Dela nyhet
Tack för er insats - Nu är det dags igen!
3 jun 2014
Hej Derbyvän!
Tack vare alla er slitvargar som ställde upp på konsertarrangemangen förra året är vi nu en starkare förening. Tack vare dessa insatser kunde lagkassorna stärkas, föreningens ekonomi förbättras och vi kunde äntligen ta några investeringar som vi väntat på i flera år. Ett stort tack till alla er som var med och hjälpte till på Gyllene Tider, Ladies Night, Uggla och Melodifestivalen!
För några veckor sedan höll vi en tackfest för alla som varit med och jobbat, stämningen var på topp och det var bara glada minnen och positiva saker som kom upp när vi talade med deltagarna angående arbetsinsatserna. Arrangörerna har gett oss högsta betyg på alla insatser, så när både våra medlemmar och arrangören varit nöjda så är det ingen tvekan om att vi ska fortsätta på inslaget spår. Vi tycker att vi har hittat en lämplig nivå på hur mycket jobb vi kan ta på oss samt vilka typer av uppgifter som funkar och hur många personer vi kan tro oss få ihop med den korta varsel som det oftast handlar om. Så länge ni som medlemmar tycker det är kul och givande för föreningen så ska vi fortsätta med dessa arbetsinsatser!
Vi har blivit erbjudna att ta jobbet kring Lars Winnerbäcks tältspelning på Stångebro 4-5 juli, så nu har vi ytterligare ett läge att göra en rolig arbetsinsats och få in några kronor till föreningen och lagkassorna. Denna gång gör vi liksom GT-jobbet och delar ut hälften av intäkterna till lagkassorna, så att ni får en bra start på säsongen inom laget. Sen är det ju extra kul att träffas och umgås under de förfärliga isfria sommarmånaderna!
I nuläget vet jag inte exakt behov av antal personer samt exakt hur arbetsuppgifterna kommer att vara. Även tiderna är ännu inte bestämda. Den förhandsinformationen som jag fått är enligt nedan. Detta är bara en uppskattning av produktionsbolaget. Vecka 25 kommer dom besöka Linköping och jag kommer ha ett möte där jag får all slutgiltig information.
Jag är jättetacksam om ni redan nu anmäler er till nedanstående pass så jag får en uppfattning hur vi ligger till med folk men senast söndag 15/6 behöver jag er anmälan för att kunna ha en översikt hur vi ligger till i bemanningen av arrangemanget.
Fredag 4/7
Hela dagen/kvällen
1 st runner, vilket att vara serviceman när det behöver hämtas saker etc med bil osv.
Morgon/Förmiddag
Ca 8-12 st som bygger området. Det innebär att byggstaket etc, ej jättetungt men man får vara beredd på att hugga i.
Eftermiddag/Kväll
12-16 st staketvakter, entrévärdar etc
Sen kväll/Natt
1 eller 2 nattvakter
Lördag 5/7
Hela dagen/kväll
1 st Runner
Eftermiddag/kväll
Ca 12-16 st staketvakter, entrévärdar etc
Efterkonserten
Ca 10-16 st som hjälper till med rivning av område och lastning av material.
Vänliga Hälsningar
Styrelsen i Derby/Linköping BK samt Mattias på kansliet