Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Vi i Alingsås KIK har hoppat på JOYNA-tåget 🚂
8 apr
Infomöte Anläggningsgruppen 2024
7 apr
Det är världspremiär för Alingsås KIK:s årskort!
5 mar
Välkomna på årsmöte
4 feb
KIK-halsduken är här!
20 dec 2023
Reviderat matchschema
4 maj, 15:43 0 kommentarer
Hej alla föräldrar!
Vi har fått till oss från Västergötlands fotbollsförbund att vi bara får ta med 12 spelare till varje match. Det här innebär att vi måste ställa över två till varje match. De flesta får stå över en match, några två. Vi har försökt ta hänsyn till om man redan nu svarat att man inte kan spela p.g.a frånvaro. Vi kommer göra lite ändringar så det som kommer hända är att alla kallelser kommer tas bort så kommer nya skickas ut. Matchen imorgon och på tisdag kommer stå kvar som de är.
Vi vill gärna att ni svarar på kallelserna i god tid så vi kan planera om någon annan ska åka med. Om någon av ert barn behöver skjuts till bortamatch, skriv det när ni svarar i kallelsen. Om barnen blir sjuka skickar ni ett sms till de ledare som är med på matchen.
Har ni några frågor så är det bara att höra av er. Tack ni som var med på fixardagen, så trevligt att umgås och göra nytta. Till hösten hoppas vi att många fler är med.
//Ledarna
Kiosk och matchvärd under hemmamatcher
25 apr, 09:35 0 kommentarer
Vi kommer kalla 3 personer till varje match, 2st till kiosk och 1st till matchvärd.
Viktigt att läsa igenom vad som ni ska göra samt kan ni inte så får ni själva ansvara för att byta med en annan förälder.
Sammanfattning från föräldramöte
10 apr, 07:57 0 kommentarer
Hejsan!
Ett gäng föräldrar på ca 20 personer kom på vårt föräldramöte och det var ett nytt rekord. Så kul att så många ville komma.
Här kommer ett utskick och sammanfattning om vad vi gick igenom på föräldramötet som kan vara bra för er som inte var där att veta:
Vi är fortsatt vår konstanta ledargrupp på 6 ledare, vi trivs bra tillsammans och ser vår delaktighet som något roligt och värdefullt.
Vi är idag 40 tjejer och kommer iår dela upp dom i 6 grupper som vi gjort under tidigare år.
Träningstiden ändras from 1 maj till Tisdagar 17:30-18:45 och lördagar 9:30-10:45. Här pratade vi om att vi vill att tjejerna försöker komma i tid i största möjliga mån så att träningen kan starta på utsatt tid. Vi kommer att "stänga" anmälan till träning 6 timmar innan då vi behöver veta för att kunna planera vår träning utifrån hur många som kommer. Inga mobiltelefoner i omklädningsrummen, vi samlar in dessa och låser in i skåp. Vi pratade också om dusch och att vi ser det som en pusselbit i den sociala interaktionen mellan tjejerna och att neutralisera just duschandet. Vi ledare har förstått att det här är ett känsligt ämne och att det är många tjejer som inte vill duscha. En introduktion hade varit att komma och byta om innan träning och sen duscha hemma. I omklädningsrummet spelar vi musik, dansar och har roligt. Om ni har några funderingar kring det här så får ni gärna komma och prata med oss ledare.
Hur kan du hjälpa till?
- Svara på kallelser i god tid.
- Heja, stötta och peppa men låt tränarna coacha laget.
- Stå i kiosken, städa omklädningsrum efter match och skjutsa vid behov.
-Engagera dig i någon av föreningens engagemangsgrupper.
-Delta i klubbens 2 gemensamma försäljningar. Även lagets egna försäljningar.
Vi har anmält tre lag till div 8, två lag i Alingsåsserien och ett lag i Boråsserien. Vi kommer åka två grupper samtidigt till varje match. Vi kommer åka med 10 tjejer till matcherna så det kommer bli att några tjejer kommer stå över. Det kommer va ett rullande schema på det. De tjejer som står över ska stå till förfogande om någon tjej blir sjuk eller inte kan åka med.
Vårt ansvar iår gällande anläggningen är att vi ska hjälpa till på anläggningsgruppens fixardagar som är på våren och hösten. Här ska vi har stort deltagande då vi som sagt har blivit tilldelade det här tillsammans med F2013. Ni kommer få en kallelse när det är dags för detta.
Vi har fått 2 stycken ansvariga för kiosk och lagkassan, Johanna Lundgren och Josefine Werner Alm. De kommer lägga schema och ta hand om inköp. Står ni i kiosken och något tar slut ska det meddelas till dom.
Alingsåskorten är något som vi pratade om att fortsätta med även nästa år då det ger bra klirr i kassan.
väl mött
/Ledarna
Ingen träning 30/3
27 mar, 19:22 0 kommentarer
Hejsan!
Ingen träning på påskafton, men som det ser ut nu så kör vi träningar på lovet. Ha en fin påsk allesammans!
mvh//ledarna
Alingsåskort och info
4 mar, 11:45 0 kommentarer
Hej fina föräldrar.
Nu finns Alingsåskorten att hämta. Vi vill gärna få ut dessa så fort som möjligt så kom till Lotta så hjälper hon er innan eller efter träning. 300kr swishas direkt när de hämtas. 50 procent av intäkten går till vårt eget lag så ett härligt tillskott till vår lagkassa.
Vi vill berätta att Julias mamma, Elin som äger salongen nitton82, har sponsrat tjejerna med Schampo/balsam/duschtvål. Det här är vi otroligt glada så när tjejerna duschar efter träning så finns det här till förfogande. Härligt för våra tjejer!
Under mars/april månad så kommer ett föräldramöte äga rum så håll utkik i kalendern.
mvh/ledarna
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Lör 11/5
09:30-10:45 |
Träning
Noltorpsvallen konstgräs |
Lör 11/5
13:00-15:00 |
Bollflickor damlagsmatch
Noltorpsvallen |
Sön 12/5
14:00-15:00 |
Match mot Skogsbygdens IF
Skogsbygdens IP 2 |
Sön 12/5
14:00-15:30 |
Match mot Fristads GoIF
Noltorpsvallen C |
Sön 12/5
16:00-17:30 |
Match mot Långareds BoIS
Noltorpsvallen C |
Tis 14/5
17:30-18:30 |
Träning
Noltorpsvallen konstgräs |
Ons 15/5
18:30-19:30 |
Match mot Herrljunga/Frisco
Katebovallen C |
Sön 19/5
13:00-14:00 |
Match mot Bollebygd/Hestrafors Vit
Bollevi |
Sön 19/5
14:00-15:30 |
Match mot Södra Härene IF
Noltorpsvallen C |
Tis 21/5
17:30-18:30 |
Träning
Noltorpsvallen konstgräs |