstid inför nästa säsong för att fler föräldrar skall kunna hjälpa till som tränare.
- Kalla föräldrar till att gå på Rickard Vågeruds träningar på lördagar för att få praktisk hjälp och utbildning för att kunna hjälpa till och stötta Veronica som huvudtränare.
- Lagkassa finns på ca 3000:-
- När ni blir kallade till träning eller match är det mycket viktigt att ni svara så att Veronica kan planera träningen utefter deltager.
- Easy Basket – sammandrag i Stadium Arena 4 gånger per år. 500kr anmälningsavgift per anmält lag. Vi kommer förmodligen anmäla 2 lag.
- Övning serie startar inför seriespel (26/27) startar okt/nov. Sammandrag på olika orter. 2 lag är anmälda.
- Körschema till dessa kommer skickas ut – kan man inte kör vid angivet tillfälle byter man tid med annan förälder själv.
- Kan man inte hjälpa till med skjuts (man kanske varken har bil eller körkort) så får man istället hjälpa till extra vid andra tillfällen så som sek, städ/kioskpass.
- Försäljning i samarbete med föreningen Idrottsrabatten (3st) och Dolphins Klubblott (10st) höst och vår. Vinst av försäljning delas lika på förening och laget.
- Sekretariatsutbildning för alla föräldrar under hösten. Nytt är att vårt förbund gjort den digital och vi hoppas kunna ta del av den. Om inte så kommer föreningen tillhandahålla den på plats i arenan. Utbildningen är obligatorisk för alla föräldrar då man måste sitta sek på våra barns hemmamatcher.
- Vi kommer under hösten och våren ha uppdrag i och med elitmatcher dam och herr. Vi i laget (föräldrar) hjälps åt att bemanna Kiosk/Cafe under match samt städar av arenan efter. 4 killar kommer sitta golvtork under matchen. Kallelse kommer skickas ut så fort Joline får städschema från kansliet.
- Efter mötet satte sig föräldrar och samordnade en föräldragrupp för både kommunikation mellan föräldrar samt egna försäljningar för att bygga upp lagkassan. Vid denna diskussion var inta jag (Sophie) med och ni i föräldragruppen får se till att info kommer ut till alla föräldrar.