Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Susanna Bjelkholm 24 feb 2013
Alltså, man kan bli sååå arg!!! Hur kan man köpa in flera nya spelare till A-laget (???) När man inte kan betala hyran till tennishallen, där våra framtida spelare tränar och kämpar!!!! Konstig prio......
Håkan Jonsson 24 feb 2013
"Inte trott att dom vill sätta oss på bar backe"..... Det säger sig väl självt att Tennisklubben till slut tröttnat på obetalda hyror.
Man har ju dessutom med hjälp av fotbollsungdomar, som tränat fotboll jämsides med tennisverksamheten samt engagerade tennistränare, fått ett tillskott med ungdomsspelare som innebär att det inte räcker med en bana. Men hade LSK betalt hyrorna så hade vi ändock haft ett avtal som gjort det möjligt att få fortsätta i tennishallen.
Jag tror inte att nuvarande styrelse kan belastas för att vi åker ut eftersom det ju beskrivs som om att LSK genom alla år släpat med hyrorna.
Det vore intressant om någon av dem som tidigare fattat beslut om vad som ska prioriteras i räkningshögen kan förklara hur man tänkt när man satt ungdomarna i pant.
Men i och för sig så har väl ingen av de ansvariga haft något större intresse för ungdomssektionen och lär väl inte vara inne och läsa på vår hemsida...
Det känns som om ungdomsverksamheten endast har nämnts när det varit aktuellt att äska pengar....
Ta en sådan enkel sak som om du handlar på Konsum och tar en LSK-kasse. Om du höjer blicken uppåt så ser du en skylt där det står "Stöd vår ungdomsverksamet, ta en LSK-kasse". Hur mycket har egentligen gått till våra killar och tjejer.
Det känns lite som om man tappar energin som ledare när sådant här händer.
Kicki 24 feb 2013
Det här ärendet kan väl ändå inte betraktas som att vara tennisens fel. Det vore mycket olyckligt om det här leder till att vi ställer två sporter samt två lokala klubbar - båda med betydelsefulla ungdomsverksamheter - mot varandra på. Som liten ort med många sportintresserade barn, ungdomar och vuxna har vi allt att vinna på att stödja och glädjas åt varandra. Det vore mycket bättre att vi riktar blicken och lägger vår energi och kraft på att ställa krav på kommunen.
Patrik Antonsson 25 feb 2013
Vi blir nu av med vår fantastiskt fina inomhushall och det är givetvis inte bra.
Gjort är gjort om vi nu misskött våra betalningar så förstår jag att vi åker ut, inget agg mot tennisföreningen.
Det viktiga är nu att den nuvarande ledningen i LSK ser till så vi har bästa möjliga hall för nästa vinter. Lämpligast är väl att väl att vara realist och kämpa redan nu för att få tider i Ljungskileskolans gymnastiksal. Men det kanske inte är så lätt?
Som gammal ljungskilebo och spelare i LSK får jag ofta höra att det var bättre förr av folk man träffar på byn. Det är ju bara en klyscha och allt var ju givetvis inte bättre förr. Men jag tror mig veta att de saknar den lokala förankringen av spelare. Att vi har engagemang och talanger inom ungdomen det vet jag men vi måste satsa både ekonomiskt och sportsligt på dem på allra bästa sätt.
Det är inte lätt att få egna talanger från en liten ort att platsa i superettan det vet jag. Men vad gör man när man är för gammal för Tipselitlaget och inte platsar i A-truppen idag?
Kan inte LSK ha ett andra lag i seriesystemet som fångar upp dessa unga talanger?
På sikt om vi får upp detta lag i divisionerna skulle det kunna bli ett pukliklag med spelare från orten och en plats för dem som inte riktigt går in i A-truppen efter Tipselit.
Lek med tanken att vi får upp detta lag på några år i seriesystemet då skulle båda lagen kunna ha nytta av varandra. De som inte riktigt platsar i A-laget får en chans att lyfta och visa upp sig och tvärt om.
Kicki 25 feb 2013
Ditt förslaget, Patrik, är så genialiskt att det ter sig tämligen självklart. Du har helt rätt - en bred lokal förankring är superviktigt. Det är skapar en grogrund för engagemang som främjar utveckling, stabilitet och långsiktighet. Frågorna man ställer sig är därför: Varför har vi inte ett sådant lag idag? Om än intressant, leder det dessvärre troligtvis ingen vart att grotta ner sig i svaret på den frågan. Bättre är nog att i din anda anta en mer konstruktiv ansats genom att fokusera på den naturliga följdfrågan till ditt förslag, dvs vad kan och ska klubben göra för att få igång ett sådant lag snarast möjligt. Det är en angelägen strategisk fråga som andas framtidstro som ledningen/styrelsen i LSK borde föra högst upp på deras dagordning. Man får bara hoppas att de läser ditt inlägg ovan
Johan 2 mar 2013
I praktiken finns det idag ett lag som skulle kunna fylla detta syftet och enligt min mening faktiskt också gör det. Groheds IF har redan ett representationslag i seriesystemet och det består av ungdomar ifrån Forshällaområdet men genom åren har också många Ljungskile ungdomar fortsatt spela fotboll i detta laget. Det kanske är så att våra föreningars ungdomssamarbete mynnar ut i en fortsättning även på seniorsidan. Det skulle kunna ses som en naturlig utveckling att fortsätta spela fotboll med sina kamrater utan elitfokus.
Faktum är att i år har många av killarna ur LSK´s P94 lag valt att spela i Groheds tröjan. Detta känns väldigt gjädjande och jag tror att detta bara är början, vad tror ni?
Mvh
Ordförande i Groheds IF
/Johan Hallberg