Dela nyhet
Valborg - arbetsschema
21 apr 2019
Hej.
Vi har satt ihop vilka som ska jobba på Valborg, se nedan.
Här kommer schemat till valborg.
17:30-19:30 Vincent Parment & Olle Engström
19:30-21:30 Markus Abrahamsson & Lukas Englund.
Se arbetsbeskrivning nedan:
VALBORGSMÄSSOAFTON 2019
Viktigt att arbetspassen är förberedda och klara till kl. 18.00 då firandet börjar! Brasan ska tändas 19.00!
Gör arbetsschema för er station/uppdrag från 17.30 - 21.30 för att förbereda/bemanna/plocka ihop de olika aktiviteterna.
Första passet är till för att ställa i ordning sin aktivitet och sista passet ska räkna kassan och plocka in alla saker som tillhör sin aktivitet.
Fiskdammspåsar: I år köps dessa in centralt (färdiga ”Kalaspåsar” istället för att alla lag skall handla och istället dras 450 kr från varje lagkonto. Konsekvens: Alla lag sparar 150kr (ifjol kostnad 600kr) + arbetet med packa godispåsar.
Kansliet köper in allt så det finns på plats på utsatt datum.
Arbetsfördelning:
Inköp Kansliet ordnar allt utom fikabröd
Växelkassor Kansliet
Lagfördelning 2019
Ställningar/bord/tält till stånd F09
Huvudansvarig P08 en kontaktperson ska finnas
Allt gällande brasan P07 inkl ev nattvakt
Korvtombola F07
Chokladhjul P11
Godislotteri F11
Prickskjutning fotboll P09
Speedshooting P05
Prickskjutning innebandy F05
Fiskdamm 1 P06
Fiskdamm 2 F06
Baka/försäljning Kaffe/Läsk/Fika F08
Försäljning lotter/Alnö IF-prylar P10
Städning (förmiddag 1 maj) F10
Läs om era arbetsuppgifter på nästa sida
Vid frågor ring Kansliet 060-585080 e.ller mail: kansli@alnoif.se
Förtydligande kring arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Bygga ställningar F09: Lånar ställningar, bygger och river, 7 olika aktiviteter ska få plats. Kansliet har ritning. Stort tält finns.
Huvudansvar P08: Ge kansliet en kontaktperson. Sätt upp affischer i centrum och alla butiker. Kansliet har affischen. Växelkassor, dela ut, ta in, räkna. Skytteltrafik till ICA om fler varor behövs.
Brasan: P07: Ordnar en brasa. Tänder brasan. Är eldvakt. Släcker brasan, ser till att slangen är framdragen och hel.
Korvtombola F07: Försäljning av lotter.
Kansliet har lotter, korv, växel m.m.
Pris: 3 lotter för 10 kr, vinst en korvring
Vinstlotter: Slutsiffra 00, 20, 40, 60, 80.
Chokladhjul P11: Kolla hjulet + nummerbrädan. Försäljning. Kansliet köper choklad.
Pris: 5 kr, vinst 200g choklad och sidovinst småchoklad
Godislotteri F11: Försäljning av lotter. Kansliet har lotter, vinster, växel m.m.
Pris: 3 lotter för 10 kr, vinst: 100g choklad eller Haribo.
Vinstlotter: Slutsiffra 00, 20, 40, 60, 80.
Prickskjutning Fotboll P09: ”Tavlan” finns på kansliet, placera framför ett 5 mannamål. Ta med 5 fotbollar. Kansliet har vinster.
Pris: 10kr 3 försök, 2 mål ger 1 chokladkaka 100g
Speedshooting P05: Kolla batterierna till apparaten och provskjut så ni vet att den funkar. Rigga apparaten bakom ett mål. Priser efter ålder och hastighet + vinster finns på kansliet.
Pris: 10 kr Godispåsar – Haribo. Max 3 vinster/tävlande
Prickskjutning Bandy F05: Innebandy. Ta med ett stort innebandymål och slätt underlag att skjuta ifrån. Kansliet har vinster.
Pris: 10kr 3 försök, 2 mål ger 1 chokladkaka 100g.
Fiskdamm 1&2 P06, F06: ”Bygger” med lakan eller dyl. Lakan och fiskespön finns på kansliet. 2 fiskdammar ska finnas och bemannas.
Pris: 20 kr - vinst ”Kalaspåse” godis
Kaffe/läsk/fika F08: Baka 3-4 långpannor med fikabröd eller muffins. Gör gärna ”attraktiva” bakverk som säljer bra! Starta igång kaffe/te och korvkokning inne på kansliet. Ställ i ordning termosar, muggar, fikabröd m.m. och bär ut till ståndet. Bär bord från altanen så alla kan sitta och fika, äta korv m.m runt festplatsen. Försäljning under kvällen.
Kansliet köper in muggar, ketchup, mjölk, festis m.m.
Lotter/Alnö IF-saker P10: Försäljning av ICA häften, ev bingolotter och Alnö IF-prylar.
Städning 1/5 F10: Städa festplatsen, görs onsdag förmiddag. Några krattor och spadar finns på kansliet, men ta gärna med egna om ni blir många. Släng soporna i soptunnorna eller ställ bredvid om det är fullt. Knyt ihop säckarna ordentligt.
Kassaväskor/skrin och infolappar till all försäljning finns på kansliet.
Kom ihåg:
Första passet är till för att ställa i ordning sin aktivitet, det kommer inte att vara
så mycket folk första timmen. Sista passet ska räkna kassan inomhus och
plocka in alla saker som tillhör sin aktivitet.
//Christina