Uppdaterad info - Integration med IdrottOnline

Som vi tidigare meddelat har Svenskalag.se tecknat avtal med RF som möjliggör import av aktiviteter och närvaro direkt till IdrottOnline.

De skarpa testerna har varit lyckade och vi jobbar fortsatt med att färdigställa de sista bitarna av integrationen.

Vi kommer inom kort att meddela i detalj hur er förening kan aktivera integrationen. Oavsett när under hösten som er förening väljer att göra detta kommer all närvaro ni fört i Svenskalag.se från och med 1 juli med i exporten.

Ta de första stegen för att aktivera integrationen:

1. Logga in i IdrottOnline (som ordförande, kassör eller LOK-stödsansvarig) och aktivera den externa applikationen Svenskalag.se. Detta görs med 3 enkla klick.
  2. Logga in i Svenskalag.se och ange ert organisationsnummer, som ska stämma överens med det organisationsnummer ni har i IdrottOnline. Gå till Kugghjulet > Inställningar > Konto- & kontaktuppgifter för att fylla i ert organisationsnummer.

Vi återkommer med mer information om integrationen här i bloggen inom kort.