Användarvänlig hemsida

Vi bytte hemsida för att samla så mycket som möjligt i ett system där hemsidan är navet i vår kommunikation. Svenskalag.se har underlättat enormt för alla ledare och föräldrar, mycket tack vare användarvänligheten.

Mikael Johansson
Ungdomskonsulent, Jönköpings Södra IF

Besök hemsidan

Överskådlig hemsida med ren design

En genomtänkt och strukturerad hemsida där det är lätt för era medlemmar och besökare att hitta det de söker. Hemsidan är utvecklad för att fungera i alla plattformar och alla webbläsare.

Skapa och redigera utan förkunskaper

Varje lag och grupp får en egen sida som de själva styr över. Att skriva nyheter, referat, skicka kallelser, mejl och SMS görs enkelt helt utan förkunskaper.

Olika behörighetsnivåer

Givetvis finns det olika behörighetsnivåer i Svenskalag.se. Behörigheterna kan även sättas hierarkiskt; föreningen, sektionen och det enskilda laget/gruppen.

Nyheter till alla eller bara för medlemmar

Publicera nyheter på hemsidan som automatiskt mejlas ut till medlemmarna. Alla nyheter som skrivs på föreningssidan visas även på lagens sidor och vice versa. Välj om nyheten ska vara synlig för alla eller endast för inloggade medlemmar.

Vi sparar tid och pengar

Det är ett enormt lyft att ha alla medlemmar i ett och samma system. Det blir både mer lättarbetat för oss och samtidigt betydligt billigare både i rena kostnader och i arbetstid.

Robert Kock
Medlemsansvarig, Leksands IF

Kalender

Lägg in träningar, matcher, tävlingar, möten och andra aktiviteter så att alla vet vad som är på gång. Återkommande aktiviteter kan läggas till och redigeras med ett knapptryck.

Prenumerera på kalendern

Missa inga aktiviteter. Kalendern går enkelt att synka med Outlook, Google Kalender, iPhone, Android m.fl.

Kallelser och anmälningar

Se vilka som kommer på nästa aktivitet och vilka som fått förhinder. Ni kan välja om aktiviteten ska vara öppen för anmälan eller om det krävs att medlemmen fått en kallselse för att kunna svara.

Anmälningsformulär för nya medlemmar

För att förenkla inskrivning av nya medlemmar finns ett formulär som visas på er hemsida. På så sätt får ni in alla uppgifter ni behöver. Självklart bestämmer föreningen vilka uppgifter som ska vara obligatoriska.

Nöjda ledare är A och O

Våra 300 ledare är supernöjda med Svenskalag.se. Allt går så snabbt och smidigt och just närvarohanteringen via mobilen är en favorit. Vi på kansliet får automatiskt ett uppdaterat medlemsregister och nu kan vi även sköta faktureringen via hemsidan. Klockrent!

Kjell Selleby
Ungdomsansvarig, Linköping Innebandy

Mejlutskick

Skicka mejl till era medlemmar på några få sekunder. Välj medlemmar, bifoga filer och välj om du ska begära läsbekräftelse. Valda mottagare går även att kopiera in ert vanliga mejlprogram om så önskas.

Gratis SMS-utskick

Skicka SMS till era medlemmar direkt via hemsidan. Varje lag får 200 fria SMS per månad. Vill ni köpa till fler kostar det endast 50 öre per SMS.

Spelschemat uppdateras automatiskt

Importera matcher från förbundet direkt in i lagets kalender. Tid, plats, motståndare och resultat synkas automatiskt flera ggr per dag. (Finns idag för idrotterna fotboll, innebandy, ishockey, handboll, basket och bandy)

Snygga matchrapporter

På två minuter fyller ni i laguppställning och matchfakta. Resultatet blir snygga och överskådliga matchrapporter som går att dela på sociala medier.

Spelarstatistik

Fyll i uppställning och fakta efter varje match så får ni en alltid aktuell statistiksida. Sortera listan på matcher, poäng, mål, assist, gula och röda kort. Statistiken anpassas till respektive idrott.

Matcher presenteras med klubbmärken

Ni kan välja att presentera era representationslags matcher med klubbmärken, både på startsidan och i matchrapporten.

Kontakta vår support så hjälper vi er

Tabellen uppdateras automatiskt

Självklart vill man visa serietabell på sin egen hemsida! Idag kan ni bädda in aktuella tabeller som uppdateras automatiskt. (Finns idag för idrotterna fotboll, innebandy, ishockey, handboll, basket och bandy)

Sponsorer och annonser

Skylta med era sponsorer och samarbetspartners. Bestäm period, ordning och på vilka sidor annonsen ska visas. Föreningen kan även bestämma vilka lag som ska kunna hantera egna sponsorer.

Dokument

Lägg upp alla viktiga dokument på hemsidan och sätt rättigheter på vilka medlemmar som ska kunna få tillgång till respektive dokument.

Dela på facebook & twitter

Sprid era nyheter och framgångar i sociala medier så att fler kan läsa om dem och besöka er hemsida.

Koppling till egen domän

Har ni en egen domän till er förening? Inga problem, vi hjälper er att koppla den till er hemsida på Svenskalag.se.

Skräddarsydd toppmeny

Gör det lättare att hitta på hemsidan genom att dela upp toppmenyn i olika flikar. Vanligt är att separera senior och ungdom, skylta med fotbollsskolan eller varför inte er årliga cup?

Kontakta vår support så hjälper vi er

Vilka har loggat in?

I kontrollpanelen kan du som administratör se hur många och vilka som loggat in på hemsidan och i appen.