Dela nyhet
Arbetsschema och info för vårens hemmamatcher
5 maj 2022 0 kommentarer
Hej!
Seriespelet rullade igång förra helgen och vilken smakstart det blev, 5-0 mot Sundsvalls FF!
Som vanligt så innebär det att vi föräldrar har arbetsuppgifter att utföra så att hemmamatcherna blir lyckade för både vårt eget och våra gästande lag, se länkar nedan eller under Dokument på hemsidan.
Till skillnad mot tidigare ansvarar föreningen för det som ska säljas och och med detta går även intäkterna till föreningen.
Vi kommer att delta i två serier, Div 2 Flickor Arbetsschema Div 2 och Div 3 Dam Arbetsschema Div 3 Dam och har arbete för lagets matcher i dessa divisioner.
Initialt spelar vi på Timrå IPs konstgräs finns det finns lite utmaningar med det praktiska då vissa varor kommer att behöva hämtas på kansliet och fraktas till kiosken på Timrå IP inför respektive match, vissa saker finns redan i kiosken.
Utöver detta behövs olika nycklar, taggar för att komma in i omklädningsrum, kansli och kiosk. (Kontakta Pär Sjölander 070 280 80 59 senast dagen innan match då ni har arbetsuppgifter)
Förhoppningsvis blir det enklare när vi kommer ner till Bergeforsens IP där vi kan ha varorna mer samlade.
Under de första matcherna är jag tacksam om vi kort kunde samlas och gå igenom vad som ska göras vid respektive match, svårt att få med allt i skrift.
OBS! Om Ni ej kan genomföra Ert uppdrag är det upp till Er själva att byta med någon annan.
Kontaktlistor till övriga föräldrar finns på lagets hemsida.
ARBETSUPPGIFTER
Matchvärd
Tar kontakt med Föräldragruppen före match för att få info om nycklar/taggar etc till kiosk/omklädningsrum.
På plats 1,5 h före match för att hinna med alla förberedelser.
- Grind, kiosk och omklädningsrum vid respektive plan behöver öppnas.
- Dra fram mål innan match och ta bort dessa (Bergeforsen) efter match.
-
Hörnflaggor ska sättas ut och tas undan efter match.
-
Timrå IP finns flaggorna i bollförrådet under speakerbåset
- Bergeforsen (Omklädningsrummen)
-
- Hälsar motståndare och domare välkomna samt visa omklädningsrum.
Kiosk
På plats 1,5 h före match för att hinna med alla förberedelser.
- Starta upp kiosken med att initialt koka kaffe och fylla på stor termos som finns på plats.
- Vatten hämtas i omklädningsrum (dunk finns i kiosken)
- Sätta igång behållaren för att koka korv (70 grader) (Div 3) (ketchup och senap finns på plats)
- Försäljning av kaffe, bullar, kexchoklad, läsk/vatten, korv.
- Stäm av med Pär Sjölander 070 280 80 59 någon dag innan match vad som behöver hämtas.
Innan vi lämnar arenan så skall det vara städat och låst i kiosken och omklädningsrummen, målen och ev. hörnstolpar borttagna, allas ansvar vid varje match!
Obs! Även om man inte är uppsatt på jobb så är vi alla ansvariga för att sammandraget blir lyckat.
Lycka till och hör av er om det är några funderingar.
//Föräldragruppen
Kommentarer