Ny hantering av välkomstmejl

Den uppmärksamme administratören har kanske sett att det smugit sig in en liten förändring i menyn i Registret.

Vi vet att grunden till lyckad kommunikation och administration i en Svenskalag-förening bygger på att alla medlemmar faktiskt går in på hemsidan eller i appen.

Därför har vi skapat en sida som listar vilka personer som ännu inte loggat in på hemsidan eller i Svenskalag-appen. Sidan heter Välkomstmejl.

Tack vare denna sida kan ni nu snabbt och enkelt skicka ut välkomstmejl med inloggningsuppgifter samt vanliga mejlutskick till de personer som ni tycker borde logga in.

Så funkar sidan

I utgångsläget listas alla personer i ert register som ännu inte loggat in och som har en e-postadress. Personerna listas per grupp och i bokstavsordning. På så sätt ser ni tydligt om det är någon specifik grupp med många personer som ännu inte loggat in.

Listan går enkelt att filtrera på:

- Grupp

- Medlemstyp

- Har e-post eller ej

- Har fått välkomstmejl eller ej

- Har loggat in eller ej

Skicka välkomstmejl

Kryssa i de personer/grupper som ska få välkomstmejlet. Klicka sedan på Skicka > Välkomstmejl. En förhandsgranskning av mejlet visas innan det går iväg.

När mejlet är skickat sparas det under menyvalet "Skickade" till vänster, se bild ovan. Här kan du se vilka personer mejlet skickades till samt vilka som agerat och loggat in på hemsidan/appen.

Du kan även skicka ett nytt välkomstmejl eller ett vanligt mejl till samma mottagare.

Komplettera med ett "vanligt" mejl

Effekten av ett välkomstmejl blir alltid bättre om ni strax efter välkomstmejlet skickar ett mejl till där ni skriver något i stil med:

"Hej, jag har precis skickat ett välkomstmejl till dig. Det innehåller en länk till vår hemsida samt till Svenskalag-appen. För att du inte ska gå miste om viktig information från vår förening eller våra ledare så ber jag dig följa instruktionerna i mejlet och logga in på hemsidan och i Svenskalag-appen. Tack på på förhand!"

Hoppas ni får god användning av denna uppdatering!

Vi är övertygade om att den kommer att hjälpa er att lyckas ännu bättre med Svenskalag.