Dela nyhet
Dags att betala medlemsavgiften 2015: Betalningsavier skickas ut via e-post!
19 feb 2015
Nu är det dags att betala 2015 års medlemsavgifter. I år har föreningen satsat på ett utvecklat faktureringsssystem kopplat till hemsidan. Allt för att minska administrationen och underlätta för alla. Det innebär att medlemsfaktorna skickas ut via e-post. En del har redan fått och en del får inom kort.
VIF:s nya faktureringssystem kommer inte minst att underlätta arbetet för vårt kansli och våra ledare, vilket gör att vi kan lägga mer tid på att utveckla själva verksamheten. Det nya systemet ställer dock höga krav på korrekt och aktuell informationen i vårt medlemsregister. Något som alla lag nu ska ha uppdaterat.
– Skulle det vara så att en medlemsfaktura ser konstig ut eller någon familjemedlem saknas, så är det bara att följa instruktionerna på fakturan och kontakta kansliet så hjälper vi till att lösa eventuella problem, säger VIF:s klubbchef Rune Malm.
INNAN DU BETALAR: Läs mer information i detta dokument om föreningens verksamhet och vilka obligatoriska åtaganden, utöver medlemsavgiften, som ditt medlemskap innebär.
Om du inte redan fått din medlemsfaktura, som kommer den att skickas ut via epost inom kort.
Följande medlemsavgifter är beslutade för 2015
(inklusive match-, cup- och träningsavgift):
Ålder |
Totalt |
Medlem |
300:- |
Barn födda 2008 - 2009 |
400:- |
Barn födda 2006 - 2007 |
700:- |
Barn födda 2001 - 2005 |
1100:- |
Ungdomar födda 2000 - senior |
1300:- |
Kostnadstak/familj |
1900:- |
Ledare + 1 barn 2008 - 2009 |
450:- |
Ledare + 1 barn 2006 - 2007 |
750:- |
Ledare + 1 barn 2001 - 2005 |
1100:- |
Kostnadstak/ledarfamilj |
1200:- |
Notera: Ungdomar över 18 år som är mantalsskrivna hemma hos familj samt studerar ingår i kostnadstaket. Ungdomar från 10 år och uppåt som börjar spela i VIF efter halva säsongen, betalar halv avgift.
Obligatoriska åtaganden:
Medlemsavgiften täcker inte hela kostnaden för vår ungdomsverksamhet utan för att få ihop ekonomin kring våra ungdomslag krävs det att VIF lyckas hitta andra intäkter och för 2015 innebär det följande obligatoriska åtaganden för alla spelare/förälder:
- Försäljning av Båtlotter. Stor dragning vid Aqua Blå- festivalen. Lotterna kostar 50 kr/st och delas ut till försäljning i mars/april. Antal lotter/spelare: Födda 07-00: 10 st Födda 99-senior: 20 st. Maxantal/familj: 30 st
- Försäljning av Vänersborgshäftet. Det lokala häftet som rymmer massor av rabatter. Häftet kostar 100 kr/st och delas ut till försäljning i augusti. Antal häften/spelare: Födda 07-00: 5 st Födda 99-senior: 10 st. Maxantal/familj: 10 st
- Medverkan vid kioskbemanning samt bollservice. I samband med dam- respektive herrmatcher: 1-2 ggr/ungdomslag. Vilka matcher det blir meddelas i mars.
- Medverkan vid VIF:s Julmarknad i Arenan 2015. Vi hade drygt 3 000 besökare 2014 och ska utveckla konceptet ytterligare. Alla lag får preciserade arbetsuppgifter. Info kommer i november.
Tack för ditt samarbete – och välkommen till VIF säsongen 2015!
/ VIF:s Styrelse och Ungdomssektion