Dela nyhet
Resumé kvartal 22-3
2 nov 2022 0 kommentarer
Allmänt
Den stora händelsen detta kvartal och lite in i oktober är att herrsenior är klara för spel i division IV. Grattis!
Styrelsen
Styrelsen har som brukligt arbetat med löpande verksamhet planerar för kommande händelser.
Klubbchef
Vår klubbchef, Hanna Gånedahl har meddelat (17/10) att avsluta sin anställning i föreningen för att arbeta i och utveckla sin egen verksamhet. Hanna kommer att arbeta fram till mitten av januari. Styrelsen har startat ett arbete för att utvärdera rollen och föreningens behov. Vår förhoppning är att presentera mer information i samband med medlemsmötet den 15/11 och i våra sociala kanaler.
Rekrytering av vakanser och poster
Valberedningen och styrelsen har haft täta kontakter för att hitta vakanser till de förtroendevalda som avser att avsluta sin nuvarande roll i föreningen. Kontakta sammankallande i valberedningen Karin Holgersson om du kan vara till hjälp.
Miljöpolicy
Arbetet med att ta fram en miljöpolicy för föreningen, är sin avslutningsfas. Planen är att den kommer att fastställas före årsskiftet och att föreningens medlemmar ska ta del av den under våren.
Syftet är att alla i föreningen ska kunna använda den som guide och ett sätt att förhålla sig till miljötänk vid vistelse och aktivitet på Åbrovallen. Samt i andra sammanhang i samband med aktivitet bunden till föreningen.
Styrelsen har ett övergripande ledningsansvar inom miljöarbetet och ett ansvar att medvetandegöra frågorna till aktiva och ledare inom klubben. Vi kommer aktivt uppmuntra ledare och aktiva inom klubben att göra sitt bästa för att följa den framtagna miljöpolicyn.
Föreningen ska aktivt leva upp till gällande miljölagstiftning och ha de tillstånd och beslut från myndigheter som krävs för att bedriva vår verksamhet. Vi försöker alltid väga in påverkan på miljön i de aktiviteter vi genomför.
De tre områden där vi har fokus på betydande möjligheter att påverka är:
» Vår anläggning
» Våra arrangemang
» Vår påverkan vid transporter
Ekonomi
Ekonomistöd flaggar för att det är svårare att bedöma utfall och budget när pandemin har påverkat de senaste två årens utfall och vi går in i en osäker budgetperiod.
Främst är det hur föreningen kan påverkas av höjda elpriser. Där har styrelsen arbetat med förebyggande aktiviteter för att sänka kostnaderna.
- Utrymmen som inte används har temperaturen ställt ner till frysfritt och övriga utrymmen är temperaturen sänkt någon grad.
- Volymen varmvatten är halverad i och med att seriespel är avslutat.
- All armatur som går sönder byts till energisnålare ledbelysning.
- Rörelsevakter installeras löpande för att automatisk tända och släcka vid närvaro
Styrelsen har utöver det tagit fram en plan på fler aktiviteter som kan realiseras utifrån prisbild och konsekvens av aktivitet. Stänga duschar och omklädningsrum samt stänga hallen har diskuterats.
Elavtalet föreningen har är 50% fast och 50% rörligt.
STAR
Värdegrundsanavariga har informerat styrelsen om kampanjen - Tre ska bli noll. Ett jättebra material som beskriver hur man ska upptäcka sexuella oegentligheter. Kursen är 10 steg och riktar sig till styrelsen och ledarna. Finns även ett nyhetsbrevet som är mest inriktat till ledarna. Liknar det arbetet som bedrivs i diplomerad förening.
Styrelsen har diskuterat formen för uppvisande av belastningsregister. Prata med ungdomsgruppen om du har ett förslag till förbättring.
Anläggningen
Hampus Sundberg har anställts som vaktmästare.
Det kommer att göras ett röj i gymmet och under läktaren för att öka tillgängligheten för medlemmar. Ett förslag finns att ha ett öppet gym för föräldrar som väntar på sina tränande barn.
Till dörren i hallen har ett kodlås monterats.
Klubbchefen uppmanar alla som har nyckel till anläggningen och anser sig inte bör ha den längre, ska återlämna nyckeln till kansliet. Orsaken är att den typen av nyckel inte tillverkas längre och det medför kostnader för föreningen om vi behöver byta lås och nyckelsystem på anläggningen.
Lotteri och promenader
Bingogruppen behöver förstärkning av funktionärer i olika roller, bland annat utropare. Kontakta Roland Edman via kansliet på kansli.ulvakersif@gmail.com
Föreningen kommer sälja Bingo-Lotter till julaftons uppesittarkväll. Mer information kommer när det lackar mot jul.
Traditionellt har kiosken varit öppen på söndagarnas bingopromenader. Nu när man kan gå eller springa rundan när man vill har vi valt att kiosken inte behöver vara öppen.
Ulvacupen
Gruppen har mindre aktiviteter inför 2023.
Viktiga datum
15 november klockan 18. Kvartalsmöte(medlemsmöte)
Övrigt
Nästa resumé från styrelsen kommer i januari.