Dela nyhet
Försäljning av GUTZ
14 sep 2021 0 kommentarer
Hej
I skrivande stund landar det ett mail i er inkorg med information på hur ni registrerar nya säljare till vårt lag. Därefter är det bara att börja sälja.
Det finns även länkar till vår webshop och katalog för att kunna använda i sociala medier för att sprida budskapet.
Ni som ännu inte har fått en fysisk katalog kommer få det på dagens träning!
Info från GUTZ:
KOM I GÅNG!
1. Som säljare registrerar du dig via den länk som kontaktpersonen skickar ut till
gruppen.
2. När du skapat en egen inloggning kan du logga in på gutz.se som säljare. OBS. att
du som säljare loggar in med säljar-ID:t som består av 5 tecken (som du får
vid registrering), inte med din e-mailadress.
3. Du kan ta upp order på två olika sätt:
a) WEBBSHOP. Du delar enkelt ut länken till lagets/klassens webbshop och låter
sedan dina kunder själva tittar runt, lägga order och betala. I webbshoppen finns ett
lite större sortiment och din kund kan oavsett var de befinner sig i landet handla/
betala och få sina produkter leverade till närmsta postombud. Fri frakt vid köp över
5 paket.
Tänk på: När er kund i sista steget lägger sin order väljer hen vilken säljare i ert lag/er klass hen fått länken av. På så vis håller vi redan på vem som sålt vad.
b) KATALOG. Väljer du att sälja mer traditionellt med fysisk katalog lägger du en
order per kund när du loggat in på Gutz.se genom att:
- Välja Ny order
- Fyll i kundens uppgifter
- Välj produkt/produkter
- Scrolla längst ner och välj lägg i varukorg
5. När försäljningen är slut efter 3 veckor så skickar kontaktpersonen/lagledaren in
slutordern och alla säljare får sina paket färdigpackade i påsar eller lådor med sina
paket som man sålt. Därför är det viktigt att ni registrerar era beställningar via lagets beställningssida där ni registrerat er.
6. Vi rekommenderar man tar betalt av sina paket vid utlämning.
/Ledarna.
Kommentarer