Karriär

Vi söker UX-designer - Tjänsten tillsatt

På Svenskalag.se i Norrköping arbetar vi med att förstå, hjälpa och utveckla idrottsföreningar i sin digitala vardag.

Vi jobbar varje dag med ett mål i sikte: Vi ska vara Sveriges bästa och självklara digitala tjänst för Sveriges idrottsföreningar.

Nu letar vi efter dig som jobbar med UX-design och Front end och vill vara med och ta användarupplevelsen i Svenskalag.se till nästa nivå.

Du är, precis som vi, nördigt intresserad av hur appar och webbtjänster ser ut och fungerar för slutanvändaren och du vill gärna visa upp ditt verk för världen och få fler att använda just den app som du designat!

Hos oss kommer du att skapa nya smarta tjänster för Sveriges 20 000 idrottsföreningar. Men framför allt kommer du att förenkla och förädla användarupplevelsen i våra befintliga tjänster som finns både i Svenskalag-appen samt på webben. Idag används Svenskalag.se av ca en halv miljon användare varje vecka.

Du kommer att jobba sida vid sida med produktägare och -utvecklare och vara den som kanske mest påverkar hur våra tjänster utvecklas och används i framtiden. Du är van vid att ta fram och förfina skisser för att kunna leverera en stilsäker design med användarperspektivet i fokus.

Utöver att du är vass på användarupplevelser och digitala verktyg så söker vi dig som är lyhörd, serviceinriktad och strävar efter att designa hållbara  tjänster som gör skillnad för många.

Hos oss får du stora möjligheter att ha roligt på jobbet i en avslappnad miljö. Vi är ett litet team som tillsammans tar snabba beslut utan krångliga processer, vilket ger mer tid för skaparglädje och utveckling. Vi släpper nya uppdateringar av våra tjänster i princip varje dag.

Vi ser gärna att du som söker:

- Älskar användarvänlig design och intuitiva gränssnitt

- Är noggrann ut i fingerspetsarna

- Är van vid att designa hemsidor/tjänster för desktop och mobil

- Har kunskaper inom HTML5 och CSS3

- Kan tänka dig att lira pingis eller PS4 på lunchen :)

I ansökan vill vi att du tar med:

- Beskrivning av kompetens och erfarenhet inom webbdesign och -utveckling

- Relevant utbildning och tidigare arbetsgivare

- Arbetsprover/portfolio

Anställningsform: Heltid.
Vi sitter i moderna lokaler i centrala Norrköping.

Om oss

Svenskalag.se har funnits sedan 2007 och erbjuder moderna molntjänster, skräddarsydda för idrottsföreningar. Medlemsregister, hemsida, app, digitala medlemskort är bara några av funktionerna som används av över 2.800 idrottsföreningar över hela landet. Tjänsterna används dagligen av ca 60 000 idrottsledare och med ca 500.000 unika besökare i veckan är vi en av Sveriges 30 största sajter alla kategorier.

Känns detta helt rätt för dig?

Börja med att skicka ett brev, portfolio och CV till jobba@svenskalag.se.
Varmt välkommen med din ansökan direkt då intervjuer sker löpande och tillsättning sker så fort vi hittar rätt kandidat.

Frågor? Kontakta Robert Larsén på 0730-268521

eller jobba@svenskalag.se

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.