Dela nyhet
SG-dagen 19/10
6 okt 2019 3 kommentarer
Nedan följer informationen som skickades ut angående SG-dagen 19/10 för er som inte har fått den. Vänliga hälsningar, Lars.
---------------------------
Hej SG-vänner!
Alla är hjärtligt välkomna till årets SG-dag, en fin avslutning på säsongen!
Vi har gjort en grundplanering för dagen som går av stapeln lördag 19/10 på den stora konstgräsplanen på Ruddalen. Under dagen spelas fotboll i mixade lag och alla klubbens medlemmar är välkomna.
Styrelsen behöver er hjälp med att nå ut till föräldrarna i ert lag med info och trevligheterna och om att vi behöver lite arbetskraft på plats. Det kommer vara flera hundra personer som deltar eller besöker SG-dagen så det krävs att alla hjälps åt för att det skall bli en så lyckad dag som möjligt.
Organisation kring matcher
* P/F 14 och P/F 13 spelar 3 mot 3-fotboll på två eller tre planer. Här behövs ingen föranmälan. Man går bara till planen så görs det upp lag där.
* P/F 12, P/F 11, P/F 10 spelar 5 mot 5 på två eller tre planer i mixade lag.
* P/F 09, P/F 08 och P/F 07 spelar 7 mot 7 på två planer i mixade lag.
De som spelar 5 mot 5 och 7 mot 7 anmäler sig på plats mellan 09.30-10.00.Lagen görs upp på plats. Matcherna spelas under lättsamma former och inga resultat eller tabeller förs. Vid anmälningsbordet får även alla ledare ett lag att leda under dagen alternativt en domarroll.
Tider under dagen
09.30-10.00 anmälan ledare samt för barn som spelar 5 mot 5 och 7 mot 7.
10.15-13.00 matcher på de olika planerna.
13.00-14.00 prisutdelning till samtliga lag. Medaljer köps in av föreningen.
Det kommer finnas café med hamburgare, korv och hembakt till försäljning under hela dagen. Utöver detta kommer det finnas en loppis med fotbollskläder/skor.
Uppmana era barn/föräldrar att ta med urvuxna fotbollsskor, SG kläder som inte passar eller används längre, benskydd, målvaktshandskar el. annat fotbollsrelaterat.
Detta donerar man så säljs det för en billig penning. Pengarna gå oavkortat till ungdomssektionen, men huvudsyftet här är att erbjuda våra medlemmar möjlighet att införskaffa kläder/skor för en billig penning. Loppisgrejer tas med samma dag eller lämnas i klubbstugan (tors 17-19) fram till SG dagen.
Så här är arbetsfördelningen tänkt:
P/F13 och FP12 står för hembakt till försäljningen. Alla bidrar med något hembakt som lämnas in på plats när man kommer.
F/P 11 samlas i klubbstugan 8.30 för förberedelser. Det ska byggas café och planer ska konas upp. Här behövs ca. 15 pers.
F/P 09 bemannar café/grillen 09.30-12.00. Tänker att man kan köra två grupper om 4-5 personer.
F/P 08 och F/P 07 bemannar cafét/grillen 11.30-14.00 (två grupper om 4-5 personer).
F/P 10 hjälper till med efterarbetet, 14.00-15.00. Nerplockning av café, städning m.m. Ju fler desto bättre!
Under den avslutande prisutdelningen, där alla lag mottar medaljer, önskar vi att lagen förblir samlade (sittandes?) och tysta tills alla lag har tagit emot medaljerna under folkets jubel.
Tack för gott samarbete kring SG-dagen!
Styrelsen genom
Sanna Aurelius
Kommentarer
Anette 7 okt 2019
Hej, vilken tid är det "samling" för p/f födda 14? Är det också 09.30?
Lars Karlsson 7 okt 2019
Hej, det räcker att man kommer innan 10.15 till planen så delas lagen upp på plats för PF14 och PF13.
Anette 7 okt 2019
Toppen. Tack