Checklista inför LOK-stödsansökan

LOK-stödsansökan för vårens aktiviteter (1 jan - 30 jun) ska vara inskickad senast den 25 aug i IdrottOnline.

Här kommer nyttig information till ledare samt den som är bidragsansvarig i er förening.

LEDARE - Se över era närvarokort innan 15 aug

För att ni inte ska gå miste om pengar är det viktigt att varje lag/träningsgrupp ser över sina närvarokort.

• Logga in på er lagsida.
  • Gå till Kontrollpanelen > Aktiviteter. Välj perioden: VT 2019.
  • Se till att ni kryssat i alla aktiviteter och att ni fyllt i närvaro på dessa.
  • Ovanför listan med alla aktiviteter visas varningar om det exempelvis saknas personnummer, om någon aktivitet är för kort, om aktiviteten saknar plats eller om det saknas ledare. Rätta till så många fel som möjligt, det kan påverka ert bidrag väldigt mycket.
  • Till sist är klickar du på "Statligt närvarokort". Där ser du i rött vilka aktiviteter som inte räknas som bidragsberättigade. Håll muspekaren över deltagarnas närvaromarkering för att se varför inte aktiviteten räknas som giltig.

LOK-STÖDSANSVARIG - Skicka in ansökan senast 25 aug

A. De föreningar som aktiverat daglig Export till IdrottOnline behöver bara logga in i IdrottOnline och klicka på LOK-stödsansökan. Där kontrollerar ni att alla aktiviteter och deltagartillfällen finns med innan ni skickar in ansökan.
För att vara säker på att all närvaro förts över från Svenskalag.se till IdrottOnline innan den 25 aug rekommenderar vi att ni gör de sista kompletteringarna i Svenskalag.se senast den 15 aug.

B. Övriga föreningar ansöker genom att logga in i IdrottOnline och klicka LOK-stödsansökan. I ansökningsformuläret fyller ni i siffrorna från den sammanställning som ni hittar i Svenskalag.se under LOK-stöd > Underlag till LOK-ansökan. Därefter skickar ni in ansökan.

Har ni frågor om LOK-stöd och hur ni på bästa sätt gör för att inte gå miste om eventuella pengar? Kontakta vår support