Nytt snabbverktyg - Skicka välkomstmejl

Nu kan ni skicka ut välkomsmejl med inloggningsuppgifter till era medlemmar direkt från medlemsregistret.

Välkomstmejlet innehåller förutom inloggningsuppgifter även vilka lag/grupper personen är med i samt om denne är kopplad som målsman till något barn i föreningen.

Mejlet uppmanar personen att logga in på hemsidan och se över sina personliga uppgifter såsom e-post, mobil och adressuppgifter.

Med andra ord passar välkomstmejlet jättebra att skicka både när er förening startar med Svenskalag.se eller inför varje ny säsong när ni vill att era medlemmar ska se över sina uppgifter.

Tips från coachen: Gå till registret och klicka på Filter. Längst ner filtrerar du fram de som aldrig loggat in. Kanske är det dags för dem att få ett välkomstmejl? Självklart kan du förhandsgranska mejlet innan du skickar det.