Nyhet: Riktade medlemsförmåner i appen

Det digitala medlemskortet i appen har precis blivit ännu bättre.

Nu kan er förening rikta medlemsförmåner till specifika medlemstyper.

Exempelvis kan ni lägga till en förmån som endast ska visas för medlemmar som är spelare, ledare eller stödmedlemmar etc.

Exemplet i bilden ovan är taget från verkligheten där IK Sävehof kommer att erbjuda fri entré till spelare, ledare, kansli, styrelse och matchvärdar. Genom skapa en förmån med en unik QR-kod per medlemstyp kan föreningen i sitt biljettsystem också följa upp hur mycket varje förmån nyttjas.

För att skapa en förmån till en specifik medlemstyp behöver du vara huvudadministratör. Klicka på Register > Medlemskort > Lägg till förmån. Där väljer du vilka medlemstyper som förmånen ska vara tillgänglig för.

Aktivera medlemskort

Använder ni redan faktura- och betaltjänsten i er förening och vill aktivera medlemskort i appen? Då behöver ni bara logga in på hemsidan som huvudadministratör och klicka på "Register > Medlemskort > Aktivera".