Dela nyhet
Bollkallar
12 sep 2017 9 kommentarer
I år ska vi vara med och hålla med bollkallar vid tre matchtillfällen under året på hemmaplan. Det krävs 6 st barn och lika många föräldrar vid varje match. Jag har därför delat upp laget så alla kommer få ställa upp vid ett tillfälle. Jag har även plockat ut en ansvarig till varje match och fem barn till. Dessa tre ansvariga kommer att få hålla i alltihop från och med nu. Eventuella byten vid förhinder kommer varken jag eller Andreas lägga oss i över huvud taget. Dessa tre får hålla kontakt med varandra.
Grupp 1 2017-05-18 kl 19:00
Ansvarig: Noah L
Alex, Axel, Sixten, Eddie, Jonathan
Grupp 2 2017-07-28 kl 19:00
Ansvarig: Liam
Elian, Mile, Elias, Lucas, Noah Alla
Grupp 3 2017-09-16 kl 15:00
Ansvarig: Loke
(Noah E - ersätts av Anas), Noel, Svante, Wiktor, Kaiss
Mer information finns under ungdomssektionens sida (AIF, övermenyn) sedan dokument i vänsterspalten. Jag vill ha bekräftelse från de tre ansvariga inom kort, mail eller telefon 070 202 21 26
Info
Bollkallar alt bollkajsor.
När ni är uppsatta på match ska ni i god tid se till att följande uppfylls:
Nytt för 2016 är att barnen ska presenteras inför matchstart. Det är därför viktigt att ni lämnar över en lista med deltagande barn till speakern 30 min innan matchen startar.
-
Ta ut 6- 8 barn ur er trupp. De skall vara på plats senast 45 minuter innan matchstart. Ledare ska vara på plats och ta hand om barnen, de ska få varsin väst och ledaren ansvarar för barnen under hela matchen.
-
Kiosken sköts av äldre pojk och flicklag, och alt föräldrar vid behov.
-
För att ta entréavgift, och till korvgrillning behövs sammanlagt 6 föräldrar. Ledaren kommer till matchansvarig för att få information.
-
Laget ansvarar själv för att genomföra byten av tid med andra lag vid förhinder.
-
Matchansvarig tar kontakt med laget för en avstämning. Matchansvarig utses av styrelsen.
-
Som Kalle eller Kajsa får man inte spela fotboll bakom eller runt planen, och inte heller leka med mobiler. Barnen behöver vara koncentrerade på matchen för att så snabbt som möjligt vid behov hämta tillbaka bollen. Ur säkerhetssynpunkt är det också viktigt att de följer spelet.
-
Kallar och Kajsor bjuds på korv med bröd och festis i pausen.
Kommentarer
Daniel Eriksson 11 apr 2017
Rättelse: Vi får nog se till att vara 7st vuxna vid varje match. 6 till entré och grill + 1 som ser till kallarna.
Therese 15 maj 2017
Vad gäller inför torsdag den 18/5 nu då? När ska vi träffas osv......
Björn & Marie Larsson 15 maj 2017
På torsdag träffas vi kl 18.00 för att prata ihop oss samt att dela upp arbetsuppgifterna.
Kallade barn för att vara bollkallar är följande;
Noah L
Axel
Alex
Sixten
Eddie
Jonathan
Björn & Marie Larsson 15 maj 2017
På torsdag träffas vi kl 18.00 för att prata ihop oss samt att dela upp arbetsuppgifterna.
Kallade barn för att vara bollkallar är följande;
Noah L
Axel
Alex
Sixten
Eddie
Jonathan
Nina 15 maj 2017
Det är Noah Alla istället för Axel. Jag har mailat angående detta:)
Anna 12 sep 2017
Godkväll,
Nu börjar det närma sig för den sista gruppen av bollkallar. Nu på lördag träffas vi på IP vid 14.00. Trevligt att de barnen som har, har på sig AIF kläder. På listan står: Loke, Noah E, Noel, Svante, Wiktor, Kaiss men behöver nog uppdateras. Kanske jag kan få lite hjälp med det.
Mvh Anna
Andreas Enbohm 12 sep 2017
Anas ersätter Noah E!
Andreas Enbohm 12 sep 2017
Lite information som jag fick från klubben:
"På lördag ställer vi till med fotbollsfest på IP. Föutom tre matcher och fri entré har vi premiär för bytar-dag av idrottsutrustning/kläder och så blir det våffetält och hoppborg!
Ni i P08 blir en direkt del av detta i och att ni är bollkallar vid herrarnas otroligt viktiga match mot Vimmerby kl 15.00!
Ni hjälper som vanligt till med grillen. Vi tar ingen entré men behöver istället hjälp med bevakning av hoppborg och lottförsäljning (50/50) och andra sysslor. Kom i god tid!"
Andreas Enbohm 12 sep 2017
Ev behöver någon meddela Kaiss då jag är osäker på om han får dessa mailutskick