Dela nyhet
Warbergsspelen
25 mar 2019 5 kommentarer
Nu är det inte långt kvar till Warbergsspelen.
Det ska bli fantastiskt skoj att dra iväg på nya äventyr med detta goa gäng.
Syftet med att åka iväg på en cup är framförallt att stärka lagandan, tillbringa en massa tid ihop och ha kul tillsammans. Givetvis handlar det också om att spela bra innebandy, försöka vinna matcherna och lyckas så bra som möjligt, men inte till vilket pris som helst. Precis som i seriespelet gäller att alla får lika mycket speltid, ingen form av "toppning" förekommer oavsett matchbild. Vi är 18 spelare som åker med, för att det inte ska bli rörigt och långt mellan bytena kommer vi spela med tre femmor hela tiden. Detta betyder att två spelare kommer få vila i varje period. Alla kommer alltså vara med o spela i alla matcher men någon period under cupen kommer man få vila.
För att stärka lagandan kommer laget att umgås från att vi kliver på bussen i Vänersborg tills att vi kommer hem igen. Självklart ska man ge mamma o pappa en kram när vi träffas runt matcherna men annars är tanken att vi hänger med laget.
Matcher:
Vi är garanterade minst 5 matcher som spelas under Lördag och Söndag. Matcherna kommer spelas i olika arenor i Varberg med omnejd. Laget har tillgång till bussen under hela helgen så vi kommer transportera oss med den mellan matcher, skola, mat osv. Spelschemat är nu publiserat och Info om tider, arenor, kartor osv finns på www.varbergsspelen.se eller så laddar man ner appen Warbergsspelen. Där kommer spelschema, tider, arenor osv finnas.
Resan:
Vi kommer att åka i en storbuss från Idrottshsuet på fredag eftermiddag. Samlingstid är inte helt bestämt ännu men räkna med att det kommer att bli vid 14-15 tiden. Återkommer om Exakt tid när vi vet vilken tid vi får checka in på skola osv. Vi kommer åka från Idrottshuset till Varberg (Wictorycenter) och anmäla vår ankomst. Därefter åker vi och äter middag på Restaurang Monark där alla luncher och middagar kommer ätas. Därefter åker vi till skolan där vi ska bo.
Boende:
Vi kommer att bo på Trönningenskolan där kommer vi även äta vår frukost. Incheckning kommer att ske efter middagen på fredag kväll. Utcheckning sker på Söndag morgon. Vi kommer ha med oss lite kvällsfika för de som är hungriga på kvällen. Macka, yoghurt, flingor och frukt. Våra klubbkompisar från P07 och P08 som också spelar cupen kommer bo på samma skola som oss.
Regler:
-Vi kommer ha generellt mobil och godis/läskförbud. När och om det passar kommer vi ha stunder då vi lättar på förbudet. Självklart får mobilen användas till att ringa med och ta foton om man vill.
-Tyst och släkt vid 22:00
- Vi visar respekt för lagkamrater, motståndare, domare och övriga funktionärer, såväl på planen som utanför den. - Förövrigt gäller frihet under ansvar. Visar gruppen att man kan ta ansvar så kommer vi ledare ge mer frihet. (Detta ser jag inte som något problem med detta gäng men det är värt att nämnas.)
Vad gäller värdesaker så har vi beslutat att mobil, fickpengar är ok att ta med, ha gärna pengar i någon slags plånbok. Det kommer vi att hjälpa till med att hantera när det inte finns möjlighet att låsa tex omklädningsrum osv. Däremot lämnar vi alla andra skärmar som Ipad o surfplattor hemma. Warbergsspelen eller vi ledare tar inget ansvar vad gäller värdesaker som lämnas på förläggningen, att hantera 27 surfplattor under dagarna är vi inte sugna på.
Är det något som vi (någon utav oss) ledare borde känna till så maila, ring eller meddela på annat sätt. Vet vi om det så är det lättare för oss att hantera om det skulle behöva hanteras även om det är små saker. Använder man mediciner som behöver hjälpas till med eller bara hjälp med att komma ihåg så meddela det. OBS!!! MEDDELA EVENTUELLA ALERGIER OMGÅENDE TILL PATRICK 0733224951
På vår instagram "ibkvanersborgpF0708" kommer vi lägga ut lite bilder o liknande under dagarna för den som är intresserad. Har man inte lagt till sidan så är det bara att göra det. Förhoppningsvis kommer vi även liverapportera på sportswik för de som inte är med.
Vi har gjort en liten packningslista för att alla ska få med sig allt.
• Ryggsäck/matchväska för att bära med sig sin utrustning till/mellan matcherna ( Tänk på att inte ta för liten matchväska då omklädningsrummen oftast måste tömmas när man går ut till match så ytterkläderna måste få plats)
• Annan väska som man har sina tillhörigheter i på förläggningen
• Matchutrustning
-Tröja, Shorts, Strumpor (delas ut på plats, man ansvarar sedan för detta under cupen)
-skor
-Glasögon
-Klubba
-Vattenflaska (viktigt)
- Hårband/pannband om man behöver det.
• Ombyten
-Underkläder Tänk på att det är minst 5 matcher
-Min 2 handdukar (en på lördag, en på söndag)
-En påse för smutskläder
• Sov prylar
-Luftmadrass – provpumpa den hemma. Vi är inte sugna på läckande madrasser. Pump om det behövs
-Sovsäck / Täcke o lakan
-Kudde
-Pyjamas/andra sovkläder om man använder det
-Gosedjur
-Är man ljudkänslig är det inte fel att ha med öronproppar.
-Är man ljuskänslig när man ska sova, ta med något att ha över ögonen. Det kan sippra in ljus i ett klassrum.
- Necessär – Tandborste, tandkräm och annat man behöver ha i den.
• Kläder
-Har man klubboverallen så tar man den
-Extra byxor
-Extra Tröja
-Extra T-shirt
-Överdragskläder inkl skor föra att kunna värma upp utomhus. Tex Klubboverallen eller annan byxa tröja..
-En galge att hänga upp svettiga matchkläder på tork under natten.
Det var nog allt jag kommer på just nu. Har man frågor om något så är det bara att höra av sig på valfritt sätt. Läs gärna igenom meddelandet med er spelare.
Nu kör vi ……
Patrick, Therese, Lovisa, Johan
Kommentarer
Magnus Videll 27 mar 2019
Härligt!!! Tack för all info!!
Karin Rehnström 29 mar 2019
Hej. Jag har bokat bord för medföljande föräldrar och syskon kl 20.00 den 6 april på Solvikens restaurang på Apelvikens camping. Jag behöver veta hur många som vill följa med snarast. De vill gärna att vi väljer mat innan om vi blir många. Hör av er till mig 0739-699255 alt Karin.a.rehnstrom@gmail.com
Karin Rehnström 31 mar 2019
Hej igen. Då har 26 st anmält sig till middagen på lördag. Kul!!! Är det någon mer som vill med hör av er senast imorgon. Sen ringer jag och bekräftar bordsbokningen och ber om menyförslag. Dem pratade något om pizzabuffe.... det kanske kunde vara en idé Återkommer efter det. Hälsn Karin
Karin Rehnström 1 apr 2019
Hej. Vi blir 30 st! Jättekul! Eftersom vi blir många har Restaurangen önskemål om förbeställd meny. Detta gör att vi kommer att kunna få in maten snabbare och det underlättar ju för oss alla. Vore därför tacksam om ni kan gå in på www.apelviken.se/solviken och titta på menyn. Det finns en ?a la carte meny och en pizza meny att välja mellan. Skicka era beställningar till mig o medd ev allergier så vidarebefordrar jag detta. Svara senast torsdag kväll på min Mail Karin.a.rehnstrom@gmail.com tack!
Karin Rehnström 4 apr 2019
Hej, jag behöver få in era matbeställningar ikväll. För er som har beställt någon kött alt fiskrätt skriv vilken sorts potatis ni önskar. Tack på förhand!