Så jobbar Björklöven Camps i Svenskalag

2018 började Björklöven Hockey att använda Svenskalag för sin ungdomsverksamhet. Strax därefter tog man även steget att administrera alla sina camper i Svenskalag.se.

Vi ställde några frågor till Sofia Tegström om hur arbetet med camperna går och hur hon upplever hanteringen av dem i Svenskalag.

Berätta lite om er campverksamhet och hur ni började använda Svenskalag?

– Det började med att vi såg Leksands Hockeyskola och blev inspirerade. Vi kontaktade strax därefter Svenskalag och kom i gång med anmälan till vår höstlovscamp på nolltid. Idag anordnar vi höstlovscamp, jullovscamp och sportlovscamp med över 200 deltagare per år.

Vad har underlättats sedan ni började använda Svenskalag?

– Då alla deltagare betalar med Swish eller kort vid anmälan slipper vi nu att efterfakturera. Att deltagarna betalar vid anmälan har även lett till att vi inte längre får några återbud, vilket var en ganska vanlig företeelse innan vi införde de nya betalsätten. Vår ekonomiavdelning är också nöjda då de upplever en helt annan säkerhet i att få in pengarna och att alla betalningar specificeras i tydliga rapporter.

– Det har även underlättat att vi kan sätta ett tak för antal deltagare per grupp och på så sätt inte riskerar att få in för många anmälningar. Det är samtidigt kul att kunna följa hur många anmälningar som kommit in i realtid.

Skulle du rekommendera andra föreningar att använda Svenskalag till sin campverksamhet?

– Ja, absolut. Det är enkelt att komma i gång och när man väl är i gång är det tydligt hela vägen. Om någon deltagare väljer fel grupp är det bara att gå in på personen och ändra grupptillhörighet. Det krävs ingen mejlkontakt med föräldrar och vi får all information samlad med eventuella allergier, tröjstorlekar och så vidare på ett och samma ställe. Jag rekommenderar alla föreningar att använda Svenskalag!