Föräldrainsatser 19/20
Föräldrainsatser 28 September
Föräldrainsatser under A-lagsmatch den 28:e September.
15 personer behövs och uppdraget är att bemanna parkering, lotteriförsäljning, arenavärdskap och restaurang. Matchstart 16.00.
Föräldrainsatser ÖIK vid A-lagsmatcher
Funktionärsschema
Nu finns ÖIKs riktlinjer för funktionärsinsatser med tillhörande schema på hemsidan (https://www.svenskalag.se/ostersundik/dokument#folder=49820).
Lagets lagledare kommer att kalla dig till arbetspass.
Följande gäller för våra föräldrainsatser vid A-lagsmatcher:
Arbetsuppgifterna nedan bemannas av föräldrar till spelare i föreningen (U8-U16) enligt fastställt schema. Schemat presenteras inför varje säsong.
• Försäljning XL-bygg lotteri (2 personer)
• Parkeringen (6-8 personer)
• Entrévärdar (2 personer)- Restaurangen/kafeterian (3 personer)
Det är varje förälders ansvar att hitta ersättare vid ev. förhinder. Byt med varandra inom laget. Alternativt kan arbetspoolen kontaktas. Det finns ungdomar som vill jobba för 300 kronor per pass.
Försäljning XL-bygg lotteri
Samling sker 60 min före matchstart. Samling i entrén, uthämtning av lotter och kassa sker
hos Henrik Råghall. Försäljningen ska ske före match, under period 1 och period 2.
Försäljningen ska ske ”by walking”, dvs vid entrén, vid läktarområdet, på VIP-hyllan och i baren.
Parkeringen
Samling sker 90 min före matchstart. Samling i entrén, uthämtning av västar och kassa sker hos Henrik Råghall. Uppdraget avslutas 15 minuter efter matchstart.
Entrévärdar
Innebär att vara besökarna behjälplig och att säkerställa att insläpp sker endast vid huvudentrén. Samling sker 120 min före matchstart. Samling i entrén, uthämtning av ÖIK-tröja sker hos Henrik Råghall. Grovstädning
efter matchslut.
Uppdraget avslutas 15
minuter efter matchslut.
Restaurangen
Innebär att vara Arenarestaurangen behjälplig i antingen kök eller kafeterian inne i hallen.
Samling sker 60 min före matchstart. Samling vid restaurangen (fråga efter Emma).
Uppdraget avslutas under tredje perioden och är klart senast vid matchslut
Arbetspoolen
Ungdomar i föreningen, 300kr/arbetspass
Vilmer Isaksson 070-628 20 89
Frida Bergvall 072-555 52 40
Ludwig Wilén 070-356 21 68
Irma Rödin 072-727 26 78
Thea 073-050 60 37
Filip Eklund 073-029 92 94, eklundfilip@icloud.com