Kiosk
På våran anläggning har vi en kiosk som ska vara öppen för alla under matcher och även andra tillfällen.
När erat lag börjar med sammankomster, matcher etc så ska vi försöka hålla kiosken öppen så att föräldrar och åskådare ska kunna få en bättre upplevelse på Hyllinge och det ger även ett välkommet tillskott i kassan till både ert lag men även till föreningen i stort.
Vid varje tillfälle som kiosken är öppen så ska det vara minst 1 vuxen som ansvarar för kiosken för det tillfället. Barn får absolut vara med med, men som vuxen är du mentor och ska vara där som stöd.
Sedan redovisar man kioskkassan på de lappar som finns under kioskpärmens flik " När du stänger kiosken".
VHIF har under 2022 "nybildat" en kioskgrupp, där en förälder från varje lag ska ingå, vi kallar den föräldern "kioskansvarig"
Syftet med kioskgruppen är att vi tillsammans ska få kiosken att fungera bra och även användas oftare än vad som har gjorts historiskt och att alla våra lag ska få ett bra arrangemang runt sina sammankomster / matcher.
Huvudsakliga uppgifter för en kioskansvarig i VHIF:
- Inventera i kiosken efter match och meddela kontaktperson i styrelsen för inköp.
- Vara lagets kontaktperson till föreningen vid frågor om kiosken.
- Upprätthålla schema för att kiosken bemannas när laget har sammandrag / matcher.
- Vara med och förbereda kiosken på vårens föreningsdag samt stänga den vid höstens föreningsdag.
Här ovan har du olika dokument med mer information som kan vara bra att känna till om kiosken.
Har ni några mer frågor angående kiosken så ta i första hand kontakt med ditt lags kioskansvarige.