Dela nyhet
Säsongsupptakt
21 aug 2020 0 kommentarer
Kära medlemmar, det har blivit hög tid att förbereda sig för en ny innebandy-säsong på bred front. Vi har nu en delvis förnyad styrelse sedan det extrainsatta årsmötet och med det också ett nytt organisations-upplägg där engagemang från personer i alla träningsgrupper är, och blir, mycket viktig för föreningens framtid.
Samtliga 8 grupper i FBCE's organisation (se nedan) har minst en representant från styrelsen som leder gruppen. De har så smått börjat komma igång genom att involvera sina respektive gruppmedlemmar i de uppdrag som väntar. Glöm inte vikten av era bidrag där!
Träningstiderna är i stort sett klara, om än att det kan komma ske mindre förändringar.
Rabatthäftena är en viktig del av föreningsekonomin och arbetet har nu också påbörjats med att få ut häftena till alla lag. De börjar gälla i butik från 1:a september.
A-lags trupperna för Dam & Herr har till stor del formerats och båda lagen har dessutom hunnit med att spela varsin DM-match med fina vinstresultat.
Inom en dryg månad drar seriespelet igång för de flesta och i dessa tider med Covid19 begränsas våra möjligheter till att ha publik. Vi följer alltjämt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och kan ju informera att FHM under skrivande stund håller presskonferens där de meddelade att de nu aktivt arbetar på lindrigare restriktioner som kommer att underlätta för våra "evenemang". Men, med det följer också högre krav på att minimera riskerna för smittspridning. Vi återkommer med information.
Som läget är just nu, påverkar det våra budgeterade intäkter från entréavgifter och kioskförsäljning negativt. En positiv nyhet är dock att vi börjat dra nytta av möjligheten att streama hemmamatcherna via SolidSport. Det kräver såklart att vi har extra bemanning för det, men det genererar ett välkommet tillskott till vår förening. Detta koncept kommer vi att utveckla vidare och vi kan med fördel även kommunicera ut och erbjuda bortalagen i större omfattning att se deras matcher mot FBCE. Gruppen "Arrangemang" håller i denna aktivitet.
Fler aktiviteter såsom Kick-Off på Intersport, fotografering samt ledarträff planeras under hösten, så "stay tuned".
Nu ser vi fram emot en framgångsrik säsong.
mvh/
Benno
De 8 grupperna med gruppansvariga är;
- Domar-ansvarig (Benno Jemth)
- Sponsorgrupp (Torbjörn Lundkvist)
- Arrangemang (Mikael Svensson)
- Kick-Off (Carina Helmersson)
- Lotter/Häften (Therese Malmros)
- Hemsida (Andreas Rantzow)
- Kiosk (Petra Malmberg)
- Utbildning (Katja Sangi)