Föreningar

Viggbyholms IK FF byter till Svenskalag.se

Viggbyholms IK, hemmahörande i Täby kommun, använder sedan flera år Svenskalag.se. I slutet av 2013 delades föreningen och fotbollssektionen bildade den egna föreningen Viggbyholms IK FF.

Tidigare under året anslöt även fotbollsföreningen till Svenskalag.se:

– Det är ett modernt system som hela tiden utvecklas och där vi får snabba svar i vår kontakt med Svenskalag, säger Fredrik Svarén, webbansvarig och ledamot i ungdomskommittén.

Fredrik fortsätter:

– Vid sidan om ett väldigt lätthanterat system för lagens hemsidor så är medlemsregistret och närvarorapporteringen det som ger mest Wow-känsla jämfört med andra system. Närvarorapporteringen i appen direkt på planen fungerar suveränt och från centralt håll har vi ständig koll på hur det ser ut och kan följa upp när någon har glömt eller rapporterat fel.

I och med bytet gjortde VIK FF sällskap med en rad andra föreningar i Täby, däribland:

Svenskalag.se är anpassat för Täby kommuns bidragsregler, vilket innebär att alla föreningar i Täby som använder Svenskalag.se automatiskt får närvarokort och sammanställningar som följer Täbys regelverk.

Besök gärna Viggbyholms IK FF på www.viggan.se

Vill du veta mer om hur er förening kan komma igång med Svenskalag.se redan idag? Kontakta oss!