Hej 2022! Vad har vi på gång?

Äntligen är 2022 här och vilket år det kommer bli! Så känner i alla fall vi som jobbar på Svenskalag och kanske allra mest teamet som jobbar med att utveckla systemet och alla hjälpmedel som finns däri.

I detta inlägg kommer vi dela med oss lite om vad som händer under 2022. Men först, en liten titt i backspegeln.

I slutet av december lanserade vi en uppdatering av appen som gör att medlemmar nu enkelt kan hitta och betala sin faktura via appen.

Samma månad släppte vi Delbetalningar, en funktion som innebär en automatiserad process för de föreningar som vill kunna erbjuda sina medlemmar att delbetala sina avgifter.

Läs gärna mer om vad som hände 2021 och hur vi summerar året här.

Vad händer 2022?

Vi ska som sagt även blicka framåt. Vad jobbar vi med just nu och vad kommer att lanseras under det kommande året?

Våra ambitioner är högt ställda och under årets första kvartal kommer vi att lansera en ny version av hur formulär, anmälningar och kösystem hanteras i Svenskalag.

Denna uppdatering kommer att förenkla mycket och öppna upp möjligheter till större intäkter för föreningen, samtidigt som allt fler administrativa bitar blir automatiserade.

Några uppdateringar som kommer

• Ny version av formulär, anmälningar, köer och betallösningar
  • Automatiska påminnelser
  • Möjlighet för medlem att tacka nej till faktura
  • Insamlingsfunktion via Swish
  • Ny version av appen med mer funktionalitet, framförallt för ledare
  • Notiser vid nyheter och vid ändring av aktiviteter
  • Möjlighet att flytta och ta bort flera medlemmar samtidigt i registret
  • Möjlighet till undermappar under dokument - Lanserat 5 jan

Utöver detta kommer vi löpande att finjustera och förbättra i princip alla delar av Svenskalag.se. Listan kan göras lång...

Hoppas du ser något i listan ovan som kommer att underlätta din vardag som ledare eller kanslist.

God fortsättning!

/Utvecklingsteamet på Svenskalag

Kommentarer Visa alla kommentarer (7)

1. Jan Hellberg 31 jan 2022, 17:45

- Saknar fortfarande möjligheten att illustrera artikel med flera bilder inte bara en enda bild.

- Saknar även möjligheten att ”rubrikraden” under text ligger synlig när jag skriver text via min iPhone.

2. Anna Holmgren 31 jan 2022, 17:54

Hej på er!
    Jag skulle gärna se stöd för planbokning i systemet. Det skulle underlätta mycket för oss med en integrerad funktion

Med vänlig hälsning,
    Anna Holmgren
    Kronans FK

3. Mvh Mia Partille If 31 jan 2022, 18:10

Kommer det komma ett enklare sätt att betala fakturan? Att målsman kan betala fakturan direkt när de har öppnat den?

4. Anna Andersson. Borensbergs If Fk 31 jan 2022, 19:06

Hej. Jag skulle önska en kommentars ruta i aktiviteter som tex möten. För att kunna skriva en kommentar till alla inbjudna innan mötet, till både dem som svarat eller inte svarat. På samma sätt som man kan kommentera en nyhet.
    Idag måste man skicka en kallelse eller sms/mejl.

5. Martin Lidholm 31 jan 2022, 19:53

Jag skulle vilja ha en bättre två-vägs kommunikation med föräldrar och spelare. Nu behöver man ju i princip två plattformar att jobba med. Skulle uppskatta ngn form av chat funktion och ngt sätt att enkelt och snabbt notifiera från mobilen vid ex. planändring, ny plats eller liknanade.

6. Anders 31 jan 2022, 21:13

Tack för all utveckling ni gör.
    Har föreslagit innan men påminner igen😀. Jag är övertygad om att en klubbshop funktion hade varit uppskattad. Alltså sälja ting som hör aktiviteten till, t ex fotbollsskor för en fotbollsklubb. Där kan man om man vill så klart göra inställning hur stor del av köpeskillingen som ska tillfalla föreningen.

7. Marcus, If Hagen Fik 28 feb 2022, 10:52

Hej! Toppen med uppdateringar! Håller med Martin här ovan att två-vägskommunikation skulle underlätta! I nuläget blir det mycket mail, sms, supertext, messenger etc. Det skulle vara mycket värdefullt med två-vägskommunikation i svenskalag-appen, både för att hantera kommunikation med föräldrar, men även mellan ledare. Kanske någon form av forum-funktion så att frågor och svar även blir synligt för alla + historik? Som att kommentera på nyheter, fast inte kopplat till en nyhet/meddelande utan för en specifik grupp.