Dela nyhet
Sammanfattning och några punkter som glömdes bort.
27 aug 2017 0 kommentarer
Hej Alla,
Trevligt att det var så många som kunde komma till grillningen. Det blev en väldigt lyckad tillställning och jag tror vi ska göra det till en tradition att starta säsongen med grillning. Vill lämna ett varmt tack till Eva och Micke, Dennis föräldrar, som hjälpte till att få till grillningen. Varmt uppskattat!
Tänkte sammanfatta på nytt det som sades idag och även lägga till några punkter som kom bort i mina tankar.
Upplägget för träningen blir annorlunda nu framöver, och vi måste börja hålla hårt på detta. Tränare och materiellare (Micke och Jani) kommer ta över spelarna fullt ut. Med det menas att man lämnar sina barn vid träning och får hämta upp dem efter träning. Det ger då att föräldrar inte längre är tillåtna i omklädningsrummet. Laget ska ha sin gemenskap tillsammans med lagets alla kamrater, före och efter träningen. Jani och Micke, kollar att köpa in en blåtandsstero eller liknande för bosta tillställningen i omklädningsrummet. Barnen ska nu också duscha efter träning, så glöm inte ta med ombyte samt handduk. Jag ska titta på att fixa så att lagets tjejer får tillgång till en egen dusch, jag återkommer.
Det står 1 timme på schemat, men det betyder faktiskt 2 timmar. Spelare, tränare och materiellare behöver tid innan träning och efter träning. Man får absolut titta på barnens träning, men det kan vara värt att veta att under 2 timmar kan man också planera något annat. Kanske gå och träna själv, Friskis och Svettis samt badhuset ligger granne.
Vi kommer få byta förråd till ett nytt. Detta kommer ske i ordnad följd, då fler lag byter förråd. Micke och Jani kommer få info när detta sker, och det är också de som bestämmer hur och när flytt genomförs. Vi kommer titta på att införskaffa ett kodlås. Det är så pass många som har behov att ha tillgång till spelarnas utrustning för allmänhetensåkning bland annat. Det är dyrt för laget att trycka upp nycklar. Dock kommer inte barn få reda på koden, utan enbart föräldrar.
Vi har i år anmält två lag till poolspelen U10. Det kommer därför bli åtminstone dubbelt som många poolspel som förra året. Något schema för detta har jag ännu inte sätt, men det brukar komma ganska snart.
Medlemsavgiften i år är igen 2500kr per spelare. Vill man kan man dela upp betalningen genom att kontakta Therese. Ni som är nya och provspelar, ska inte betala in någon avgift förens tränarna har givit OK. Det är viktigt att ni betalar in, innan siste september. Vi kommer inventera matchtröjor och har man inte betalat in kan spelaren bli av med sitt nummer.
Jag kommer nu vara mer stenhård på hur informationsflödet sköts. När jag kallar till ett event, match eller liknande, förväntar jag mig nu att man svarar på kallelsen, antingen att man kommer eller inte kommer. Jag kan inte administrera när det kommer samtal, sms eller mejl. Det är tyvärr inte hanterbart, ni försvinner i hanteringen. Jag kommer därför hänvisa er till hemsidan och kallelsen. Tränare kallar spelare till match två veckor innan matchtillfället.
Ni får självklart på alla sätt kontakta mig om ni behöver nollställa erat lösenord, eller om ni får andra problem. Kommentera gärna nyheter om ni har frågor, jag svarar och alla kan därför ta del av svar och frågor.
Passa på att se över era uppgifter, mejl och telefonnummer speciellt. Jag saknar målsmän på Alexander Cederblom och Loke Olsson. Kan ni därför skicka mig ett mejl med Namn, Telefonnummer samt mejl på er, så ska jag lägga upp er som målsmän för spelaren.
Klubbrabatten kommer på vanligt sätt säljas, alla får i uppgift att sälja 3st per spelare. Alla gör ett försök, jag vill inte se en trend där visa spelare inte säljer eller gör ett försök. Laget får ca 40kr per sålt häfte. Det är bra pengar för laget, som också behövs. Återkommer när dessa är tillgängliga. Det ryktas att lotterna ska göra ett uppehåll så jag får återkomma om den saken när jag vet mer.
Har ni funderingar eller frågor, skriv gärna en kommentar nedan så ska vi svara på det.
Väl mött
Martin & Eva
Lagledare Team 08