Smartare hantering av påminnelsefakturor

Ännu en nyhet som förenklar föreningskassörens vardag...

Nu kan ni ställa in hur det ska fungera med påminnelsefakturor i er förening.

När ni har förfallna fakturor och vill påminna era medlemmar eller kunder om detta rekommenderar vi att ni skickar en påminnelse. Skulle ni inte få betalt då kan ni skicka en andra påminnelse.

Nu kan ni ställa in vilken påminnelseavgift och text som ska gälla vid Påminnelse 1 och Påminnelse 2.

Enligt lag får en påminnelseavgift vara max 60 kr och därför finns en begränsning i systemet till just denna summa. (Vissa myndigheter, ex CSN, har möjlighet att ta ut högre påminnelseavgifter).

Du som är huvudadministratör hittar dessa inställningar under Fakturering > Inställningar > Avgifter.

En till nyhet är att ni på sidan Fakturering > Påminnelser nu tydligt kan se vilka fakturor som gått vidare till Påminnelse 1 och Påminnelse 2.

Lycka till med er fakturering!

(Självklart hoppas vi att ni inte ska behöva skicka allt för många påminnelser till era medlemmar.)