Dela nyhet
Information eget poolspel, kioskvecka etc.
26 aug 2018 3 kommentarer
Förra helgen gick Sandsbrobollen av stapeln och 3 härligt kämpande HAIF-lag glänste på Sandavi med energi och kämpaglöd. Det var inte många torra HAIF-tröjor när matcherna avslutades sen eftermiddag. Bra jobbat allihopa och kul att se engagemanget från både barn och föräldrar på och vid sidan av plan!
På tal om engagemang, så finns det uppdrag som åligger varje lag utöver det rent fotbollsmässiga. Tanken är att vi ledare sköter fotbollen, där det framför allt ingår att planera och genomföra träningar och poolspel. Utöver detta har varje lag (förutom de allra yngsta) varsin kioskvecka, då vi bemannar kiosken vid Hagavallen. Hovshaga är som bekant en ideell förening och då krävs det ett engagemang även utanför fotbollsplanen för att driva runt det hela. Just vad gäller kioskveckan är vår tanke att göra ett schema, där man för varje kioskpass sätter upp två stycken barns föräldrar. Behöver man byta, så ordnar man detta själv och byter pass föräldrar emellan. Här får vi hålla koll, så att nästa gång vi har ett laguppdrag, så blir det några andra föräldrar som får hjälpa till. Dvs. alla kommer att få hjälpa till någon gång. Kioskveckan är v. 38 och det är ganska sent på säsongen, vilket gör att det inte blir så många kioskpass. Mer info kring detta kommer senare. Kioskveckan ligger också samma vecka, som vi har tänkt att genomföra vårt första egna poolspel. Närmare bestämt söndagen den 23:e september. Även vid detta poolspel kommer vi att behöva hjälp från er föräldrar. Vi har ju en egen lagkassa och för att dryga ut denna, så har vi kioskförsäljning i samband med poolspelet. Där behövs hjälp med att sätta upp ett tält, göra planer, inköp/bak, grillansvarig etc. Likadant här är tanken att ta fram ett schema, där de uppgifter som behöver göras fördelas mellan föräldrarna.
En önskan från vår sida är att någon eller några av er föräldrar tar på sig rollen som föräldrasamordnare just vad gäller saker som nämns ovan. Vi övriga ledare hjälper givetvis till med tips och kontakter. Det är inga betungande sysslor, utan handlar då bl.a. om att ta fram ett schema för bemanning av kioskveckan samt att fördela arbetsuppgifterna till det egna poolspelet. Ju fler vi är som engagerar oss för laget, ju roligare och enklare för alla inblandade. Vi har redan Helena Aspengren som tagit på sig rollen som ansvarig för lagkassan. (Tack Helena!)
Är det något annat ni känner att ni kan eller vill hjälpa till med på och utanför planen, så gör gärna av er! Vi tar gärna emot tips och idéer och all hjälp vi kan få för att tillsammans bidra till att våra barn tycker det är kul och vill fortsätta så länge som möjligt som fotbollsspelare i HAIF. Tveka inte att höra av er! Svara bara på detta mail, så hör vi av oss med mer information.
/ Ledarna för P11
Kommentarer
Felix Nivard 27 aug 2018
Hej, Har det kommit kallelse till den 23/9?
Erik 27 aug 2018
Hej, nej det ligger på planeringsstadiet än så länge. / Erik
Jennie Nivard 28 aug 2018
Ok tack för svar