Sortera era lag och grupper

Innan sommaren lanserade vi en ny inställning som varit efterlängtad av många föreningar.

Nu kan ni som förening bestämma hur era lag och grupper ska sorteras på hemsidan. Bilden ovan visar hur de sorterats historiskt men nu kan ni alltså justera detta så att det passar er verksamhet bäst.

En kontroversiell punkt har varit att alla pojklag som standard listats före flicklag. Detta har motiverats av att det finns fler pojklag än flicklag inom lagidrott i Sverige. Hursomhelst kan ni nu bestämma helt själva hur era lag/grupper ska sorteras.

Ni hittar inställningen som huvudadministratör under Kugghjulet > Inställningar.