En ekonomi på autopilot

I fakturatjänsten hanteras alla betalningar (Swish, kort, BG och IBAN) av Svenskalag.se. Ni behöver aldrig mer pricka av en faktura!

Automatisk avprickning

- Swish och kortbetalningar prickas av direkt.
- BG-betalningar prickas av inom en bankdag.

Utbetalning varje vecka

Varje fredag får ni en utbetalning till ert bankkonto och samtidigt skapas bokföringen som ni kan importera till ert bokföringsprogram.

Priser

Ni betalar en serviceavgift på 5-20 kr per betalning utifrån betalningens belopp. Ett tips är att lägga på en avgift på 10-20 kr på era fakturor så blir tjänsten kostnadsfri för föreningen.
Belopp Serviceavgift
1-200 kr 5 kr
201-400 kr 7 kr
401-1000 kr 10 kr
1001-2000 kr 15 kr
2001 kr > 20 kr
Om ni väljer att tillåta kort som betalsätt tillkommer 1% i serviceavgift (för att täcka kostnader till Visa/Mastercard).

Leverans av fakturor

Fakturor kan både mejlas och skickas med posten. Era medlemmar ser även sina fakturor i Svenskalag-appen och på hemsidan i inloggat läge.
Mejlfaktura 0 kr
Postal faktura * 15 kr
* Inkl. porto, utskrift, kuvert, kuvertering & distribution.