Lagom till bandysäsongens start flyttade Surte BK över till Svenskalag.se.
Föreningar

Surte BK berättar om bytet till Svenskalag.se

Surte BK, hemmahörande i Ale kommun i Västra Götaland, beslutade sig i höstas för att lämna sitt tidigare hemsidesystem och istället flytta över till Svenskalag.se.

– När det systemet vi hade tidigare genomgick en del förändringar i våras blev det svårt för mig och många andra i vår förening att hantera det. Vi behövde se oss om efter en ny lösning helt enkelt, säger Stefan Larsson som är webbansvarig i föreningen.

Vad är den största förbättringen ni märkt hittills?

– Det första jag kommer att tänka på är enkelheten i allt man gör på hemsidan. Från att skriva nyheter till att lägga in aktiviteter i kalendern för de olika lagen och att fylla i närvaro på dessa. Jag vill också plussa för den fina support och extra hjälp vi fått från Svenskalag.se i uppstarten, även på obekväma arbetstider när det behövts. Det har vi verkligen uppskattat, understryker Stefan Larsson.

Sedan tidigare är det flera bandyföreningar som sköter sitt administrativa arbete i Svenskalag.se. Det var också på det sättet som Surte BK fick upp ögonen för tjänsten.

– Jag hade sett ett antal bandyföreningar använda sig av Svenskalag.se. Det blev lite av min uppgift att skapa en hemsida och visa upp den för styrelsen, varpå beslutet att använda tjänsten togs. Vi är mycket nöjda med Svenskalag.se så här långt och kan verkligen rekommendera andra föreningar som har problem med sin hemsida eller har oordning i registret att prova på tjänsten. Jag lovar att de som gör det inte kommer att ångra sig.

Vi välkomnar Surte BK och passar även på att önska dem lycka till i den stundande serierpremiären. Se hur de fått till den nya hemsidan www.surtebandy.se.

Spana in fler bandyföreningar som använder svenskalag.se