Föreningar

FC Djursholm: "Som natt och dag!"

I höstas bestämde sig FC Djursholm för att byta hemsida och medlemsregister. Efter en tids utvärdering av olika tjänster föll valet på Svenskalag.se och nu när man varit igång ett par månader vill vi så klart veta om administrationen underlättats eller inte.

- Det är som natt och dag jämfört med tidigare. Alla i föreningen är jättenöjda med hur nya hemsidan fungerar och för mig som konsulent är det skönt att veta att våra lagledare och administratörer trivs med systemet, berättar Patrik Eriksson, ansvarig föreningskonsultent i FC Djursholm.

- I min roll är det viktigt att veta vilka spelare som börjar och slutar och hur jag kan få tag i föräldrar och ledare. Medlemsregistret i Svenskalag.se är en fröjd att arbeta i och jag ser hela tiden vad som händer i respektive lag, utan att jag måste göra allt jobb själv. Systemet går även snabbt att jobba i trots att vi har över 1500 medlemmar inlagda.

- Utöver medlemsregistret är jag imponerad över hur bra närvarohanteringen har blivit sedan bytet. Jag kan redan efter tre månader se stora skillnader. Skulle någon glömma att ange närvarande ledare eller fylla i ett felaktigt personnummer varnas jag i systemet och kan lätt rätta till fel som annars hade inneburit många tusenlappar i bidragsbortfall.

- Vi är supernöjda helt enkelt, avslutar Patrik Eriksson.

Klicka här för att besöka FC Djursholms hemsida.

Vill du testa Svenskalag.se för din förening? Hör av er så skapar vi ett testkonto så kan ni jämföra med hur ni jobbar idag.