Dela nyhet
Föräldramöte 22 mars minnesanteckningar
29 mar 2022 0 kommentarer
Hejsan!
Vi har skrivit ihop lite minnesanteckningar från föräldramötet, även några nya punkter har tillkommit! Hockeysäsongen är nu slut 😥 och vi vill tacka er alla för ett mycket fint engagemang och samarbete! Det har varit roligt att rodda kring träningar, sammandrag och cuper tillsammans med er och vi ser redan nu fram emot nästa säsong 😍
Det är bara att ni hör av er om ni undrar eller vill lyfta något!
Bästa hockeyhälsingar från ledarna
Föräldramöte 220322
Antal barn i varje årskull
Lag U10 (födda 2013) |
U9 (födda 2014-15)
|
2013 |
2014 |
Albin |
Edvin |
Henog |
Linus |
John |
Lo |
Mille |
Lycke |
Noel |
Oscar von K. (50/50 om fortsätta) |
Sam |
Oscar Nyström |
|
Sanny |
2012 |
Ture R. |
Aman |
|
Otto |
|
|
2015 |
2011 |
Agnes (vet ej idag om fortsätta) |
Leo |
Alicia |
|
Ture B. |
|
|
2013 6 st 2012 2 st 2011 1 st
|
2014 8 st 2015 2 st
|
TOTALT U10 & U9: 19 stycken |
Serier och cuper nästa säsong
Två seriespelande lag:
- U10 (födda 2013)
- U9 (resterande del av laget.
Målsättningen är att vardera lag spelar två cuper nästa år, en innan jul och en efter jul. Kommer inget tidigt schema styr vi själva upp. Ambitionen är att tidigt göra en planering för hela säsongen.
Träning
Under denna säsong har det varit ca 12-13 barn på varje träning. Under nästa säsong planerar vi träning tillsammans, 2-3 dagar. Förhoppningen är att få helplan. En tredje träning skulle kunna ske på halvplan. En önskan är att träningen på halvplan delas med hockeyskolan, då kan barnen i hockeyskolan spana in andra sidan och se vad det kan innebära.
Frågan om ett eventuellt tjejlag togs upp. Även att det är planerat (sen flera år tillbaka) att dela av i befintliga duschutrymmen.
Funktioner
Följande funktioner behövs till respektive lag (ibland kan det krävas att båda föräldrarna tar på sig varsin roll):
- Lagledare (Anna fortsätter i U9 och Stina Karin i U10)
- Tränare (Per och Johan för U9. Behov av en tränare för U10, Robert är med i den mån han kan då studier/jobb)
- Hjälptränare (totalt 3-4 st. för U9 och U10 tillsammans)
- Materialare
- Kassör (hantera betalning till cuper, försäljning för laget, swish vid sammandrag etc.)
- Skäretansvarig (innebär inte att personen behöver stå där själv varje gång utan inventera och köpa in varor, bemanna antal i skäret, styra upp ev. lunchförsäljning vid sammandrag)
- Ismaskinsförare (U10 har, saknas till U9)
- Seketansvarig (Behövs en ansvarig från respl lag samt ytterligare en/lag som lär sig klockan och ratta musiken)
Börja gärna fundera redan nu så kommer vi att fånga upp vad ni vill bidra med efter sommaren!
Ekonomi
Glädjande nog har vi fått ca 8 000 kr till lagkassan från 5-kr matchen. Detta innebär att vi kommer att ha ca 10 000 kr att starta nästa säsong med. Förslag: Övernattning i ishallen med träning eller annan aktivitet i början av säsongen. Kom gärna med förslag!
Försäljning
Vi fortsätter sälja korv och planerar en försäljning i samband med att isen läggs. Fler försäljningsförslag mottages tacksamt! Gärna även att barnen kan vara med på. Vissa saker upptagna då andra lag säljer, t.ex. Ullmax, toapapper, Newbody plus några fler saker.
Vi kommer att se över nästa säsongs utgifter och anpassa målen för försäljning efter det.
Utgifter
Lagets totala utgifter hittills:
- Njurunda: Cupavgift + Spelaravgift 2 000 + 5 150 kr
- Scandic cup: Cupavgift + Spelaravgift 2 250 + 8 370 kr
Totalt: 17 770 kr
En cup kostar mellan 4-500 kr/spelare plus 1-2 500 kr i anmälningsavgift. Datum till cuper går ofta ut långt i förväg och det är mycket viktigt att höra av sig i god tid vid förhinder. Till cupen i Östersund, trots flera påminnelser att se över barnens anmälan, var det flera som inte kom, vilket innebär att det brann det inne drygt 1 800 kr från lagkassan.
Förslag att föräldrar betalar halva spelaravgiften till cuper, inget beslut togs utan förslaget tas upp på nytt under nästa möte.
Kommunikation
Vi kommunicerar via mejl och messenger, vilket innebär att alla behöver ha både mejl och messenger för att kunna ta del av informationen som skickas ut. Eget ansvar att skaffa förutsättningar till detta (även ställa in så man faktiskt ser meddelanden via messenger).
Ett annat tips (som vi glömde nämna på mötet) är att installera appen Svenska lag. I den samlas alla kallelser och det är lätt att få överblick.
Vid behov av teknisk support – googla eller kontakta lagledare ; )
Klubbkläder
Info skickas ut så snart vi vet mer. Vet ej hur det blir i år men tidigare har det funnits möjlighet att prova kläderna på ishallen innan för att veta storlek. Sen har var och en beställt via Intersports klubbsida. Det är fördelaktigt att vara medlem i Intersport, då de ibland skickar ut erbjudanden om 25 % på hela sortimentet, vilket man även får vid beställning av klubbkläder.
Nästa möte
Vi siktar på att köra föräldramöte efter sommaren och förhoppningsvis kunna informera om träningstider och cuper. Kallelse med intresseanmälningar till de olika funktionerna för respektive lag skickas ut innan mötet.
Kommentarer