Föreningar

Nacka FC gläds över bytet till Svenskalag.se

I början av 2018 började Nacka FC använda sig av Svenskalag.se. Nu, några månader senare vill vi veta hur allt har gått sedan uppstarten.

– Tack, allt flyter på som det ska, börjar Zinar Spindari, kanslist i föreningen.

Varför vände ni er till Svenskalag.se?

– Jag har haft tidigare upplevelser med Svenskalag.se och slogs över hur simpelt allt var utan att tumma på varken design eller funktion. När jag kom till Nacka FC använde vi oss av en annan tjänst och jag kände direkt att jag ville tillbaka till Svenskalag.se.

Hur var er första upplevelse av Svenskalag.se?

– Det var egentligen inga konstigheter. Vi startade upp allting med hjälp av er och anpassade sidan och strukturen efter våra behov. Den första reaktionen jag får från föräldrar och ledare är hur snygg hemsidan är, vilket känns jättekul.

Vad har ni lyckats med tack vare Svenskalag.se?

– Jag som administratör har fått en mycket enkel överblick över alla medlemmar, alla lagens sidor men framförallt så är sammanställningen med LOK-stödet ett väldigt viktigt hjälpmedel för oss. Det tillsammans med integrationen med IdrottOnline fungerar jättebra.

Kort sagt så är det svårt att peka på en specifik sak som hjälpt oss, utan det är helheten och enkelheten som många av våra medlemmar nämner som den absolut största fördelen.

Vi på Svenskalag önskar Zinar och hela föreningen en härlig sommar fylld av fotboll! Läs mer om föreningen på www.nackafc.se.

Vill ni testa Svenskalag.se för er förening? Det kostar inget. Hör av er på www.svenskalag.se/nyfiken