Dela nyhet
Info från föräldramöte F13/14 20/9
26 sep 2022 0 kommentarer
Här kommer info från föräldramötet. Hör av er om ni har några funderingar!
Tränare/lagledare: Jonas (Ebba G), Emelie (Melissa), Pernilla (Nova), Elsa (Maja), Olle (Hilma), Lisa (Alicia & Enja)
Träningar: Tisdagar 16-17 Olandshallen (skicka gärna med ett mellanmål)
Torsdagar 18-19:15 Gimo sporthall
Kallelser - svara gärna så snart som möjligt så vi vet hur många som kommer, det underlättar planeringen.
Ta av örhängen, halsband och andra smycken innan träningen för att undvika att fastna i något. Vi rekommenderar också att sätta upp håret.
Vi har en facebookgrupp - Alunda IBF F13-14. Kan tex användas för samåkning till träningarna. Hör av dig om ditt barn behöver skjuts, vi tränare åker ju alltid och kan hjälpa till.
Information om seriespel:
Vi kommer ha tre lag som spelar i serie blå. Vi kallar lagen Svart, Vit och Blå.
Skillnaden nu mot förra säsongen är att det bara är en match per tillfälle.
4 spelare + målvakt, spelar 3x15 min och utan resultat. Det är rullande byte under matchen. Planen är 30x15m.
Alla matcher finns upplagda på vår hemsida/svenskalag-appen redan nu. Det är nästan bara lördagar. Det finns tillfällen när alla tre lag har match samma dag. Då kan vi komma att behöva hjälp av någon förälder som hjälper tränarna under matchen.
Vi kommer att dela in tjejerna i grupper och till viss del variera hur lagen ser ut, så ditt barn kommer inte tillhöra ett och samma lag hela tiden. Vi kommer att kalla 9 tjejer till varje match. Om någon inte kan så kallar vi en ersättare. Därför är det väldigt viktigt att svara snabbt så vi kan kalla nya om ni inte kan! Inget svar innan sista datum kommer räknas som att man inte kan och nya spelare kallas istället.
Alla tjejer kommer alltså inte att få kallelse till alla matcher. Men alla kommer få spela ungefär lika mycket.
Kiosk, Sekretariat, Sargvakt, Matchvärd - Alla hemmamatcher ska vi bemanna kiosk och ha matchvärd och sekretariat. Sekretariat - bara starta och stoppa tiden. OBS! Vi har hemmamatch både i Olandshallen och i Gimohallen eftersom Olandshallen inte räcker till för alla matcher.
Vi kommer att dela ut arbetspassen och sen får man byta om man inte kan. Passen är oftast drygt 1 timme när vi har match. Längre pass när vi har kiosk på dam/herrmatch.
Stämningen: Påminn gärna era barn om att ha en bra attityd på träningen. Att peppa varandra och vara där för att träna innebandy.
Sponsorer/försäljning: Sponsorer ska sponsra hela föreningen. Hör gärna av er om ni vet något företag som kan tänka sig att bli sponsor. Med försäljning kan vi få pengar till lagkassan som sedan kan användas till att göra aktiviteter eller åka på cup. Har ni förslag på vad ni tycker att vi ska sälja, kontakta någon av tränarna.
Samtyckesblankett (GDPR): Alla måste fylla i en samtyckesblankett, detta behövs bara göras en gång. Vi kommer kontakta er som behöver fylla i en samtyckesblankett.
Klubbrabatten: Vi ska sälja 1st klubbrabatten per spelare. Vill och kan man så får man gärna sälja flera. De kostar 200:-/st och pengarna går till vår lagkassa. Pengarna i lagkassan kan användas om vi tex vill åka på cup eller göra någon aktivitet. Alla som redan inte har fått sitt ex kommer att få det hem med sitt barn.
Kommentarer