Välkommen till PF 2017 (födda 2017)
I laget PF 2017 spelar pojkar och flickor födda 2017. Under säsongen 2024 spelar vi i spelformen 3 mot 3.
Välkommen till Lek med Boll 2024
10 apr
Spela Fotboll 2024
1 apr
Ny säsong, nytt bankgiro, medlemskort i appen
12 feb
JOYNA
26 jan
I laget PF 2017 spelar pojkar och flickor födda 2017. Under säsongen 2024 spelar vi i spelformen 3 mot 3.
3 jun, 21:08 0 kommentarer
Hej,
På söndag 9 juni är det äntligen dags för cup igen. Denna gången på Lindvallen i Tofta.
Vi har tre lag anmälda under färgerna Röd, Blå och Vit. Eftersom några av matcherna spelas samtidigt så delar vi redan nu in de som är anmälda i olika lag och ber er föräldrar att hjälpa till att ha koll på detta under dagen.
Lagen spelar två matcher var och precis som i Horred så är det 3 min x 4 perioder per match. Vi har fördelat så att fyra av barnen spelar en extra match då vi har 16 barn anmälda. Läs nedan noga för att se när ert barn spelar. Jag har markerat den extra matchen för barnen som berörs.
Schemat är såklart preliminärt och kan ändras om någon blir sjuk eller något barn tillkommer i anmälan.
Vi samlas på Lindvallen senast 8.45 för de som har matchstart 9.30. De som startar kl. 11.00 kommer senast 10.15.
DÅFF Röd – Lagledare Anna
Match kl. 9.30 på plan 12, Gustav, Merisa, Oliver, Meya, Simon, Harry
Match kl. 10.30 på plan 13, Gustav, Merisa, Oliver, Meya, Simon, Elton
DÅFF Blå – Lagledare Jenny
Match kl. 9.30 på plan 13, Elton, Arvid R, Hugo, Bella, Inez, William
Match kl.11.00 på plan 12, Elton, Arvid R, Hugo, Bella, Inez, William
DÅFF Vit – Lagledare Hanna och Kristian
Match kl. 11.00 på plan 13, Vidar, Elvin, Arvid A, Alva, Harry, Merisa
Match kl. 12.00 på plan 13, Vidar, Elvin, Arvid A, Alva, Harry, Gustav
Vi kommer dela ut matchställen på plats. Vi står i närheten av plan 12 och 13 där våra matcher kommer spelas.
Då vi är flera lag i olika åldrar anmälda från DÅFF och det kan vara andra barn som behöver våra matchställ senare under dagen så är det viktigt att ni hjälper oss att hålla era barn så rena och torra som möjligt mellan matcherna. Ta gärna med en extra tröja att byta till mellan matcherna. Ta med egna fotbollssockar och har ni egna röda så är det en bonus.
Glöm inte vattenflaska och benskydd!
Mer info från arrangören hittar ni här: Tofta GIF - Barnfotbollsfestival 9 juni
26 maj, 09:13 0 kommentarer
Hej Alla!
Den 23 juni kommer det anordnas två poolspel i kommunen, ett i Träslövsläge och ett i Åskloster där vi alltså också är arrangörerna. Då vi har 3 lag och inte ska möta möta oss själva har det blivit att 2 av lagen kommer spela i Åskloster och 1 lag i Träslövsläge. Detta är inte något vi har styrt över men det löser vi med hjälp av er.
Vi skulle behöva veta vilka som kan vara med då vi behöver planera lagen och behöver ha föräldrar till hjälp, dels i Träslövsläge, dels till att arrangera poolspelet i Åskloster.
Vi återkommer med mer tider men första matcherna kommer spelas kl 14 och sen håller det på 1-2 timmar ca.
Poolspelet ersätter den söndagens träning.
Vi lägger upp dagen som en aktivitet i kalendern så kan ni gå in och anmäla era barn. Vi räknar med att varje barn har en förälder på plats om möjlighet finns, men om så inte är fallet ber vi er meddela oss då vi behöver hjälp av er föräldrar (laglededare, matchvärd etc).
/Ledarna
20 apr, 14:45 7 kommentarer
17 apr, 08:01 1 kommentar
Då vi har fått lite frågor angående cupen på lördag av er föräldrar och vi själva känner att vi inte har varit super tydliga i vår information kommer här lite mer samlad och utförlig info.
Samling för alla 08:15.
Vi har en gemensam samling innan cupen kör igång så att alla barn får samma information ( även ni föräldrar ) Att vi har två lag anmälda är för att barnen skall få lite mer speltid. Hade vi vetat att det var så många barn som ville vara med hade vi anmält tre lag.
Så för att förtydliga, vi åker alltså dit som ett lag med 8 matcher som skall spelas, vi kommer därför inte ha två bestämda lag utan byta in och flytta runt lite både under och mellan matcherna. Därför är det bra att alla är på plats. Det är fyra perioder i varje match så laget kommer byta fyra gånger under 1 match.
Även för oss ledare är detta med cup helt nytt så vi får helt enkelt lära tillsammans. Och utvärdera och ändra efteråt om något inte fungerade alls. Och om du som förälder känner att du vill ge tips om förbättringar så tar vi gärna emot det.
På samlingen på morgonen skall vi gå igenom reglerna i 3 mot 3 spel med era barn och hur vi tackar domare och det andra laget efter match, vi skall prova matchdräkter, ta lagbild och värma upp, vi skall också prata om att vara en bra lagkompis och att vi är där för att lyfta varandra.
Vi tycker också att det är bra för barnen att de som inte är med och spelar på planen känner att de ändå är en del av laget och att stå vid sidan om och peppa och heja är en viktig del i att vara en del av ett lag och lyfta fram sina kompisar.
Detta gäller även de som spelar i lag ett efter deras sista match, vi vill att de stannar kvar då vi tänker ha en snabb samling efter alla matcher är färdig spelade. Då alla spelare kommer att få medalj.
Vi vill också samla in alla matchdräkter och höra lite hur barnen har tyckt att det har varit, Och ge dem en stor applåd för hur duktiga de har varit.
Påminnelse:
Barnen behöver ha med: vattenflaska, benskydd, varma kläder, något att äta och en ansvariga vuxen.
Har du frågor eller synpunkter? kommentera gärna här nedanför.
Vi ser fram emot en riktigt kul dag med er och era barn!
15 apr, 10:31 0 kommentarer
Eftersom vi skall på Horredscupen på lördag och de flesta i laget skall med, så känner vi att det blir lite mycket med träning på söndag. Vi tar därför vilodag från träning nu på Söndag 21 april. Men vi ser fram emot att träffa er 08:15 på Horreds Ip på lördag!
Glöm inte: Benskydd, varma kläder, vattenflaska, mellanmål och målsman.
Vi delar ut matchkläder på plats.
Hälsningar
Hanna, Kristian, Jenny och Anna
Sön 9/6
09:00-16:00 |
Barnfotbollsfestivalen 2024 i Tofta
Tofta IF |
Sön 16/6
16:30-17:30 |
Träning
Klostervallen |
Sön 23/6
13:00-16:00 |
Poolspel
Åsklster/Träslövsläge |