Dela nyhet
VIKTIG MEDLEMSINFORMATION
21 nov 2018 37 kommentarer
Hej medlemmar!
Jag vill passa på att informera, med anledning av de förändringar, som just nu genomförs i föreningen. Först vill jag kommentera beslutet att dra oss ur division 3 och därefter äver peka på den utveckling och de möjligheter vi har framför oss.
Beslutet att dra oss ur division 3 grundar sig på ekonomiska aspekter. Färre medlemmar, mindre LOK-stöd och även en minskning av inkomsterna från bingon gör att vi i år sammantaget kommer att göra ett minusresultat. Det leder till att vi inte har ekonomiska resurser att långsiktigt driva den satsning vi inlett innevarande år, inte utan att riskera att ungdoms- och damsektionerna drabbas i en förlängning. Är föreningen är i kris? Svaret är obetingat nej på den frågan. Beslutet är taget för att vi i föreningen långsiktigt vill säkerställa en bra verksamhet för alla tre sektionerna, alltså ungdom-, dam- och herrsektionerna. Genom att nu lägga en budget i god balans inför nästa år skapar vi en långsiktig trygghet samtidigt som vi säkerställer resurser för en aktiv och offensiv föreningsutveckling.
Självklart är det ett svårt och tungt beslut att ta, att dra oss ur division 3, där vårt herrlag gjort en fantastiskt fin säsong. Jag känner dock ingen hopplöshet eller uppgivenhet. Min uppfattning är att styrelsens medlemmar har fattat ett klarsynt och modigt beslut och vill tacka dem för det. Beslutet gör det möjligt att göra nya satsningar och staka ut nya riktningar för vår förening. Vi har en tid pratat om att bli en mer jämställd förening. Nu gör vi slag i saken. Styrelsen har fattat beslut om att vi ska ha en förste- och en andretränare för damlaget och en förste- och en andretränare för det nya herrlaget. Jämställdhet manifesteras i detta genom att ersättningar för tränaskap ska vara på samma nivå, oavsett om man är herr- eller damtränare. Vi har även fått medlemsförslag om att slå ihop herr- och damsektionerna till en seniorsektion, diskussion pågår om detta och även om inget är beslutat, känns tanken modern och spännande. Arbetet med att stärka våra kontakter med italienska klubbar kommer att drivas vidare, detta för att koppla ihop fotboll med kulturella och sociala aspekter. Vi vill se till hela människans utveckling. Vi vill tillsätta en föreningsutvecklare som kan ta hand om våra äldre ungdomslag och även stödja alla er som lägger ner er själ i att träna barn och ungdomar i föreningen. Detta är bara axplock av vad vi står inför. Vi har en ljus, spännande och utmanande framtid!
Tyvärr har några nyckelpersoner avgått i styrelse, valberedning och herrsektion. Styrelsen kommer att agera valberedning fram t.o.m. årsmötet. Vi behöver nu inom föreningen sätta till alla klutar för att bemanna organisationen, finna spelare som vill spela fotboll i vårt herrseniorlag nästa säsong (blir division 7 tippar jag) och även tränare till herrlaget. Du som medlem är viktig i detta arbete. Har du förslag på namn är du välkommen att höra av dig!
Mig når du via ordforande@snff.se eller 0763-06 16 56 (t.f. nummer). Vill du prata med någon annan ur styrelsen har du kontakuppgifterna under rubriken "Föreningen" på hemsidan.
Nu samlas vi och arbetar tillsammans för att skapa framtidens förening baserad på engagemang, transparens, tydlighet och jämställdhet!
Med vänliga hälsningar!
Jan Lindahl, ordförande i Sveriges finaste förening
Kommentarer
Henrik Carlsson 21 nov 2018
Snyggt Jan!
Nike 21 nov 2018
nike
Nike 21 nov 2018
stötta laget alla ni företag så att en sån här fin klubb som spelar i division 3 ska fortsätta vara där. forza snöstorp nyhem.
Richard Nilsson 21 nov 2018
Jag har varit med föreningen sen 1993 som spelare, u-ledare, b-ledare, a-ledare, dam-ledare och 13 år i styrelsen. Detta är ett katastrofalt beslut för föreningen som nuvarande styrelse tagit.Jan du skriver att det är en offensiv föreningsutveckling, jag ser det snarare som en defensiv utveckling där man tar bort chansen för SNFFs ungdomar att spela seniorfotboll på en bra nivå.Ni borde givetvis avgått innan man tar sådana stora beslut när man ändå inte tänkt vara kvar till nästa år och givit en ny styrelse uppdraget att lösa problemen. Jag lider med killarna som lagt ner 5 dagar i veckan och får beskedet när beslutet redan är inskickat till Svff.
Ni borde skämmas och be spelarna personligen om ursäkt.
Robert Lind 21 nov 2018
Mycket bra skrivit Richard. Håller fullständigt med dig, hur i he... illa kan man behandla engagerade spelare och ledare och ta detta beslut. Tragiskt för Snöstorp och för klubbens framtid.
Fia G 21 nov 2018
Håller helt och fullt med dig Richard. Tycker alla skall läsa artikeln i HP där Peter Lindau uttalat sig. Detta beslut är inte ett steg framåt utan tio bakåt. Undrar verkligen om HELA styrelsen har samtyckt och varit delaktiga i detta beslut. Nej, usch. Och att sitta som ordförande och besluta över något som man inte kommer att vara delaktig i!!!! Hur tänker man då?? Nej, man sätter inte båten i sjön om man inte tänkt att ro den iland.
Vår familj har varit med i Snff sedan 1998, och detta är nog det värsta jag upplevt.
Dra tillbaka beslutet medans ni kan, annars lär vi inte ha några spelar på pojksidan kvar så länge till.
Ola Johansson 22 nov 2018
Att tro att man hamnar i div 7 och inte veta konsekvenserna av sitt handlande tyder på lathet från styrelsen. Svaret på den frågan är ett telefonsamtal bort. Är det inte mer attraktivt med ett italienskt sammarbete med ett div 3 seniorlag än div 7? Känns som det finns lite för många i den styrelsen som bara TROR istället för att tänka efter. Hur ska spelare lockas till SNFF div 7 när man inte ens kunde behålla ett B-lag som motsvarar samma nivå? Vakna upp och avgå!
Sven Berkenäs 22 nov 2018
Jan pekar i sin information på ett styrelsebeslut. Det måste dock påpekas att det inte var en enig styrelse. Jag tog kraftigt avstånd från beslutet och reserverade mig självfallet från det tokiga ställningstagandet. Tyvärr saknades vår kassör på mötet och därför ska ingen skugga falla över honom heller.
I övrigt delar jag till fullo kommentarerna från Richard, Robert, Fia och Ola.
Roger Larsson 22 nov 2018
Förstår er frustration och era uppfattningar i beslutet. Man skall behandla alla med respekt. Iseptember månad hade styrelsen möte inför kommande verksamhetsår. Där behandlades frågor om seniorverksamheten .Att inte spelare och tränarstaben mottagit denna information är det som är horribelt.
Vi har olika funktioner i vårt styrelsearbete samtidigt ett gemensamt ansvar för beslut som tas . Undertecknad står till förfogande på mobil oberoende vilken info ni önskar eller åsikter ni vill förmedla.Hoppas även att det blir bra uppslutning på kvällens informationsträff
Mvh
Roger Larsson
Sven Berkenäs 22 nov 2018
Roger, sluta med dina efterhandskonstruktioner. Du var inte ens med på de möten som skulle behandla frågan.
Ett osant ord till så kommer jag att delge mina minnesanteckningar från samtliga möten sedan augusti.
Maria Anderö 22 nov 2018
Styrelsen som inledde 2018 var helt med på att satsa på högre divisioner för seniorerna. Ekonomin borde man tagit tag i för länge sen och kanske även funderat lite närmare på förslagen som lämnades från herrarna att dra in pengar som saknades.
Sportchef tränare och spelare fick aldrig en rimlig chans. Beslutet togs på ett styrelsemöte innan spelarna fick någon som helst information. Liksom Fia Grundström har även jag varit delaktig i föreningen ca 20 år och är väldigt bedrövad över utvecklingen.
Styrelsen borde avgå omgående.
Jag lider med spelarna som verkligen såg fram mot 2019.
Fia 22 nov 2018
För första gången på snart 21 år som medlem i föreningen först som aktiv både i ungdomslag och damlaget, sedan som förälder till 3 aktiva barn/ungdomar som brinner för fotbollen.
Jag vet inte vad det är som är problemet i föreningen! Men ett damlag och ett herrlag i VETTIGA divisioner är ju A&O för att kunna behålla föreningens ungdomar. En morot.
Tar man ex. Många andra mindre föreningar runt om oss! Så är det seniorerna man satsar på för att kunna behålla leden under.
Man arrangerar cuper som går till FÖRENINGEN!! Inte ungdomarna!! Vart tog lagspelet vägen i snöstorp??
Sedan några år tillbaka så har vi stått och sett på HUR föreningen har skapat VI MOT DEM! (Ungdomar mot seniorer)
En cup där allt öronmärktes till ungdomarna! Vad hände då?
Jag förstår inte ert resonemang till att "satsa på ungdomarna" HUR DÅ?? Utan ett herrlag för våra yngre generationer? Deras förebilder!
- division 7 är inget som lockar, dessutom inte i snöstorp där ni redan har många låga divisionlag i närheten. Och det alltid varit så kommer de inte läcka spelare till snöstorp!
Damlaget lades ner. Tjejer tröttnade och då inget damlag längre fanns, bytte förening!
Samma sak IGEN. Fast denna gång på herrsidan!
Mina barn är så besvikna på ert beslut! Att inte längre ha förebilder som vi varit och kollat på i många år!
Ni har idag MIST MINST 5 medlemmar pga ert helt katastrofala beslut. Och fler lär det bli.
Som bäddat för att misslyckas!
Tack för oss.
Konrad 22 nov 2018
Sveriges mest inkompetenta styrelse genom tiderna, ni borde skämmas som kvisar
Peter Lindau 22 nov 2018
För jävligt... vilka kvisar
Jan Grundström 22 nov 2018
Jag har varit med i SNFF sedan 1998 som u-ledare, b-ledare, a-ledare, u-domaransvarig och styrelseledamot under ett antal år. Har sett hur viktigt det är att ha ett A-lag i en hyfsat hög serie så ungdomarna har ett mål. Detta gäller både på herr- o damsidan! Nu tar man ett horribelt beslut i styrelsen (vet att inte hela styrelsen står bakom detta beslut!!) och drar sig ur med herrlaget och tror att man ska få ungdomsverksamheten att bestå eller t o m öka, skrattretande. Vet också att ekonomin varit upp och ner men så är det väl i alla föreningar. Ni startade ju en marknadsgrupp i styrelsen som skulle dra in pengar, var är dom pengarna?? Och sen har ordförande Jan mage att dan efter beslutet kom ut i tidningen säga att han ska avgå! Och det har inte med klubben att göra, illa! Jag tycker att ni i styrelsen som står bakom detta beslut offentligt ska be alla ledare o spelare i herrseniortruppen om ursäkt och ställa era platser till förfogande!! Efter 21 år i klubben säger jag nu tack o adjö!!
Arg Supporter 22 nov 2018
Hur i hela h***e tänker ni? Tror man att unga spelare vill spela i snöstorm Nyhem när man lägger ner ett fullt engagerat och framåt satsande lag med killar som är förebilder för våra yngre killar? Först lägger man ner ett damlag och sedan ?skiter vi i ett herrlag? som faktiskt är fruktansvärt bra och med alla förutsättningar att ta sig upp i även division 2!!! , som ungdom hade jag aldrig valt att bli kvar i en förening där man blir sviken på ett sådant sett, vilka signaler sänder det??
Med andra föreningar i stan som ligger och kampas i nuvarande division så väljer vi att gå ner oss själva och låta killarna som lagt ner sin fulla tid efter arbete och annat att sparka undan fötterna på dem och inte ge några som helst logiska beslut för vad som gjort. Och blir fullkomligt vansinnig att man står bakom ett sådant beslut och sedan avgår, du borde skämmas. Det är Skandalöst.
Dra tillbaka beslutet.
Anonym 22 nov 2018
Jaha, vi satsar på ungdomar alltså men endast som unga... sedan är det fritt fram att gå till andra föreningar? Pinsamt!
Io 22 nov 2018
Om nu föreningen ska vara så jämställd så borde väl seniorerna släppas in i cupen som föreningen har som ungdomscup där alla pengar är vikta till just... ungdomar.
Ni verkar jämställa damlaget med ungdomarna så ska dom dela pengarna där???
Anonym Medlem 22 nov 2018
Sommaren 2017 drog sig Snöstorp Nyhems damlag ur serien pga spelarbrist och laget lades därmed ner. Mindre än 1,5 år senare har föreningens damlag uppstått igen och har i skrivande stund 23 spelare i truppen inför säsongen 2019. Att herrlaget skulle gå under och de yngre killarna inte skulle kunna ha någon att se upp till inom de kommande åren är därför en stor lögn. Vi kan själva välja om Snöstorp Nyhem ska vara en förening där allt går åt skogen så fort det blåser lite motvind eller om vi helt enkelt tar oss igenom motgångarna. Har vi klarat det på damsidan borde väl inte herrsidan vara något problem?
Som tidigare ungdomsspelare i klubben kan jag säga att långt från alla ungdomar väljer att spela i Snöstorp Nyhem för att bli proffs eller ens spela i ett seniorlag. Hela känslan och stoltheten att tillhöra denna förening med bland annat en trygg ungdomssektion har för mig varit viktigare än att få vara en seniorspelare.
Istället för att kasta "skit" och kasta ur sig kommentarer som "pinsamt" och "inkompetent" tycker jag vi skärper oss och tar oss igenom detta tillsammans som en förening. För det enda som är "pinsamt" och "inkompetent" i detta inlägg är att vuxna människor som inte vet all bakgrund bakom detta beslut ens väljer att kommentera och se det som en motgång, istället för en möjlighet att visa att Snöstorp Nyhem är en förening som inte lägger sig ner för situationer som dessa.
Sven Berkenäs 22 nov 2018
Kommentar till anonym medlem. Såväl omoget som brist på respekt att inte våga stå för sina åsikter genom att inte ange sitt namn.
Maria 22 nov 2018
Håller med. Säg vem du är om du har så starka åsikter. Ikväll har killarna mobiliserat sig och träffat ordf och en till och dom erkände att dom har gjort fel😡 herrarna får ju inte en chans och dom har försökt Vet du hur många timmar dom satsar varje vecka utöver jobb och familj? 5 dagar i veckan!!!!
Maria 22 nov 2018
Till dig som skrev VACKERT Jan. Du gillar uppenbarligen inte ett lag. Var vill din son eller dotter spela som 15-16 åring???
Hanna 23 nov 2018
om Jag har fattat allting rätt.. föreningen ska drivas framåt med engagemang.. lite lustigt när man inte visat något intresse överhuvudtaget i att behålla herrlaget i div 3(!!!) utan skickar så engagerat ner dom (om det blir någon kvar) i division 7.
Såvitt jag vet så har detta aldrig diskuterats med herrlaget, har tanken aldrig slagit er som TILLSAMMANS vill driva klubben till en ljus, spännande och utmanande framtid att detta kanske hade kunnat lösas TILLSAMMANS?
Jag ställer mig väldigt skeptisk till en ljus och spännande framtid som ni vill ha, men en rejäl UTMANING väntar er med denna okunskap och respektlöshet som behandlar klubben på detta sätt.
Tycker precis som ovanstående att det visar våra yngre förmågor hur lite vi faktiskt bryr oss om våra egna spelare.
Gör allt ni kan för att dra tillbaka beslutet och stå för er OKUNSKAP och era fel, framförallt, EN REJÄL URSÄKT TILL KILLARNA!
Sist men inte minst!
att ta ett sådant beslut och sedan lämna klubben hoppas jag att du skäms för
Jan Lindahl 23 nov 2018
Jag meddelade mitt beslut att inte ställa upp till omval till valberedningen innan denna situation hade uppstått. Funderar lite på hur Hallandsposten fått den informationen. Nåja, nu har jag omprövat det beslutet. Vi har hittat sätt att organisera det framtida arbetet, som gör det möjligt för mig att vara kvar i föreningen och samtidigt möta mina privata behov. Jag ställer alltså upp för omval! Det är möjligt och t.o.m. önskvärt att de som inte vill ha mig som ordförande anmäler en eller flera motkandidater. Sedan tar medlemmarna ställning till vem som ska vara ordförande. Detta gäller alla styrelseposter där omval ska ske på kommande årsmöte.
En hemsida är ingen bra plats att bedriva debatt på, men jag känner att det är viktigt att kommentera en del av det som sägs. Det som är rena elakheter och påhopp lämnar jag därhän.
När damlaget lades ner förra året var inte jag ordförande. Jag tog beslutet hårt och deltog därefter inte i styrelsearbetet på några månader. Dagens situation när det gäller herrseniorerna är i mina ögon inte mer eller mindre dramatisk än vad den var för damerna.
B-laget vi tappade i somras var en stor motgång och jag har ett ansvar, men det finns det fler som har. Skeendet skedde inom herrsektionen.
Vi hade igår kväll ett konstruktivt och klargörande möte med spelarna. Vi fick en del ny information. Den tar vi till oss. Att jag skulle sagt att "vi har fel", är en grov förenkling av mina svar. Däremot lyssnar jag på argument om de är sakliga.
Att avfärda någons åsikter för att de lämnas anonymt tycker jag inte är ok. Det är väl bara att titta på hur många inlägg ovan riktas mot min person, för att förstå att man kan tycka att det är obehagligt att sätta ut sitt namn. Dessutom finns det flera anonyma inlägg som är kritiska. Dessa inlägg kritiseras dock inte.
Att en styrelsemedlem som när det blir besvärligt avgår i sin funktion, sedan börjar hota en annan styrelsemedlem på en hemsida, med att publicera sina minnesanteckningar från möten är det riktigt illa. Vi har alla privata anteckningar från möten,? Vad skulle sådant beteende leda till. Det är protokollen som gäller, inget annat.
Avslutningsvis vill jag säga att jag respekterar alla åsikter i sakfrågan, jag har också förståelse för reaktioner i frustration och ilska. Ni är alla välkomna att arbeta fortsatt aktivt i föreningen, vi har behov av styrelsemedlemmar, personer till marknad, personer till utvecklingsprojekt m.m. Vi har stora utmaningar men även en mycket bra framtid, det är jag övertygad om!
Mvh Jan Lindahl
Maria 23 nov 2018
Många av oss har jobbat i och med föreningen i många år. Men nu havererar ni allt som är uppbyggt. Se till att locka fler ungdomar istället för att skrämma iväg dom.
Det är bra seniorverksamheten som är nyckeln till medlemsantalet. Man kan inte bara förvalta det som varit utan måste jobba för att hitta sponsorer mm.
I ett av flicklagen gick tränaren ut i skolklasser och berättade om vad snff kan erbjuda. Det borde man nog göra på killsidan också. Det saknas ju några årskullar som skulle kunna fylla på ett seniorlag. Dom äldsta idag är inte gamla nog på ett par tre år.
Nu skriver Jan att han tänker ställa upp för omval???
Ska ni inte flytta längre???
Det du har ställt till hittills räcker. Se till att avgå och gärna på en gång.
Avgå Jan! 23 nov 2018
Jan bara dra! Skam för klubben
Roger 23 nov 2018
Vill börja med att säga- Ni som uttalar eran ilska mot Jan borde rikta den mot oss alla i styrelsen och inte mot person.
Jan precis som övriga styrelsemedlemmar har en röst i styrelsens beslut.
Det möte vi hade med seniorspelare, tränare och stab igår borde skett för länge sedan men tyvärr inte skett utav anledning som i dagsläget är irrelevant.Förstår allas era negativa kommentarer men hoppas och tror att de beror på spekulationer och avsaknad av en helhetssyn gällande beslut för fotbollsföreningen SNFF?s verksamheter i nutid och framtid. Har styrelsens beslut , tankar, frågeställningar inte nått någon medlem genom hemsida eller tidningar eller övriga sociala medier är det beklagligt och tydligen inte tillräckliga .Som undertecknad tidigare skrivit så är jag alltid tillgänglig på mobil får frågor eller åsikter.
Har inte hört någon frågeställning under detta verksamhetsår när det gäller-
-SNFF skall stå för Jämnställdhet, fottbollsverksamhetoch positiv social utveckling.
Jan 23 nov 2018
Roger är det inte Ordföranden som lixom en chef på ett företag som har Det yttersta ansvaret för alla beslut som tagits. Att gömma sig bakom enskilda personer och kasta skit på andra ?medarbetare? som inte skött sina uppgifter är bara pinsamt. Roger du säger att detta möte skulle ha skett för länge sedan. Vad är anledningen till att ni inte har haft det? Har seniorerna tackat nej? Detta beslut att dra sig ur en seire borde vara det sista man tar när ingenting fungerar som man försökt göra. Men med era kloka hjärnor så var detta det första beslutet som togs innan ni ens försökt lösa problemen som fanns/finns. Och om jag har fel så vill jag/ nog alla kösare höra vilka åtgärder som vidtogs för att lösa problemen?
Jag tolkar din kommande tystnad som att ingenting gjordes för att försöka lösa problemen.
Roger 23 nov 2018
Hej JAN
Roger 23 nov 2018
Hej JAN
Håller med dig att ordförande är den som har yttersta ansvaret. Och på dess grunder har han och övriga i styrelsen ( majoritet) tagit detta beslut
Håller även med dig att likt ett företag så måste inkomster och tillika utgifter gå i symbios.
Uppskattar att du skriver detta då du förstår att inkomster bör vara större än utgifter för att inte utsätta företaget för konkurs
Jan 24 nov 2018
Roger: Du tog dig tid att vara men inte på en ända rak fråga?
Kan det vara som så att det inte går att svara på för att antagandet är rätt, att ordföranden och hela styrelsen inte gjorde ett försök att ordna upp något innan man la sig platt och gjorde detta kloka beslut att dra sig ur div 3 som sitt första steg i det man tror är rätt riktning i föreningen. Och om du svara vilka konkreta försök gjordes? Tolkar din tystnad som inget svar finns.
Det som är mest skrämmande är att ingen i denna kloka styrelse ställt sig frågan vilka andra lösningar som finns utan verkar bara gjort det lätt för sig och inte använt hjärnan 1 sec för att tänka själv.
Ordföranden pratar om respekt, respekt begär man inte, det får man av olika anledningar. Ex. att erkänna sina grova misstag man gjort och tar lärdom utav dem. Att skylla ifrån sig på olika arbetsuppgifter medarbetare har i dem olika sektionerna.
SNFF är Halmstad tredje bästa lag.
Detta kloka beslut är ett slag för hela halmstad fotboll.
Astrio som verkligen ville spela i div 3 skickade SNFF ner i 4:an sista matchen för att sedan dra sig ur själva. Alltså har ni tagit väck möjlighetet för 2 lag i Halmstad regionen att spela på en div 3 nivå. Med det skiter väll en ordförande i som HADE planer att flytta tillbaka till Göteborg.
Hur är tanken att locka till sig div 7 spelare? B-laget las ner pga spelarbrist som motsvarar div 7 som tidigare skrivare skrev.
Vigan 24 nov 2018
Tack till styrelsen som har förstört alla våra mål för oss spelare. Ni är helt värdelösa och det är jag inte ensam om att tycka. Sänka oss till div 7 utan att prata med en enda spelare för en lösning innan något beslut tas. Detta är det absolut värsta jag sett och upplevt idrottsmässigt under mina 21 år som aktiv idrottare. Ni borde avgå och låta andra sköta detta bättre för det krävs inte mycket för att detta skulle skötts bättre. Du, Jan, du har ingen koll på hur fotbollen går till och det erkände du själv på mötet så varför vara delaktig i något som du inte kan hantera? Uselt. Har varit i föreningen sen 2010 men fram till att ni nya tog över så har allting blivit sämre. Så tack ännu en gång.
Hanna.M 24 nov 2018
?Vi har hittat sätt att organisera det framtida arbetet, som gör det möjligt för mig att vara kvar i föreningen och samtidigt möta mina privata behov. Jag ställer alltså upp för omval! ?
- hur är det med spelarnas privata behov istället för dina? Den tanken slog er inte.
Killar som slitit på alla träningar, kämpat för varandra, för föreningen som högg dom i ryggen.
Ni sitter där ni sitter tack vare att det finns spelare på planen, spelare i föreningen.
Ni har gjort bort er något så otroligt fruktansvärt mycket och jag tror tyvärr att spelare kommer fly från ert sjunkande skepp.
Men var lugn! Huvudsaken är trots allt att du/ ni kan sitta kvar.
Lycka till i div 7.. till alla spelare ETT STORT LYCKA TILL! Ni är värda det bästa.
Jag och min spelande pojkvän har varit i flera föreningar, snff har alltid legat varmt om hjärtat och man har varit stolt, det är jag INTE längre. JAG SKÄMS!
Arg Spelare 24 nov 2018
Riktigt arg och besviken spelare
Ännu En Arg Spelare! 24 nov 2018
Riktigt tråkigt med att så få inkompetenta människor förstör för så många. Jan säger att dem som vill ha väck han som Ordförande får gärna komma med motkandidater. Det måste väll finnas en hel drös lågstadieelever som skulle klara lösa denna hanteringen smidigare än vad denna sittande styrelse har gjort.
Hela sanningen om varför det inte hölls möte är inte sagt. På mötet skyllde Jan på dels på att hans hund blev sjuk. (Kan man förstå att hunden skall bli omhändertaget vid sjukdom, inget fel med det)
Men tanken att hitta en ny passande tid rätt omgående innan man tar en så här litet beslut kom aldrig på tanken. P:S detta var andra mötestillfället första skyllde han på något om missuppfattning och resa blablabla...D.S.
Håller med Vigan att ni borde avgå för föreningens bästa. NI har redan gjort ett stort avtryck. Hur skall nästa års tränare motivera att spelare att komma till SNFF. Välkommen hit, passa er för att bli bättre och klättra i seriesystemen för så fort det blir lite motvind skickar vi tillbaka er i DIV 7 gärna utan er vetskap. Möte kan vi ha med er efter vi tagit besluten. Men det kanske Hendrik Carlsson kan ställa upp med att spela lite boll.
Vill tacka alla härliga personligheter man har stött på den korta tid både spelare/supportrar och medlemmar.
Anonym 24 nov 2018
Tack för detta! Ni fattar inte att ungdomarnas framtid är a-laget
Anonym 24 nov 2018
,dax att stänga gästboken kanske ?
står ingen stans om a-spelare som fåt 100-200tusen eller att ungdoms lotter går till herrar . snacket på stan om att man kan få bra pröjs i snff kanske inte stämmer då ?