Välkommen till P06

Nya direktiv gällande Covid-19
10 nov 2020
ANMÄLAN TILL HÖSTLOVSLAN 2020
12 okt 2020
HÖSTLOVSLAN 2020
22 sep 2020
24 jan, 19:44 0 kommentarer
Baserat på Regeringens och Folkhälsomyndighetens uppmaning att det är dags att låta barn födda 2005 eller senare att komma tillbaka till rörelse och idrott så har Nybro IBK beslutat att träningar ska börja igen baserat på nedan information
Riskbedömning
Föreningen gör en riskbedömning som ligger till grund för denna information. Läs hela riskbedömningen för aktuell vecka under Dokument/COVID-19 på www.nybroibk.se
Riktlinjer
Här sammanställer vi riktlinjer som gäller för Nybro IBK för v 4-5: 25 januari – 7 februari.Dessa riktlinjer är framtagna för lag (födda 2005 och senare)
Träningsstart och slut
Träningstider justeras så att varje lag får 1,5 timmes träningstid, dvs. starten är när man tillåts att komma in i OG-hallen. Slutet är när sista man måste ha lämnat OG-hallen. Inga överlapp mellan lagen tillåts (Obs! Ej A-hallen eller planen utan hela byggnaden).
Korridoren används endast för in- och utpassering till och från träning. Enligt den rådande pandemilagen får endast 5 personer vara i korridoren/kioskområdet samtidigt.
Vi kommer uppdatera in- och utpassage flöde under måndagen (25 januari)
Omkläddningsrummen får ej användas. Byt om och duscha hemma.
Hämtning och lämning av spelarna sker utanför OG- hallen. Varken publik eller anhöriga får komma in.
Lagledare ser till att alla desinficerar händer när de kommer in i A-hallen. Handsprit ska finnas tillgängligt i förrådet. Ställ fram den vid entren till A-hallen innan träningens start och tar in efter avslutad pass
Efter avslutad träning ska ledare desinficera avbytarbänkar.
Träning
Skapa avstånd på 2 innebandyklubbor mellan samtliga personer under samlingar och i övningssituationer.
Spelsituationer sker enligt spelets regler (exponeringstid för trängsel, t. Ex. Fasta situationer, bör inte vara lång)
Träning - Nyttjande av gemensamma saker
Byt inte klubbor med varandra
Drick ur egen vattenflaska
Ledarna ska använda egna whiteboardpennor.
Minimera kontakt med bollar (endast ledare delar ut bollar/välter korgen, samling med engångshandskar*)
Använd engångshandskar* för att placera ut gemensam utrustning (bollar, koner, målburar)
Tygbaserad utrustning löser lagen själva. Inga gemensamma kommer finnas tillgängliga (västar och målvaktsutrustning).
* Om inte engångshandskar finns tillgängliga, använd handsprit.
Toalettbesök
Tvätta händer efter toalettbesök.
Endast en person får vistas på toaletten eller i omklädningsrum (för att fylla på vattenflaskor) i taget.
Anhörig/spelare bekräftad smittad
Om anhörig till spelare/ledare eller själva spelare/tränare är bekräftad smittad ska spelare/ledare stanna hemma. (Se separat info om vad som ska göras i denna situation)
Ledare informerar lagets anhöriga samt riskgruppen.
Kommunikation
När uppdaterade riktlinjer läggs upp, ska ledare bekräfta i kommentärfältet att de har tagit del av dessa.
Lagledare ska se till att informationen levereras till vårdnadshavare. All information relaterad till COVID-19 måste publiceras på Nybroibk.se under resp lagets sida.
Vårdnadshavare har ansvar att se till så spelarna är välinformerade och har förstått dessa riktlinjer.
21 jan, 21:44 0 kommentarer
Regerningen har kommit ut med att de gör lättnader för barn upp till 15 år, alltså de som är födda 2005 eller senare.
Vi inväntar beskedet från Sport- och Fritid om hur de ska göra med lokaler (nyvarande förbud är t.o.m. den 24-e januari).
Jag har pratat imorse med Jenni på Sport och Fritid. De inväntade beskedet från Regionen. Jenni tror att de kommer öppna upp för föreningsverksamheten och inomhusträningar. Dock kommer de att se vad som gäller för oss i förhållande till pandemilagen – hur många vi får vara i lokaler, omklädingsrum osv. Hon tror att de kommer skicka ut beslutet imorgon. Beslutet kommer gälla 2 veckor åt gången.
Varannan torsdag kommer regeringen uppdatera sina rekommendationer, sedan kommer regionen uppdatera, och sedan - kommunen.
Därefter kommer vi få uppdaterad information.
Nybro IBK kommer ha:
1. ett möte varje söndag morgon efter beskedet med speciellt tillsatt grupp för att se hur det påverkar verksamheten och göra ett förslag för beslut till styrelsen
2. Ev beslut kommer att tas upp under dagen i styrelsen.
3. Informationen kommer komma ut till ledarna senast kl 17 på söndag.
4. Ledarna får skicka info till föräldrarna för att planera träningar de kommande 2 veckor. (Obs! Endast beslutet om utomhusträningar finns för närvarande ute)
Informera gärna era föräldrar om detta för att de ska hålla utskick.
Vårt första möte är nu på söndag och vi kommer att skicka uppdateringen 2021-01-24 kl 17.00
Har ni några frågor eller vill delta i gruppens arbete, skicka mail till:
ksenia.harrisen@flex.com
14 jan, 08:01 11 kommentarer
Vi får i år uppdraget att inventera på Dollarstore via uppdrag av föreningen. Laget får en bra ersättning till lagkassan. Inventering sker Måndag 18/1 kl 17-21
För att det ska gå fort och smidigt är det viktigt att så många som möjligt ställer upp, gärna föräldrar också. Minst 30 personer totalt
Dollarstore kommer tillsammans med föreningens ordförande se till så att alla restriktioner kring trängsel o.dyl följs!
Planen just nu är att kunna använda pengarna vid nästa tillfälle vi kan åka på Cup. Närmast i tid ligger Warbergspelen alternativt något utomhusalternativ till sommaren
lör 6/3
15:00 |
CL98IC P06/1 hemma
OG-Hallen |
sön 7/3
15:00 |
KaRo IBF P04-06 hemma
OG-Hallen |
lör 13/3
15:00 |
Rottne IF P04-05 borta
Rottne Sporthall |
fre 19/3
19:15-21:30 |
Sargvakter
OG Hallen |