Dela nyhet
RAVELLI
14 okt 2019
Nu har de flesta fått ut sitt säljmaterial i samband med informationskvällen ons 9 okt. De som inte kunde närvara eller inte hade hunnit utse representant för laget (se mer info i tidigare nyhet) kommer att bli kontaktade igen. Det går jättebra att kontakta mig direkt om det finns frågor.
FRÅGOR & SVAR
Vi missade att hämta lagets kataloger och säljblad, var finns de?
- Allt finns att hämta på kansliet efter överenskommelse.
Måste vårt lag sälja Ravelli?
- Nej, det är helt frivilligt, men vi rekommenderar att ni utvärderar denna väldigt bra möjligheten noga.
Onyx ser långsiktigt på detta samarbete med Ravelli.
Vem får pengarna för det som vårt lag säljer?
- Hela provisionen (55kr/paket) går till laget, föreningen har även kickback på ett volymmål, de pengarna går till föreningen dagliga drift. Dubbel vinst alltså.
Vårt lag behöver mer information, hur får vi det?
- Säljbladet, hemsida och App ger mycket info, men vi kommer gärna till t ex föräldrarmöten eller andra träffar, hör av er så hittar vi en tid.
Säljperioden ser ut att redan ha startat, ligger vårt lag efter?
- Vi gör en unik säljperiod för ert lag, den bör vara ca: 4 veckor, men det är valfritt. Bra att komma igång ganska snart så att ni får sälja och leverera lite fina julklappar.
Marknadsföringen, hur funkar det?
- Från föreningen kommer vi trycka ut mer information på alla våra officiella kanaler inom kort. Det kommer bli en reklamfilm och vi kommer köra radioreklam. En komplett marknadsplan kommer presenteras.
Lagets grunduppgifter stämmer inte riktigt, kan vi ändra dessa?
- Allt går att fixa, hör av er så löser vi det med Ravelli.
Hälsningar
Patrik Nilsson
0735042255
patrik@brandslam.se