Nya kontrollfunktioner inför LOK-stödsansökan

När det är dags att ansöka om statligt och kommunalt LOK-stöd är det extra viktigt att ha ordning och reda på föreningens närvarodata. Vi har nu lagt till tre smarta kontrollfunktioner som minskar risken till onödigt bortfall av viktiga ekonomiska bidrag.

Ni får nu varningar för de aktiviteter som

- Har en sluttid som är före starttiden.

- Saknar närvarande ledare

- Saknar plats

Klicka på "Visa" för att ta fram listan över berörda aktiviteter och rätta till problemen.

En uppskattad nyhet är även att varje enskilt lag/träningsgrupp kan se exakt samma varningar på sin sida.

De aktiviteter som ej rättas till visas inte i er LOK-stödssammanställning.

De skickas heller inte vidare automatiskt till IdrottOnline eller det kommunala systemet ApN, för de föreningar som aktiverat dessa tjänster.

Med hjälp av dessa kontrollfunktioner kan alltså föreningen enklare rätta till och skicka in korrekt underlag vid bidragsansökningar.

Har du frågor är du välkommen till vår supportavdelning.